menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

GSM-weetjes

Ga naar meest recente reactie

lentemode

Lentemode

Zin of onzin ??????????

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Werkt het echt ???
Er zouden enkele oplossingen bestaan die je met je Gsm kan doen in noodgevallen.


1. Het wereldwijde alarmnummer voor Gsm's is 112.
Zelfs als je je buiten het signaalgebied van jouw operator bevindt, bel 112, je Gsm zal automatisch een bestaand netwerk opzoeken en je verbinden met een lokaal alarmnummer. Je kan 112 vormen zelfs als je toetsenbord geblokkeerd is.


2. Je autosleutels zitten nog in de wagen of in de koffer? Je hebt afstandsbediening?
De reservesleutels liggen thuis?
Bel met je Gsm naar een Gsmnummer thuis en hou jou Gsm op +- 30cm van de
autodeur. Laat de persoon aan de andere kant van de lijn de afstandsbediening tegen
de Gsm houden en op de unlock-knop drukken. Voilà, Sesam open u!
Afstand is geen obstakel, al sta je met gesloten deuren in Spanje.


3. Verborgen batterijreserve (enkel bij Nokia).
Je batterij staat heel laag en je hebt geen batterijlader bij de hand.
Vorm het nummer *3370# en je Gsm zal herstarten met een extra vermogen van 50%.
Deze reserve wordt opnieuw bijgeladen als je je Gsm oplaadt.
Uiteraard kan de oplaadtijd wat langer duren.


4. Bij diefstal je Gsm onbruikbaar maken.
Vorm het nummer *#06# en je serienummer (15 cijfers) wordt zichtbaar.
Schrijf dit ergens op en bij diefstal verwittig je je provider (Proximus, Mobistar, etc.).
Deze laatste zal je Gsm blokkeren en deze wordt totaal onbruikbaar, zelfs met een andere SIM-kaart.
Jij bent je Gsm kwijt maar ook de dief kan met je toestel niks meer aanvangen!

En nu even uittesten...

Groetjes,
Mia


maandag 2 februari 2009 - 10:35
lentemode

Lentemode

Heerlijke repliek, Parodias !
Weer wat bijgeleerd !

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,
Mia
maandag 2 februari 2009 - 12:19
printemps

Printemps


112 bellen zou ook moeten werken als er geen simkaart in uw gsm zit
en de deur openen met uw gsm denk dat dat lang geleden werkte
dan maakte uw sleutel een geluid
maar mijne autosleutel maakt geen geluidjes

mvg
an
maandag 2 februari 2009 - 16:11
Pieter

Pieter

Wat ik nog meer vond over die code voor batterijen:

Activar EFR (Enhaced Full Rate) - teclear *3370#, lo que hace este código es que el teléfono emita con una señal más constante, ya que normalmente los teléfonos GSM sólo emiten hacia la antena cuando éste detecta que se habla, por eso en ocasiones, parece como si perdiéramos la última parte de algunas palabras. Si activamos el EFR, la calidad de sonido aumenta, pero evidentemente el teléfono gasta más batería, hasta un 5% más. Recomendable activar cuando estemos en lugares con poca cobertura.

Maw je zal 5% méér batterij verbruiken zeggen ze daar. Dat is om je signaal te versterken en wordt aangeraden in zones met weinig ontvangst. Wat ervan waar is...
maandag 2 februari 2009 - 16:59
stekeltje

Stekeltje

kijk dus maar goed uit want er zijn een aantal "rare" nummers in omloop die er enkel op gericht zijn om u schade te berokkenen via uw gsm ! ...

Dat is inderdaad zo. Ze drukken willekeurige nummers in vanuit internet cafe's. Als ge pech hebt en het is uw nummer, bellen ze op uw kosten.
Bij proximus hebben ze dat bevestigd dat er zo duizenden mensen bij de neus genomen worden en ze kunnen er niets aan doen.
dinsdag 3 februari 2009 - 00:37
linkin711

Linkin711

112 werkt
en bij mij kan ik zelfs alle noodoproepen gebruiken zelfs zonder SIM-kaart
dit soor mijn telefoon samsung E950 "Chocolate" op te starten en te kiezen tss telefoon opstarten of noodnummer kiezen ...
woensdag 4 februari 2009 - 20:20
hildavw

Hildavw

Ooit al gehoord van ICE?

Dat probeert men internationaal te lanceren.

ICE betekent "in case of emergency".

Daar zou je dus een nummer moeten ingeven van een persoon die men ingeval van een ongeval of dergelijke kan verwittigen indien de bezitter van de GSM zelf niet in staat is om te bellen of iets te zeggen.

Als iedereen dat zou kennen kan dat wel interessant worden (hopelijk moet het nooit gebruikt worden).

Voorlopig heb ik zelf nog geen GSM, maar ik ben wel van plan ICE onmiddellijk in te geven als ik er een heb.

groetjes

Hilda
woensdag 4 februari 2009 - 20:28
Thanja

Thanja

De meeste GSM-weetjes lijken me onzin (behalve 1 natuurlijk). Voor de vakantiegangers die door dit topic denken dat 112 als SOS-nummer wereldwijd is... NEE! 112 is alleen een noodoproep in landen die aangesloten zijn bij de Europse Unie.



Je kan 112 vormen zelfs als je toetsenbord geblokkeerd is.
Natuurlijk even getest: ja dat klopt, dat doet 'ie, ook bij toetsenbordblokkering.
vrijdag 6 februari 2009 - 14:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon