menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Okkernoten

Ga naar meest recente reactie

summerspookje

Summerspookje

hebben jullie al gemerkt ,dat die okkernoten ,die de laatste jaren zo met massa's van de bomen vielen , nu dit jaar met 3/4 verminderd zijn ?zoals ze vroeger zegden , veel okkernoten , een strenge winter, zouden we dus nu geen winter meer krijgen? want vorig jaar was de boom welig gevuld met noten ,en nog andere, en toen was de winter al niet zoooo streng, wat zou het nu zijn ,? mogen we in die spreuken geloven??( misschien voor dialect verschil,okkernoten , deze die ge moet kraken )

summer
woensdag 17 september 2008 - 19:25
Jose47

Jose47

Hoi Summer,

Mijn zoon en mijn neef hebben beiden en notenboom staan en er hangen massa's noten aan..... brrrr krijgt de kempen dan een strenge winter ???

Groetjes
Josée
woensdag 17 september 2008 - 19:48
summerspookje

Summerspookje

raar josée,mijn dochter woont ook in de kempen , ik zie er zelfs geen hangen , mag ik ze bij jullie komen kloppen,ik vind die zo lekker

summer
woensdag 17 september 2008 - 19:59
Jose47

Jose47

Hoi summer, we hebben het toch over dezelfde noten ......
[afbeelding verwijderd niet-https]
en 't zijn geen kleintjes hoor ....

Josée
woensdag 17 september 2008 - 20:05
summerspookje

Summerspookje

amaai josée! dat zijn mooie jong , het zijn inderdaad die waar ik het overhad , hoe kan dat dan???? zij wonen in viersel , toch de kempen he? wel , ik zie er geen enkele, en hier in oost vlaanderen , bij mij dus hangt bij mijn buur ook geen enkele , das wel straf he! , enfin , mischien volgend jaar dan he, ik mag ze altijd komen kloppen van de bomen als ze er niet vanzelf afgevallen zijn, het zal dit jaar dan noppes zijn ,
smakkelijk dan he , geluksvogel

groetjes
summer
woensdag 17 september 2008 - 20:21
Jose47

Jose47

Hoi Summer, wij wonen meer bovenaan in de antwerpse kempen, dichter tegen de nederlanderkes....

Als er over zijn zal ik ze doorsturen ....

Groetjes
Josée
woensdag 17 september 2008 - 20:23
Flurkie

Flurkie

Bij mij hangen er ook veel aan, en hier in het dorp staan er nog een paar die ook helemaal volhangen.
Groetjes, Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 20:28
summerspookje

Summerspookje

ZEG EENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MET WAT ZIJN ZIJN JULLIE BEZIG!!!!!!!!!!!!!MIJ TE LATEN WATERTANDEN VAN DE GOESTING?????????het water staat me al tot in mijn schoenen,

Maar hoe kan dat toch dat er zo een verschil is?

iemand oplossing????????????????????[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
de bladeren vallen al

summer
woensdag 17 september 2008 - 21:01
Flurkie

Flurkie

Ik was ook al zo verlekkerd op de hazelnootjes, maar die, die wij nog kunnen bemachtigen hebben waren allemaal leeg ...... hopelijk gaat het met de okkernoten beter
Groetjes, Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 21:07
summerspookje

Summerspookje

hazelnootjes , zijn dat bij ons de beukennootjes? of echt de dikke hazelnoten , ik wist niet dat die bij ons groeiden , (stomme trien he,)maar ik heb die hier echt nog nooit gezien

groetjes
summer
woensdag 17 september 2008 - 21:11
Flurkie

Flurkie

Nee dat zijn geen beukenootjes, Het staat hier vol hazelaars ( ardennen). In deze post kan je een paar foto's zien van hazelaars in onze tuin, met bewoners erbij

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=22&tid=19696

Groetjes, Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 21:16
Jose47

Jose47

Hoi, ik ga morgen bij mijn broer op bezoek in de Ardennen, in Liernieux, 'k zal daar ook eens zien of ik hazelnootjes vindt ....

Groetjes
Josée
woensdag 17 september 2008 - 21:22
Flurkie

Flurkie

Zou moeten lukken, Liernieux is hier 25 km vandaan, en ze groeien overal hier.
Groetjes, Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 21:29
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Summer en anderen,
Walnoten of Okkernoten zijn er dit jaar bij ons in Zuid-Holland ook veel minder net als al ons fruit veel minder is dan vorig jaar.

Dit jaar hadden wij er 10 in totaal tot nu toe en veel meer hangt er niet aan.

Het was bij elkaar 110 gram! (10 stuks)
Hier 2 foto's er van op een keukenpapiertje.
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hopelijk kunnen wij volgend jaar op een grotere oogst rekenen.

Groetjes, Jeannette
woensdag 17 september 2008 - 21:34
Flurkie

Flurkie

Het zijn er maar tien, maar ze zien er toch lekker uit! Laat ze smaken!
Groetjes, Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 21:37
Jose47

Jose47

Hoi Jeannette, niet treuren hoor, het zijn hele mooie dikke toch ook die jij hebt, volgend jaar hebben wij er hier misschen wel minder en jij meer......

Hoi Flurkie, als je morgen iemand door de ardennen ziet dwalen, dan benne ikke dat .... op zoek naar hazelnootjes .....


Groetjes en slaapwel,
Josée
woensdag 17 september 2008 - 21:49
Flurkie

Flurkie

Hoi Flurkie, als je morgen iemand door de ardennen ziet dwalen, dan benne ikke dat .... op zoek naar hazelnootjes .....


Ik zal eens wuiven !
woensdag 17 september 2008 - 21:53
Jeannette1

Jeannette1

Beste mensen, ik zal er ook wat gebruiken in de Waldorfsalade! jammie jammie jammie

Joseé, ik wens je alle suc6 van de wereld met je zoeken naar de nootjes.

Vorig jaar hebben wij op aanraden van een oudere heer, die ze ook altijd zoekt, in de bossen bij Bergschenhoek gezocht en er hééééééél wat gevonden!

Ik zal voor je duimen.
Groetjes, Jeannette


Hai Flurkie, als je toch wuift, wil je het dan ook voor mij doen naar Joseé?
Want voor mij is dit veel te ver weg!
Vast bedankt.

Groetjes, Jeannette
woensdag 17 september 2008 - 22:12
Flurkie

Tekst aangepast

Flurkie

Hai Flurkie, als je toch wuift, wil je het dan ook voor mij doen naar Joseé?
Want voor mij is dit veel te ver weg!


Zal ik doen Jeannette, ik wuif met twee handen
Groetjes, Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 22:22
summerspookje

Summerspookje

hoi josée, flurkie,jeannette, als ge daar iets ziet rondlopen ,niet groot , en wuivend naar alle kanten , dan ben ik dat ,ook op zoek naar hazelnoten, en dat wuiven is om jullie van de nootjes weg te houden(haha)jeannette , ge hebt toch mooie okkernoten he, ik heb er GEEN, ik kan ze niet laten zien hoor, maar allée ik hoor dan toch dat het ergens anders ook met het fruit niet meer is als vroeger, spijtig genoeg , maar btw, zou de winter nu zachter zijn hier , en bij jullie harder?

groetjes

summer
woensdag 17 september 2008 - 22:54
an

An

mij loopt het water ook al uit mijn mond heerlijk zijn die walnoten helaas hebben wij hier geen bomen
staan van walnoten(en dan bedoel ik ook in de omstreken hier zelfs een uur rijden vind je ze niet),wel met hazelnoten een stuk of 4 in de omtrek en dan bedoel ik noiet verder dan 5 min lopen ,er staat er zelfs 3 op de pakeerplaats hier

jammer dat ze niet een hazelnoten boom hebben neer gezet en een okkernoot.
wij met zijn 6 en zijn gek op walnoten maar helaas moeten wij ze altijd in de winkel kopen en ik vind ze daar nou niet bepaalt goedkoop

heb er ook nog nooit aan een boomzien groeien,of laatstaan een okkernoten boom gezien.
woensdag 17 september 2008 - 23:18
summerspookje

Summerspookje

an,dat is jammer , want die okkernoten recht van de boom is overheerlijk, ge krijgt er wel een hese keel van , maar dat neem ik er bij, die van de winkel zijn echt niet hetzelfde,en jammer dat ze inderdaad geen okkernoten boom geplaatst hebben , maar ge kunt niet alles hebben he, hier zijn geen hazelnotenbomen ,en die okkernoten van de boom kloppen is nog leuker in groepnbehalve als er eentje op je voorhoofd bonkt ,maar dat neem je er dan bij

groetjes

summer
donderdag 18 september 2008 - 00:02
Jose47

Jose47

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik ga vertrekken, ik zal zeker wuiven, (maar niet de hele tijd hé anders kan ik niet zoeken en ze oprapen)

Ik begin er hier al mee

Josée
donderdag 18 september 2008 - 07:13
cetinel

Cetinel

hmm lekker,noten!!ik heb dit jaar stuk of 12 hazelnootjes gegeten van mijn eigen struik(november vorig jaar geplant!) dat worde er hopelijk volgend jaar wat meer.
keb ook 2 notelaars geplant,geénte noten,die zouden als het goed is op vier jaar tijd noten moeten geven,nog 2 jaartjes geduld dus(die ik niet heb )gelukkig staan er hier in sint gillis bij veel boeren en mensen met grote tuin wel notelaars,ik wacht en kijk uit tot er weer bordjes verschijnen: noten te koop...vorig jaar gekocht voor 50 cent de kilo,verse noten,daar kunnen die uit de winkel nooit tegenop!!
ik wacht ook vol ongeduld op de eerste kastanjes,die ga ik dan ook in het park rapen...en in mechelen is er zelfs een heel kastajebos,daar ga ik met mijn nichtje(die ginder woont) ook wel eens rapen....
donderdag 18 september 2008 - 07:27
vera2

Vera2

in de tuin van mijn moeder (in de kempen) zijn dit jaar ook minder okkernoten. gaan we volgend jaar misschien wat minder werk hebben met rooien want ze schieten daar overal uit als paddestoelen. we hebben verleden jaar enkele over het hoofd gezien en die staan nu al bijna 1m hoog.

donderdag 18 september 2008 - 08:36
an

An

misschien dat ik de gemeente eens kan vragen om er een te plaatsen .

hoe groot worden ze?
en wanneer geven ze noten na hoeveel jaar?
donderdag 18 september 2008 - 10:18
summerspookje

Summerspookje

an,
die wordenHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL groot, en breed, en de hoeveelheid hangt van het seizoen af, ,zoals ik al schreef ,dit jaar zijn er geen bij ons, misschien wat tussen de bladeren, maar vorig jaar , was gans de buurt voorzien voor een ganse winter noten.
dus op de hoeveelheid kan ik niet op voorhand zeggen, want zie bij josée ,en jeannette ,zijn er dan weer wel

ge kunt het altijd eens bij de gemeente vragen , en misschien kunnen ze die dan snoeien , maar daar heb ik geen kaas van gegeten , of dat kan

groetjes

summer
donderdag 18 september 2008 - 11:02
charelke

Charelke

Dit jaar weer een massa okkernoten hier in Ham (west-limburg) ben bezig geweest met noten wijn te maken net voor ze uit de bolster komen piepen,recept is terug te vinden hier op de site door Wilfried van Hecke en nog enkele andere personen.
groetjes
Charelke
donderdag 18 september 2008 - 12:19
cetinel

Cetinel

wat jammer,te ver! heb vandaag op de markt wat gekocht,2euro 99 de kilo....
ik heb 2 maal de broadvieuw geplant,die zou binnen een paar jaar al noten moeten geven ben van plan er nog een buccaneer bij te planten,dan heb ik over een paar jaar(hopelijk) een overvloed aan noten!
donderdag 18 september 2008 - 12:55
cetinel

Cetinel

dat denk ik ook! bovendien zal het niet lang duren eer de bordjes hier weer verschijnen,en die zijn altijd een stuk goedkoper(tussen 50 cent of 1 euro de kilo,soms iets meer) vaak zetten ze ook zakjes buiten die al afgewogen zijn en steekt ge het geld in een doosje..vind ik leuk,zo landelijk gelegen....
donderdag 18 september 2008 - 13:09
an

An

als ik zo lees lijkt het wel of de okkernoten alleen zo'n beetje in Brabant ,Limburg en Belgie staan.
hier in Noord-Holland heb ik er nog nooit eentje zien staan. vreemd.
voor dat ik hier op het forum kam dacht ik dat ze ook alleen maar uit buitenland kwamen bij kwekers in deze branche
donderdag 18 september 2008 - 13:33
an

An

Hoi Tineke
Dat was bij ons thuis vroeger ook zo je zag dan de noten pas komen ,meestal hadden wij zo'n gemengde net met van alles ,walnoten,hazelnoten ,amandelen enz.

wij hebben hier zo rond ons huis 4 hazelnoten boompjes staan maar ik durf ze nog steeds niet te eten
(zo gelijk kraken en op eten)
als ze goed bruin zijn ,ben ban dat ze giftig zijn of zo iets.
meestal hebben we zo'n half kinderemmertje vol.
donderdag 18 september 2008 - 14:51
cetinel

Cetinel

Hoi Tineke
Dat was bij ons thuis vroeger ook zo je zag dan de noten pas komen ,meestal hadden wij zo'n gemengde net met van alles ,walnoten,hazelnoten ,amandelen enz.

wij hebben hier zo rond ons huis 4 hazelnoten boompjes staan maar ik durf ze nog steeds niet te eten
(zo gelijk kraken en op eten)
als ze goed bruin zijn ,ben ban dat ze giftig zijn of zo iets.
meestal hebben we zo'n half kinderemmertje vol.


ik eet ze al mijn hele leven(ben 40) soms zelfs nog van de boom!! en ik ben er nog,ben wel goe zot,maar da kan ook van wat anders zijn
donderdag 18 september 2008 - 14:55
vera2

Vera2

cetinel je mag minstens nog 11 jaar verder uw noten eten; 'k word dit jaar 51 en ben er ook nog.
't schijnt dat noten trouwens goed zijn voor de hersenen.
donderdag 18 september 2008 - 21:13
Flurkie

Flurkie

,ben bang dat ze giftig zijn of zo iets.


Wees maar niet bang, hazelnoten zijn niet giftig
Groetjes, Flurkie
donderdag 18 september 2008 - 21:22
summerspookje

Summerspookje

cetinel , is dat waar dat er in sint gilles bordjes staan met noten te koop?
verdorie ,dan moet ik die richting in gaan als ik nog naar hulst ga, ik ga dat zeker in het oog houden , want rechtreeks van de bommen ,HEERLIJK, beter dan van in de winkels,
ik lig al op de loer , enfin , ik vind dat toch niet heerlijk ,dat in de limburg en de kempen de noten volle bak aan de bomen groeien, hier in belsele is het maar povertjes en in de tuin van de buren ook niet , roeste bladeren ja ,das alles , enfin , als in de krant en noten plunderaar gemeld word , wees gewaarschuwd!(HEY DAS EEN GRAPJE HOOR!!!)

groetjes

summer
donderdag 18 september 2008 - 21:43
Flurkie

Flurkie

Das nu toevallig se, dat ik die bordjes ook weet staan
in de grauwesteen in sint pauwels stond er ook altijd ééntje, dan moet ge nog zover nie om
Groetjes, Flurkie

donderdag 18 september 2008 - 22:01
Matabish

Matabish

niet ongerust zijn summerspookje...de meeste planten of bomen geven om de twee jaar een overvloed aan bloemen of vruchten.
Dus als bij jou, volgend jaar, de takken doorhangen van de noten, zullen de stoefers van dit jaar er maar weinig hebben!! [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 18 september 2008 - 23:52
summerspookje

Summerspookje

flurkie,bedankt dat is niet ver van mijn deur , bij wijze van spreken aan de overkant, en geloof me ik sta op schillewacht , (kent ge die uitspraak?)

matabish , bedankt voor de steun hoor , volgend jaar zet ik hier een noot op het scherm om jaloers van te zijn (of een minike)ik zal maar geen grote teut opzetten , of ik word nog aan mijn beloofte gehouden


groetjes

summer
vrijdag 19 september 2008 - 00:02
hannibal

Hannibal

Hallo,


En ik sta voor een raadsel: heb gisteren mijn wilde marjolein teruggeknipt (leide een eigen leven) en vond in het midden een mooie verse okkernoot. Heb ze opengtrapt en klaargelegd voor de vogels.
Is er één van de kempen die een noot naar de kust zond? Zo: merci
vrijdag 19 september 2008 - 22:30
Matabish

Matabish

Hannibal, bedank de overvliegende vogels maar!! [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 19 september 2008 - 22:54
Jose47

Jose47

Moet je hier zien, links is de noot van de boom van mijn neef, en rechts zijn de 'nootjes' van de boom van mijn zoon, beide bomen hangen barstenvol, maar ze verschillen van boom wel van grootte.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
Josée
zaterdag 20 september 2008 - 10:43
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

josée,dat is wel een groot verschil he, maar hou je vast de winter zal
des te harder zijn ,zeggen ze toch he!en bij ons dan niet, haha

summer
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 20 september 2008 - 11:14
Rita1960

Rita1960

Hallo Tineke,

Mag ik dan vragen welke okkernotenbomen(rassen) je hebt en welke noten er per soort aankomen?

'k heb n.l. nog een stuk land over waarop vruchtbomen/ tamme kastanjebomen/ hazelnoten komen en een andere notelaar kan er ook nog bij (mits zelfbestuivend)

groetjes,

Rita
zaterdag 20 september 2008 - 18:53
summerspookje

Summerspookje

vital ,dat is waar wat gezegt van die winters , maar vroeger zegden ze dat toch he, en als ge de scheuralmanak krijgt staat dat er dikwijls op bij de weerspreuken

dat was ook mijn vraag in het begin

en tinneke, dat wist ik nu niet zie dat er verschil was van notelaars, ik dacht altijd als ik zo een bittere had , dat ze nog te nat waren ,fijn dat je dat vermelde

gtroetjes

summer
zaterdag 20 september 2008 - 23:27
Rita1960

Rita1960

Goedenmorgen Tineke,

Is niet erg hoor, het had de zoektocht naar een goede soort bekort. Voordat ik overga tot de aanschaf zal ik mij er nog goed in verdiepen. Per slot van rekening moeten ze lang blijven leven en lekkere noten opleveren.

groetjes,

Rita
zondag 21 september 2008 - 08:59
dauwtrapper

Dauwtrapper

hallo dames en heren,

hoezo naar de winkel gaan en een notenboompje kopen. Koop bij de groentewinkel een zak noten, eet er enkele op en laat ze smaken, en een paar van die noten stop je in de grond. Dan groeit er vanzelf een boompje uit. Ik dacht dat ik hier op een tuinforum zat met mensen die kennis van vruchten hadden
beukenootjes hangen aan een beukeboom (boom met gladde stam)kleine driehoekige nootjes, lekker, maar veel geduld moet je wel hebben om ze te openen en dan heb je een heel klein nootje van ca. 5 mm.
okkernoten en walnoten zijn dezelfde.(blad is te zien op dit item met de pluimstaart erin)
hazelnoten groeien aan een hazelaar. Ze vallen vanzelf naar beneden en zijn rijp als de bast, van het omhulsel waarin ze zitten, open springt.
Voor mensen met diabetes (suiker) een goede versnapering. Eigenlijk alle noten.

Plagerijtje: Het zal je maar gezegd worden......Ge hebt geweldige noten. Dit was toch een tuinforum

Op vakantie in Franrijk viel me op dat er onder een boomgaard met walnoten/okkernoten er een heleboel stenen lagen. (kaijoe) Ik heb me laten vertellen dat deze de warmte van de hele dag zon opnemen en 's avonds als de zon weg is nog wat langer haar warmte afgeven aan de bovenstaande bomen. Waarschijnlijk hebben ze hier hetzelfde doel als in in wijngaard. Warmte afgeven aan de wijnranken, waardoor ze dit omzetten in suikers in de druiven. Zoetere wijn en meer alcoholpercentage.
Nu zullen notenbomen geen alcohol produceren, maar ze zullen er misschien zoeter van smaken. Het waren trouwens wel KNOEPERS van walnoten, en daar houdt dit dauwtrappertje wel van.
Ik denk dat ik maar een nootje in de grond duw en wacht tot het volgende voorjaar. Ge weet maar nooit.

groet
dauwtrapper
zondag 21 september 2008 - 10:55
vera2

Vera2

mijn broer heeft een soort die een gemiddelte grootte hebben van 4,5cm. ik krijg er daar jaarlijks van en sommiggen waren spontaan beginnen kiemen. heb ze 6 jaar geleden geplant en beginnen nu kleine vruchten te dragen; speciaal aan deze okkernoten is dat ze door een kinderhand zonder veel moeite en zonder notenkraker in twee worden gebroken. ze zijn lekker zoet van smaak en bewaren zeer lang.
de foto is van een noot van verleden jaar.URL=http://imageshack.us][afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 21 september 2008 - 13:28
vera2

Tekst aangepast

Vera2

ondertussen zijn ze hier ook rijp; de linkse zijn de afstammelingen van mijn broer zijn noten ('t is te zeggen)...van zijn okkernotenboom; en die andere twee zijn van de okkerboomsoort van mijn ma.
de bomen zijn even oud en heb wel degelijk wat noten kunnen rapen bij de grote soort maar bij de andere boom amper een 10 tal.
raar is dat de noten van mijn broer zijn okkernotenboom zijn nakomelingen nog groter zijn en even makkellijk zonder notenkraker te breken. [afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 2 oktober 2008 - 14:27
lentemode

Tekst aangepast

Lentemode

@ Jeannette,

Zijn ze nu al op ? Ik vond het toch zo'n mooie scherpe foto's: je noten rolden hier echt uit het computerscherm !!!

@ Vera,

Wat een prachtexemplaren zijn me dat !!! Nooit eerder gezien !!!
Daar kan je zelfs een nieuw recept bij bedenken, iets in de trant van "gevulde okkernoten"...

Opkijkend,
Mia
donderdag 2 oktober 2008 - 18:47
Sandy

Sandy

Hi, hier bij ons in de buurt hangen zowel de kastanjebomen als de okkernotenbomen vol... we krijgen ze gewoon niet allemaal opgegeten. En ze zijn zooooo lekker, telkens ik eraan denk heb ik er al zin in.
Dus we zullen er maar eens aan beginnen

groetjes
Sandra
donderdag 2 oktober 2008 - 19:32
Matabish

Matabish

Ze zijn wel erg lekker, maar je kan met de lege noten ook nog héél mooie garnering voor Kerstmis maken!!
Tracht de schelpen heel te houden als je de noten kraakt - haal ze leeg - plak de twee helften weer tegen elkaar met wat superlijm - en verf ze goud of zilver met een spuitbus.
Strooi ze maar rond in huis voor de kersttijd...mooi hoor!!!
Eventueel een lusje draad bij tussenplakken dan kan je ze ook in de kerstboom hangen.

Groetjes,
Matabish.
donderdag 2 oktober 2008 - 21:15
Jose47

Jose47

Hallo,

Op de topic bloemschikken heb ik een paar leuke stukken met noten gezet.

Groetjes
Josée
vrijdag 3 oktober 2008 - 08:43
summerspookje

Summerspookje

hmmmmmmmmmmmmm!!!! ik heb ook al zakken noten gaan halen, in st pauwels zoals er gezegd werd op dit forum, ook in nederland, hulst , en jam jam, goeie zoete ,

en ik lees in HALEN ,dat er zoveel zijn , spijtig , dat ligt niet bij de deur he, ik was er anders al eens geweest, maar daar bij jullie moeten er enorm veel zijn , hier langs ons kanten niet zoveel

en matabish , dat is nog eens een goeie tip he wat ge met de schelpen kunt doen , dat is handig voor de kleinkinderen , die zijn zeer creatief, en dat is plezant voor hen

josée, ik ga zo naar je bloemschikken kijken ,want dat is een hele mooie topic , spijtig dat ik niet zo handig daar in ben ,dat is zo een préciesie werkje he, maar ik bewonder ze wel , en ik koop ze ook ,


groetjes

summer
vrijdag 3 oktober 2008 - 09:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon