menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik ben er bijna

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

hallo

weer even een berichtje, het proberen om foto te plaatsen gaat goed tot aan (verder) die opdracht wil bij mij niet verschijnen, ik heb wel tuinforum op dat moment aanstaan, alleen plakken gaat niet!!!
wie weet er raad

groetjes corrielat
woensdag 23 augustus 2006 - 15:03
hugo

Hugo

topic van corrielat, zoals beloofd geplaatst

dit is de bewuste foto, het verhaal dat erbij hoort is het volgende,
>deze hibiscus heb ik 2 jaar geleden bij de buren van de container afgehaald
>volgens hun, was hij dood maar ik heb hem een week in een emmer water gezet
>met voeding , daarna gesnoeid, en in de voortuin gezet, het eerste jaar
>heeft hij niet veel gedaan maar na 2 jaar is dit het rsultaat, geloof me
>dat ik trots ben, en de buren kunnen nu zien wat zij weggooid hebben.
> groetjes corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 23 augustus 2006 - 17:58
Tine

Tine

Corrielat, jij bent dus ook iemand die niet gauw iets weggooit. Ik moet thuis ook vaak strijd voeren met manlief omdat hij denkt dat iets dood is en ik zeker weet dat er nog leven in zit. Meestal heb ik gelijk maar het is wel doorbijten om een tijdje met een halfdode plant te zitten.

Tine.
woensdag 23 augustus 2006 - 20:17
corrielat

Corrielat

hallo tine

idd weggooien vind ik zonde, maar op een gegeven moment komt je tuin wel vol te staan, maar er is altijd wel iemand blij mee te maken
trouwens de topic heeft hugo voor mij op het forum gezet, hoe hij dat allemaal klaarspeelt is voor mij een grote vraag, maar bij deze hugo bedankt
groetjes corrielat
woensdag 23 augustus 2006 - 20:34
jdcoster

Jdcoster

Moest je weten wat ik soms allemaal meebreng van het gemeentelijk afvalcontainerpark ... .
Met wat speurwerk, wat sleurwerk en nadien goed verzorgen, gieten en snoeien kom je zo soms gratis aan de mooiste planten en voorwerpen
Ik noem er een paar: buxusbollen, rododendrons en azala's van 1,5 m hoog, zeldzame hosta's, rozen, allerlei borderplanten ... tot grote terracotta potten, schalen, een betonnen tuinvaas, een tuinslanghaspel en een (nog werkende) vijverpomp.
Mijn echtgenote lacht soms dat ik meer meebreng dan ik er naar toe breng.
woensdag 23 augustus 2006 - 22:05
Adrienne

Adrienne

Allez ik lees het al.
Ik ben gelukkig niet de enige hamster.
Da's mijne zondagse naam bij familie en vrienden
Ik kan alles gebruiken en zelden doe ik iets weg.
Maar heeft iemand iets nodig weten ze den deze ook wonen.
Da's dan den andere kant van de medaille.

gtjs adrienne
woensdag 23 augustus 2006 - 22:22
Tine

Tine

Mogen jullie van de vuilstort dan dingen meenemen? Hier is dat verboden en als ze merken dat je het stiekem doet, krijg je een boete.Ik zit ook vaak te kijken wat er allemaal wordt weggegooid. Vaak is er materiaal dat bij een kringloopwinkel waarschijnlijk niet eens lang zou blijven liggen. Dat geldt ook voor het tuinafval dat wordt gestort. Zonde gewoon.

Tine.
woensdag 23 augustus 2006 - 23:04
Adrienne

Adrienne

Da weet ik niet Tinne,

Ik kom daar nooit.
Bij mij brengen ze het gewoon van te voren thuis.
Als ze d'er zelf geen plaats voor hebben brengen ze het maar naar hier.
Weggooien doen ze ook niet graag, en hebben ze het toch ne keer nodig
halen ze het weer even terug.

gtjs adrienne
woensdag 23 augustus 2006 - 23:40
Leentje

Leentje

Corrielat,

Amaai, terecht fier ben je, vind ik. Prachtige struik.

Groetjes,
Leen
woensdag 23 augustus 2006 - 23:44
Geertje

Geertje

jammer maar helaas voor de buren en hééél goed voor jou want daar heb je een koopje (een klein beetje moeite en wat liefde) aan gedaan, zo'n mooie plant, het lijkt alsof ze je heel dankbaar is voor haar nieuwe tuin; op een heel mooie plaats echt een uitbundige verwelkoming van je bezoekers
woensdag 23 augustus 2006 - 23:51
corrielat

Corrielat

als je weet hoeveel er gelachen hebben toen ze dat zielige struikje in mijn emmer zagen staan,
maar ik zeg maar zo , wie het laatst lacht , lacht het best

groetjes corrielat
donderdag 24 augustus 2006 - 07:15
hugo

Hugo

jdcoster,

als ik je tekst lees is het net of ik in een spiegel kijk;; maar wat wil je in deze wegwerpmaatschappij;; je houd het soms niet voor mogelijk wat sommigen allemaal weggooien

groetjes

donderdag 24 augustus 2006 - 08:15
corrielat

Corrielat

lieve hugo
ik heb je mailtje ontvangen het kan nu niet meer fout gaan, je zal nog veel fotoos van mij verwachten. en wat dat bakske koffie betreft de koffie is zo gemaakt (dat is iets wat ik wel goed kan) is mijn werk!!! je bent altijd welkom

wat dat weggooien betreft zeg ik maar!!! (gun planten een tweede ronde, weggooien is zonde)

groetjes corrielat

donderdag 24 augustus 2006 - 08:25
Adrienne

Adrienne

Ha corrielat,
Da's ne goeie die ga ik goed in mijn koppeke steken.
Als ze dan nog eens met den deze lachen

gtjs adrienne
donderdag 24 augustus 2006 - 09:53
nientje

Nientje

volledig mee eens
nientje
donderdag 24 augustus 2006 - 10:36
Bowie

Bowie

En de buren lachen nu groen
donderdag 24 augustus 2006 - 10:52
jdcoster

Jdcoster

Mogen jullie van de vuilstort dan dingen meenemen? Hier is dat verboden en als ze merken dat je het stiekem doet, krijg je een boete.Ik zit ook vaak te kijken wat er allemaal wordt weggegooid. Vaak is er materiaal dat bij een kringloopwinkel waarschijnlijk niet eens lang zou blijven liggen. Dat geldt ook voor het tuinafval dat wordt gestort. Zonde gewoon.

Tine.

Vroeger mocht men alles hier meenemen tot het gemeentebestuur merkte dat dat het parkpersoneel zaken voor eigen rekening verkocht. Na wat ontslagen en sancties mocht men alleen nog iets meenemen mits een bonnetje van een parktoezichter 'gratis meegenomen : dit of dat..."
Ik heb het hen ook nooit makkelijk gemaakt. Steeds kwam ik met de Latijnse naam aandraven.
"Mijnheer, ik heb wat hemerocalliswortels mee en Crocosmiabollen" "Hoe schrijf je dat? Och laat maar ook" klonk het dan.
Nu moeten die bonnetjes ook niet meer.
Alleen voor hakselhout moet er betaald worden, maar dat heb ik er graag voor over want ze is van goeie kwaliteit.
vrijdag 25 augustus 2006 - 01:41
Catgarden

Catgarden

Bij ons in het containerpark mag je ook alles meenemen, zelfs zonder te vragen.
Maar in onze gemeente smijten de mensen wel geen zo'n mooie dingen weg.
Het enige wat ik tot nu toe vond was 2 rieten manden en een waterkruikje in emaille.

In ons containerpark staat naast de container voor brandbaar afval ook altijd een hoop spulletjes die mensen niet meer moeten hebben maar die misschien nog goed genoeg zijn voor iemand anders. Daar ga ik altijd tussen gaan snuisteren, je weet nooit hé.

Er loopt daar ook wel heel gemotiveerd personeel rond en het park is pico bello in orde. Er is in het midden ook een composteiland waar iedere maand demo's worden gegeven van hoe composteren. Een kant van dat eiland is afgezet met een takkenwal om mensen te tonen dat je dat ook kunt doen met snoeiafval. En ze hebben dat eiland allemaal mooi beplant met zonnebloemen, verbena enz.
zaterdag 26 augustus 2006 - 00:39
lisa

Lisa

bij onze containerpark smijten ze zoiets moois niet weg ,alleen troep en gerumpel -ik kom er nooit daar ,wel ken ik mensen die daar werken-maar in deze tijd verbaast het mij dat mensen zoveel weg werpen,

maar de buren zulen wel spijt heben dat ze dit plantje weg gedaan heben-wel geluk voor je zelfs
zaterdag 26 augustus 2006 - 00:53
koen

Koen

Ja hier doen ze daar ook moeilijk over,

Tot ik eens een discussie aangegaan ben over wat recyclage en afvalbeperking in feite betekent...
Heel handig vind ik dat tegenwoordig de plastiek plantpotjes in een aparte container moeten gegooid worden.... rara wie daar regelmatig in scharrelt

Groeten, Koen
Mogen jullie van de vuilstort dan dingen meenemen? Hier is dat verboden en als ze merken dat je het stiekem doet, krijg je een boete.Ik zit ook vaak te kijken wat er allemaal wordt weggegooid. Vaak is er materiaal dat bij een kringloopwinkel waarschijnlijk niet eens lang zou blijven liggen. Dat geldt ook voor het tuinafval dat wordt gestort. Zonde gewoon.

Tine.
zondag 27 augustus 2006 - 21:29
Tine

Tine

Wat zijn ze bij jullie dan soepel. Bij ons in Nederland moet je alles wat naar de vuilstort gaat zelf gesorteerd in de containers gooien. Het hout en het metaal wordt gelijk platgedrukt, of je er nou nog bruikbare meubeltjes tussen hebt of niet. Gelukkig bestaan er ook kringloopwinkels en als je die belt ,komen ze de spulletjes bij je ophalen en wordt het voor een klein prijsje verkocht. Het is alleen jammer dat heel veel mensen niet willen wachten tot alles wordt opgehaald, daarom gooien ze het in de containers op de vuilstort. Zonde gewoon.

Tine.
zondag 27 augustus 2006 - 21:36
corrielat

Corrielat

hallo allemaal

als ik mijn topic nalees moet ik stiekem lachen het begon met foto plaatsen (zie vraag)en we belanden uiteindelijk op de vuilstortplaats
het kan gek draaien.

groetjes corrielat
maandag 28 augustus 2006 - 00:01
Tine

Tine

Het doet denken aan een spelletje dat we vroeger wel eens speelden. Je zit in een kring en één begint met in het oor van zijn buurman/vrouw iets te fluisteren. Deze vertelt het door aan zijn buur enz. De laatste vertelt hardop wat hij heeft meegekregen en dan blijkt vaak dat het niets te maken heeft met wat oorspronkelijk werd vertelt. Zo ook hier, het eind gaat over iets volkomen anders dan het begin. Leuk.


Tine.
maandag 28 augustus 2006 - 09:55
corrielat

Corrielat

vind ik ook

groetjes corrielat
maandag 28 augustus 2006 - 14:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon