menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hondenpoep

Ga naar meest recente reactie

mvkoolwijk

Mvkoolwijk

Niet leuk....maar..een paar keer per week treffen wij op onze oprit (ongeveer 5 m breed ) (grind) een fikse hondendrol aan. Mijn enige vraag is, is er een goedje, vloeistof o.i.d. wat honden vreselijk vinden? Waar ze inderdaad liever een blokje voor om lopen?
Ze hebben zo'n goede neus !! wat vinden ze nou ECHT vies. Dit is niet leuk meer.

MIsschien heeft iemand een goede tip voor me.

Alvast hartelijk bedankt !
met groetjes,
Marianne
zaterdag 21 februari 2009 - 09:47
Plantadvies

Plantadvies

Probeer de eigenaar van de hond op te sporen en wijs hem op het vieze gedrag van de hond. Verder kun je proberen de hond te snappen en een emmer water te gooien.

Plantadvies

www.plantadvies.com
zaterdag 21 februari 2009 - 10:04
Thanja

Thanja

De hond 'mag' blijkbaar van zijn eigenaar op jouw oprit zijn behoeftes doen. De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn hond en de eigenaar kan bepalen waar een hond zijn behoefte doet (enkele uitzonderingen daargelaten). Of vraag de eigenaar of hij een zakje mee wil nemen om de troep van zijn hond op te ruimen.

Die bak water zou ik gewoon in de tuin leeggooien...

Thanja
zaterdag 21 februari 2009 - 10:45
Jose47

Jose47

Wij hebben jarenlang dat probleem gehad. Onze overburen hadden een hond die altijd los mocht lopen en die elke dag zijn behoefte bij ons kwam doen, de ene keer op de oprit, de andere keer op de gazon. We hebben hen er weleens op gewezen maar dat haalde niets uit. Tot ik het zo beu was en de hondendrollen elke keer bij hèn op de oprit legde. Nadien hebben wij er geen probleem meer mee gehad. Korte tijd nadien ook is het lieve beestje overreden geweest door een auto ... ja dat kan gebeuren hè als je je hond altijd maar los laat lopen
Josee
maandag 23 februari 2009 - 08:20
JovanDreumel

JovanDreumel

Als ik het bij mij zie gebeuren, dan haal ik onmiddellijk de tuinslang op en spuit de drollen richting de eigenaar weg, zodat dat goed opvalt en geen woord zeggen. Ze gaan er vanzelf over nadenken. Blijft een drol liggen, dan komen er meer.
maandag 23 februari 2009 - 19:48
hannibal

Hannibal

Heb een bord gezien (spijtig geen camera mee):
Ik hou van uw hond maar niet van zijn stront. Van zijn pies ook al niet.
donderdag 26 februari 2009 - 22:01
Rita1960

Rita1960

Ander bord gezien:

Het is uw hond
maar mijn tuin.


groetjes,

Rita
vrijdag 27 februari 2009 - 18:41
Matabish

Matabish

Ik had hier een buurdame van drie huizen verder die, telkens ze een beetje verderop een brood ging halen,
haar kleine hondje speciaal naar mijn witte tuinmuurtje leidde om hem zijn plaskes en op de terugweg
zijn kakskes te laten doen. Ze had notabene zèlf een grote tuin, maar die moest netjes blijven hé!!
Toen ik tenslotte razend genoeg was over zoveel misachting, heb ik op een dag haastig mijn gróte 'Vadrouille' (boxer)
zijn leiband aangedaan, zelf een jas aan getrokken en ben vlug in mijn oprit gaan staan!
Toen ze terug kwam, wéér richting mijn tuin, heb ik haar vriendelijk aangesproken:
"Goeie morgen mevrouw, kan u mij misschien tonen wààr u precies woont?? Dan kan míjn hond zijn plaske en kakske in jóuw tuin komen doen!!" [afbeelding verwijderd niet-https]
'k Wist wel waar ze woonde hoor, maar ze is nooit meer langs geweest met haar hond!!
zaterdag 28 februari 2009 - 00:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon