menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grootste Vlindertuin van Europa

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Grootste Vlindertuin van Europa!

Heb je wel eens grote Vlinders gezien?
In de grootste Vlindertuin van Europa, gelegen dicht bij Goes in Zeeland kun je de ogen maar beter open houden!
Zie namelijk het verschil maar eens tussen mijn hand en deze schitterende Vlinder!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Jeannette
zondag 2 november 2008 - 12:19
lisa

Lisa

die is wel echt groot jeannette ,en heel mooi zo te zien.

groetjes lisa
zondag 2 november 2008 - 13:31
Jeannette1

Jeannette1

Ja Lisa, er was ook een Zijdevlinder, ook zo'n grote maar dan grijs, die heeft een hele poos op mijn hand meegereden.
Volgens de oppasser in de Vlindertuin, doen zij dit wel vaker.
Ook dat zijn hele fijne ervaringen!

Groetjes, Jeannette
zondag 2 november 2008 - 13:57
lisa

Lisa

ja, jeannett ik hou wel van vlinders en ben altijd blij dat mijn tuin druk bezoekt wordt van de lieve
beestjes'


groetjes lisa
zondag 2 november 2008 - 14:55
rialle

Rialle

Wat zijn die mooi hé die grote vlinders. Ik ben eens in de vlindertuin van de dierentuin in Emmen geweest, daar was het ook zo geweldig. Dank je Jeannette, dat je ons laat meegenieten.

Groetjes Rialle
zondag 2 november 2008 - 19:54
Jeannette1

Jeannette1

Ja Rialle, wij gingen vroeger ook vaak naar Emmen en de Vlinderafdeling die er is.

Deze is de laatste jaren wel erg uitgebreid heb ik gehoord.

Hopelijk kunnen Ger en ik daar in het voorjaar weer een keer naar toe.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes, Jeannette
zondag 2 november 2008 - 20:42
leeuwtje

Leeuwtje

Mooi hoor! Ik ben dol op vlindertuinen!
zondag 2 november 2008 - 22:23
Jeannette1

Jeannette1

Hai Leeuwtje, ook wij zijn er gek op, alle Vlinders groot of klein hebben iets raadselachtig's en frele's.

Nu is dit een schitterende en mens-, kind-, rolstoelvriendelijke Vlindertuin met ook dichtbij een geweldige bloemen- en plantentuin.

Ik zal de URL's een keer opzoeken en plaatsen, dan kan iedereen die dat wil de websites van de tuinen bekijken.

Groetjes, Jeannette
zondag 2 november 2008 - 22:59
Jeannette1

Jeannette1

Beste allemaal, hier enkele URL's van websites die de moeite van het bekijken waard zijn.

Ook kunt je deze Vlindertuin en Rozentuin bezoeken!

De Holland in video website laat u via videootjes kennis maken met diverse natuurgebieden in Nederland.

http://www.zeeuwserozentuin.nl/
Een van de mooiste Rozentuinen! Verdere toelichting overbodig.

http://www.vlindertuindeberkenhof.nl/
Echt de moeite van een bezoekje waard, ook de hele omgeving!

http://www.hollandinvideo.nl/
Een website, met diverse videootjes over die omgeving die u aanklikt op het kaartje van Nederland.

Veel genoegen!

Groetjes, Jeannette
zondag 2 november 2008 - 23:23
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Hallo Jeannette,

Prachtig, zo'n enorme vlinder, zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik moet er meteen aan denken hoe groot
de rupsen ervan ook zullen zijn... Fijn dat je de links hier plaatst, want ik zou die vlinders ook
wel eens met eigen ogen willen gaan bekijken. Hopelijk kan ik mijn ventje zover krijgen...

Ik vind het geweldig dat je je ondanks je rolstoel nergens van laat weerhouden, en er met Ger steeds
weer op uit trekt. Jij bent actiever dan ik met mijn twee gezonde benen! Ook toen ik je ontmoette, viel
het me al op wat voor een energie je uitstraalt, en wat voor pittige dame je bent. Mijn complimenten
daarvoor!

Hartelijke groeten van Laura.

P.S. Zitten die bloempotten daar wel goed vastgelijmd? Ik ben nl. op slag verliefd geworden op die
terracotta bloempot waar die vlinder op zit...
maandag 3 november 2008 - 08:42
annis

Annis

Ja, Jeannette vlinders daar ben ik ook dol op. Prachtige diertjes zijn dat. Je zou ze eens van heel dichtbij moeten kunnen bekijken zoals op macro foto's daarop zie je pas hoe prachtig hun vleugels zijn met al die kleuren.
De ZeeuwseRozentuin in Kats ben ik voor twee jaar terug geweest en heb daar rozen uitgezocht voor in de tuin.
Ze stonden toen allemaal in volle bloei zo kun je de bloemen uitzoeken op kleur en geur. Prachtig is het daar als alles in bloei staat.
maandag 3 november 2008 - 08:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon