menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dauwtrapper...

Ga naar meest recente reactie

Matabish

Matabish

lang geleden dat we nog iets van onze 'dauwtrapper' hoorden...
dinsdag 9 september 2008 - 22:09
Jeannette1

Jeannette1

Ja Matabish, een hele poos geleden heeft Jan-Paul veel zaadjes van mij gekregen.
Die waren voor zijn zus en voor hem.
Misschien is hij die zaadjes wel 1 voor 1 aan het verkopen.
Nou.... dan is hij voorlopig nog niet terug op dit geweldige TuinadviesForum!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 9 september 2008 - 22:27
dauwtrapper

Dauwtrapper

nee nee neee nee, wat ik krijg zal ik niet verkopen. Als ik er een ander ook een plezier mee kan doen, dan zal hij/zij dat natuurlijk ook helemaal voor niets hebben. Dat is de aard van dit beestje. Maar jullie hebben gelijk. Ik heb al lang niets meer van me laten horen, shame on me! Niet dat ik mijn tuinvrienden ben vergeten, maar het manneke heeft het ten eerste veel te druk met het werken. Ik ben de laatste tijd, teveel naar mijn mening, in het Oudenaartse en Mechelen geweest. Hoewel Mechelen me een zeer plesante herinnering heeft meegegeven( caroluske d'Or classic, mjam mjam) Ik ben die echter hier in het Limburgse nog niet tegengekomen, jammer Maar het was eigenlijk wel te gek, ik zat te vaak en te lang op die pc, naar het tuinforum te kijken. Het werkt verslavend, zodanig dat het een beetje de spuigaten uitliep. Dus heb ik maar even op de plaats rust gemaakt. De Ridderspoorkes en de Akeleikes komen op en maar hopen dat ik ze volgend jaar terug krijg. Ik heb wel veel schade aan de plantjes vanwege de enkele dagen warm weer. Ik was toen helaas op vakantie en de kabouterkes waren blijkbaar op hetzelfde moment op vakantie. Tja, dat was pech. Maar ik zal toch weer eens wat vaker van me laten horen.
Leuk te weten dat jullie me gemist hebben en niet vergeten zijn. We gaan weer een tijd tegemoet waar het in de tuin weer een betje rustiger wordt en dan zal ik wel weer wat meer op jullie scherm vertoeven.
Doet me wel weer goed. Ik zet een kookwekkertje de volgende keren dat ik op het forum zit

@ matabish leuk dat je die hondenspreukjes hebt toegezonden. Mijn bruine rakker vind het ook fijn dat je de link tussen dauwtrapper legt met honden. Hij loopt al bijna naast zijn voeten.

@ jeannette
fijn te horen dat het nog steeds goed gaat met jullie (gert ook niet te vergeten) Ik krijg teveel advies op dit geweldige forum, dat ik het allemaal in de praktijk moet omzetten en dat kost heeeeel veeeel tijd. En dan kan ik nie opt forum kom'n

tot horens op de andere items op dit geweldige forum. Ik ga gelijk effen neuzen. Waar is mijn wekker
groet
dauwtrapper (was al bijna mijn naam vergeten)
zondag 14 september 2008 - 16:40
Jose47

Jose47

Hoi Dauwtrapper....

Welkom terug. ja af en toe moeten we gas terugnemen, anders klaagt het thuisfront ....
toch fijn dat je er weer bent, zet je wekkertje maar en dan komt alles goed.

Groetjes
Josée
zondag 14 september 2008 - 18:03
Rita1960

Rita1960

Hoi Dauwtrapper,

Ben blied dat ie er weer bent!

Groetn ut Drenthe,

Rita
zondag 14 september 2008 - 20:02
dauwtrapper

Dauwtrapper

@ rita
van een collega ut Pesse heb ik mijn eerste woordjes Drenths geleerd. Euh dat is niet waar realiseer ik me nu net. Het was de televisieserie "Bartje" verkleinwoorden krijgen de uitgang -ien zoals; kwartien, ijssie. Mooi taaltje, en ook daar verschilt het in eerste instantie niet veel, lijkt het, met het Twents. Toch zit er een behoorlijk verschil in. In Zwolle, bij de blauwvingers, zit al een verschil in het dialect, en dat is nog wel de hoofdstad van Overijssel.
Bij ons zeggen we "oet" i.p.v. uut. Alhoewel dat plaatselijk ook weer verschilt. In gelderland(achterhoek) zeggen ze plaatselijk ook "uut" Kiek moar 's noar die brekkers van NORMAAL, dat bunt Achterhoekers.
groet,
dauwtrapper
p.s. ik bin weer oardig op dreef. D'n wekker geet.
zondag 14 september 2008 - 20:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon