menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn eerste pps van de tuin van Esem

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Beste forumleden,

Verleden week ben ik naar de open tuindag bij Esem geweest ……………………
Ik heb voor jullie een kleine samenvating gemaakt , zodat wie niet kan gaan, er toch een beetje mee van kan genieten.


Op zeer prille leeftijd was Esem al gefascineerd door de natuur en experimenteerde hij met éénjarigen in de moestuin van zijn vader.
Die passie is alleen maar gegroeid en toen hij samen met zijn vrouwtje Lysette een huisje kocht, was de keuze snel gemaakt om van de tuin een ware siertuin te maken.
Elk jaar maakte hij er een gezellig hoekje bij want zoals jullie wel ondervinden is een tuin nooit af.
Door vele tuinen te gaan bezoeken en ideeën op te doen, is hij tot dit resultaat gekomen , zonder kopiëren en zonder architekt maar steeds zijn eigen weg volgend.
Wat me erg opviel was de variatie aan kleuren en vormen, elk seizoen valt er wat te ontdekken en komt er iets nieuws in bloei.
Al meer dan 10 jaar geleden is dan bij toeval de naam van de tuin ontstaan…………….
Op een warme , zwoele zomeravond zaten Eddy samen met zijn vrouwtje Lysette te genieten op het terras toen ze plots een zoemend geluid hoorden, vlug de zaklamp gaan halen ………………… verbaasd, zag hij een grote, mooie nachtvlinder., Het Groot Avondrood………………..de toekomstige naam van hun paradijsje was vlug gevonden…………………
Ik heb Esem leren kennen als een heel vriendelijk en behulpzaam man, die altijd met zeer bruikbare tips klaarstaat en ze zonder schroom graag met anderen deelt.
De liefde en het respect voor de natuur waren heel erg aanwezig.


http://www.accordeongirl.com/DetuinvanEsem.pps


Met dank aan Hugo voor de hulp en het plaatsen van de pps op zijn space!!!
zondag 13 juli 2008 - 21:56
Lysianthus

Lysianthus

hhahahaah Hilda wat ben je toch een rappe, de tijd dat ik mij missing gezien had en hem terug goed had gezetj had jij de link al aanklikbaar gemaakt hahhaahahha
Hoor je muziek????????????
zondag 13 juli 2008 - 22:01
hildavw

Hildavw

Nee Lysianthus, hij is nog altijd aan het opladen, zou 19 minuten duren !!!

Is dat normaal ?

groetjes

Hilda
zondag 13 juli 2008 - 22:04
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Da's raar Hilda, bij mij duurt het 1minuutje.......................ben je zeker?????
Eerst krijg je een witte pagina, daar moet je ff wachten, die geeft dan een link ( blauw kadertje ) waar je kan downloaden...................bij mij gaat dat vlug en ik zie nergens waar er info kan staan dat het 19 minuten zou duren.....................de file is wel 19.000 en zoveel mb...................misschien heb je dat gezien?
zondag 13 juli 2008 - 22:11
hildavw

Hildavw

Proficiat Lysianthus met je eerste PPS. Hij is prachtig.
En ja, ook de muziek is in orde.

groetjes

Hilda
zondag 13 juli 2008 - 22:11
hildavw

Hildavw

Het heeft wel geen 19 minuten geduurd, maar toch een kleine 10 minuten, de tijd dus tussen mijn 2 berichten.

Hilda
zondag 13 juli 2008 - 22:17
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ha, wat leuk Hilda, ik heb er hard aan gewerkt met mijn Marcske..........................de bedoeling is nog een rechtstreekse link te krijgen , zoals Hugo met zijn pps doet, maar 'k weet niet hoe, denk dat ik dan space moet kopen, 'k heb hem een pm gestuurd, hij zal het wel weten.
Bedankt, fijn dat je hem tof vind, 'k hoop ook Esem zelf , want die weet nog van niets
zondag 13 juli 2008 - 22:19
kaktuskid

Kaktuskid

Lysianthus,
Wat een knappe reportage heb je gemaakt (zelfs met muziek)
Naast cactussen doe ik ok al jaren "open tuinen" en dit is blijkbaar echt wel de moeite.
jammer dat ik het gemist heb.
maar de foto's maken het toch weer een beetje goed.

grt Eddy
zondag 13 juli 2008 - 22:31
Matabish

Matabish

Deze pracht is met geen woorden te beschrijven.
Ik ben compleet overdonderd door de prachtige foto's, de wondermooie muziek en de kunstige manier van presenteren!!
Ongelooflijk mooi gedaan Lysianthus en Marc, dank daarvoor!!

@ Esem, jij hebt zeker ook veel elfjes in zulk een prachtige tuin!!
Een héél mooie creatie hebben jullie er van gemaakt!

Groetjes,
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 14 juli 2008 - 00:50
dauwtrapper

Dauwtrapper

Prachtige tuin Esem en heel goed gepresenteerd door Lysianthus en Marc. Een tuin naar mijn smaak. Veel groen en dan de bloemen die het groene vlak breken. Leuke doorkijkjes ook. Naast de elfjes zullen er ook wel kabouters in die tuin zijn. Pfff, ik heb nog veel werk in de mijne wil die ooit zo worden als die van Esem. Stuur die kabouters en elfjes maar eens naar mij
groet
Dauwtrapper
maandag 14 juli 2008 - 02:33
Adrienne

Adrienne

Wauw knap Lysianthus !!!
Jij en uw Marc, amaai jullie kunnen er wat van.
En ... tja Esem heeft wel een prachtige tuin, als je daar niks mooi kan vinden !!!
Dan ben je doof en hartstikke blind toch.

Dauwtrapper, niet alle kabouterkes gaan halen hé
Ik wil er ook een paar
maandag 14 juli 2008 - 08:03
LauraK

LauraK

Hallo Lysianthus,

Een adembenemend mooie presentatie, waardoor de prachtige tuin van Esem volledig
tot zijn recht komt. Ik heb ervan genoten!

Groeten van Laura.
maandag 14 juli 2008 - 20:36
Esem

Esem

Hallo,
ja idd een mooie pps gemaakt Lysianthus waarvoor mijn dank.
En elfjes en kabouters heb ik hier spijtig genoeg niet te zien gekregen.

Alles wat je ziet is er gekomen door mijn beide handen en een spade en spitvork.
Nooit is er wat op papier gezet geweest,alles is ontstaan door rond te kijken en het idee dat in je hoofd zit,om te zetten in praktijk.

Dus beste mensen ik kan geen van beide doorsturen naar jullie,geen elfjes en ook geen kabouters.

Ik denk dan ook dat jullie er ook zelf voor moeten zorgen om jullie eigen paradijsje te crieëren.
(Dit is juist het grote avontuur, van niets tot je eigen droomtuin)

Voor dat wij aan onze tuin begonnen bijna 20 jaar geleden hebben we ook veel tuinen gaan bekijken en zo onze eigen tuin vorm gegeven.
Met vallen en opstaan is de tuin geworden wat ze nu is.

Maar,een tuin is nooit af,wie zegt dat zijn tuin af is is zijn tuin moe.

Want ook hier in de tuin zijn we steeds wat aan het vernieuwen,en dat geeft me juist de voldoening,
om steeds weer wat te kunnen veranderen.Steeds weer op zoek naar nieuwe ideeën.
Het stopt nooit.

Ps.
En nogmaals bedankt allemaal voor jullie lovende woorden zowel voor Lysianthus haar foto's als voor ons(Lisette en mezelf)

Voor hen die de tuin nog met eigen ogen willen zien,dit kan nog op 24 en 31 Augustus. Het zijn de 2 laatste opentuindgen vanhet zeisoen, telkens op Zondag.

Gr Eddy,
dinsdag 15 juli 2008 - 00:05
vera2

Vera2

esem, waar haal je in godsnaam al die ijver vandaan om zoiets prachtig te creéren ?!!!
puur genot waar je niet op uitgekeken raakt.
chapeau !!!
dinsdag 15 juli 2008 - 08:43
Esem

Tekst aangepast

Esem

Vera2,
Ik weet het zelf eigenlijk niet.
Maar zolang er de drang is om verder te doen zullen we de tuin blijven vernieuwen,aanpassen en telkens weer wat nieuws in de tuin crieëren.

Het is voor mij dan ook een echte passie om in de tuin bezig te zijn.

Gr Eddy,
dinsdag 15 juli 2008 - 09:27
krissie

Krissie

@ Esem
prachtige tuin , da's hard werken maar ook genieten .

@ Lysianthus
knap in beeld gebracht , dikke proficiat .
groetjes
Krissie
dinsdag 15 juli 2008 - 17:46
Lysianthus

Lysianthus

Dank je wel Krissie, probeer je ook te komen naar de oogstfeesten op zondag 31 augustus in het vrijbroekpark te Mechelen.................
En Eddy natuurlijk ook...................we zijn toch allen uit de omgeving hé

ps: ik ben zeker dat het bij jou ook de moeite zal zijn, ik heb al enkele foto's gezien
dinsdag 15 juli 2008 - 18:02
krissie

Krissie

Lysianthus

ja, ik ga komen naar het vrijbroekpark
( als er niets tussen komt tenminste )
We gaan daar regelmatig wandelen .

Ik denk dat je mij verward met iemand anders ,
want van mij kan je nog geen tuinfoto's gezien hebben hoor !

Wij hebben maar een kleine tuin , niet te vergelijken
met die van Esem .

groetjes
Krissie

dinsdag 15 juli 2008 - 18:13
Esem

Esem

Spijtig kunnen we daar niet aanwezig zijn dit is de laatste dag dat we open tuinen hebben.
Misschien ooit een andere keer.

En ja krissie bedankt voor de comentaar die we gekregen en nog krijgen van jullie.

Gr Eddy,
dinsdag 15 juli 2008 - 18:26
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Wat fijn als je zou kunnen komen Krissie, breng maar gerust je kleinkindjes mee, kandidaten genoeg die ze ff willen vasthouden , denk ik
Ik hrinner me zeker je bloembakken op staanders en aan het het terras of de vensterbanken , ook je prachtige Camelia, fuchsia-roos...................als ik het mis heb, moet ik me dringend laten nazien
Eddy, spijtig maar een andere keer kom je er niet onderuit

dinsdag 15 juli 2008 - 19:20
krissie

Krissie

Lysianthus ,

je hebt het echt wel mis hoor ,
maar of je u daarvoor moet laten nazien ????????
Ik denk van niet .

Groetjes
Krissie
dinsdag 15 juli 2008 - 22:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon