menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geel

Ga naar meest recente reactie

varen

Varen

Onlangs schreef hier iemand dat geel niet staat bij een fris ogend bloempje. Ik durf het te betwijfelen, misschien is geel net wel de kleur bij uitstek van de prille lente...

maandag 4 mei 2009 - 23:18
Matabish

Matabish

Voor míj is geel de zonnigste kleur die er is voor bloemekes!
In 't midden van de winter koop ik mij altijd wel een geelbloeiend bloempje om in huis te zetten, kwestie van wat zon in huis te halen!!

Groetjes,
Matabish.
dinsdag 5 mei 2009 - 00:12
Thanja

Thanja

Mooie fotoserie! Gele zonnebloemen is voor mij ook een toppunt van een zomers gevoel
dinsdag 5 mei 2009 - 08:19
lentemode

Lentemode

Mooie presentatie, Varen ! Wat een verscheidenheid !
Allemaal uit je tuin ?
Ik vind het grappig dat de paardebloem een plaats kreeg dichtbij de akelei en de pioen...( Klopt het ?)

Geel is schitterend !

En hier staan de varens weer overeind !

Groetjes,
Mia
dinsdag 5 mei 2009 - 11:15
varen

Varen

Jawel Mia, uit eigen tuin; ook de paardebloem, niet echt een favoriet van tuinliefhebbers, maar ergens in een hoekje mag hij gerust van mij blijven. Er zit wel geen akelei bij, wel een sleutelbloem, speenkruid, dotterbloem, elfenbloem (2x zelfs, want de mooiste bloemennaam), ranonkelstuik en pioen. Saruma, uvularia en stylophorum hebben jammer genoeg nog geen Nederlandse naam (voor zover ik weet althans).
Klopt, de varens zijn weer in volle pracht present.
Ook straf dat iemand van Herentals Geel schitterend vindt, of houden we het toch maar bij geel?
dinsdag 5 mei 2009 - 23:06
lentemode

Lentemode

Ja, juist, de elfenbloem of Epimedium i.p.v. de akelei !

Woon in Herentals, maar werd geboren in, juist ja, Geel, en werk al 36 jaar in Geel.
Vandaar !
Neen, echt, GEEL is een fantastische kleur !

Over dat speenkruid: 't lijkt wel dat je een 'veredelde' soort bezit van deze woekeraar nl. eentje met donkerpaars blad !

Groetjes,
Mia
woensdag 6 mei 2009 - 15:38
Jose47

Jose47

Prachtig dat geel.
Mooie foto's.
Josée
woensdag 6 mei 2009 - 21:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon