menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Micrigolfoven...dingske verwijderd

Ga naar meest recente reactie

vera2

Vera2

hoi allemaal,

in mijn microgolfoven hangt tegen een opening aan 1 zijkant zo'n half doorzichtig breekbaar plaatje.
dat is kapot en ik vraag me nu af of dit kwaad kan
waarvoor dient dit eigenlijk?
maandag 9 februari 2009 - 15:03
Rita1960

Rita1960

Vera,
als ik jou was zou er toch meer even mee heen gaan .... naar de maker wel te verstaan.
Ik weet niet beter dan dat een micogolfoven goed afgeschermd moet worden tegen de straling die dat ding produceerd als je hem aan hebt staan.

groetjes,

Rita

maandag 9 februari 2009 - 19:52
Fons

Fons

Achter die venstertjes zitten de magnetrons die de golven opwekken,door niet vervangen van die mica venstertjes zou je de magnetrons kunnen beschadigen door dampen of wegspattend vocht,en zal de herstelling kostelijker zijn, met een beetje handigheid kan je die venstertjes zelf vervangen.
maandag 9 februari 2009 - 21:07
corrielat

Corrielat

Natuurlijk moet je naar de reparateur gaan,
maar jullie spreken over straling,
mij is geleerd dat het geen straling..maar radiogolven zijn........
of ...heb ik weer eens niet opgelet
dinsdag 10 februari 2009 - 00:34
vera2

Vera2

ik veronderstel dat er geen gevaar is voor straling - radiogolven als de deur goed afsluit
zoals fons zegt valt zo'n plaatje zelf te maken maar ik wist niet uit welk materiaal en welk nut het had.
ik ga eerst eens op zoek naar een verdeler van dat merk;
het toestel was namelijk een geschenk en gaat al enkele jaartjes mee. ik denk dat het de moeite niet is om er nog veel kosten aan te doen en mij anders beter een nieuwe kan aanschaffen.
dinsdag 10 februari 2009 - 08:14
printemps

Printemps


vaak is het zo dat herstellen of onderdelen bestellen duurder of bijna evenveel
kosten dan nieuw te kopen
het is jammer voor de geldbeugel en de afvalberg

mvg
an
dinsdag 10 februari 2009 - 12:22
LauraK

LauraK

Dat plaatje zat er natuurlijk niet voor niets, want als het voor de sier was, zou het
wel aan de buitenkant bevestigd zijn geweest...
Vermoedelijk houdt het de straling vanuit de magnetron naar de motor (o.i.d.) tegen.

Onlangs heb ik voor mijn jongste dochter die op kamers ging een gloednieuwe en
ongebruikte magnetron gekocht voor maar € 15. Tweedehands dus, via een bekende
internetsite gevonden. Je moet het maar treffen! Een reparatie zal voor dat bedrag
nooit uitgevoerd kunnen worden! (Schiet me ineens te binnen: als er iemand is
die zo'n magnetron heeft als jij (zelfde merk en type) en die magnetron is kapot,
dan zou je het plaatje daarvan kunnen gebruiken!)

Groeten van Laura.
dinsdag 10 februari 2009 - 14:32
summerspookje

Summerspookje

ik zou toch maar oppassen met zo iets hoor, vraag het liever in de winkel eens , de stralingen zijn niet niks , en het ergste is dat ge er niks van voelt, maar ze zijn er wel , en het komt later pas boven als ge er al lang niet meer aan denkt,voor 50 euro kunt ge er al kopen in de winkel, er moet niet van alles aan zijn , te zien waarvoor ge hem allemaal nodig hebt natuurlijk , dan zijn ze duurder

groetjes

summer
donderdag 12 februari 2009 - 01:10
Lino

Lino

Ik weet nog steeds niet over welk plaatje het hier gaat

Is het dat kartonachtig plaatje hier rechts op de foto?
[afbeelding verwijderd niet-https]

In mijn microgolfoven zitten er zo twee lange smalle: eentje boven en eentje halfweg.
donderdag 12 februari 2009 - 08:24
vera2

Vera2

ja lino; het lijkt op karton en zit tussen 2 "haakjes" geschoven.
er is echter een stukje van dat plaatje afgebroken waardoor het niet meer blijft hangen.
donderdag 12 februari 2009 - 09:32
Fons

Fons

Vera, zo´n plaatje bestaat uit flinterdunne mica plaatjes op elkaar geplakt en zijn hittebestendig, indien uw plaatjes achter haakjes geklemt zijn en ze hebben een rechthoekige vorm dan kan je het plaatje losmaken en omdraaien met de nog goede kant tussen de haakjes schuiven, vergeet daarbij niet tijdens de werkzaamheden de stekker uit het stopkontakt te nemen.
Een tweede mokelijkheid is zo een plaatje bestellen bij een electrozaak met eigen service, zo een plaatje kost ong € 5
Een andere mogelijkheid is uw microgolf binnen te leveren bij een hersteldienst, vermoedelijke kosten meer dan €25.
Indien ge een oude microgolf gratis op de kop kan tikken en ontmantelt vind ge dikwijls een grotere mica beschermingsplaat waar ge uw modelplaatje kunt uitknippen en in uw mocrogolf plaatsen dat is dan gratis.
Nog een goede raad, bij het reinigen van uw microgolf vermijd met een reinigingsprodukt (spuitbus) de mica plaatjes te behandelen, gewoon met een droge doek de micatjes voorzichtig zonder druk afkuisen.
donderdag 12 februari 2009 - 22:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon