menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buren

Ga naar meest recente reactie

bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist !
zondag 29 juni 2008 - 14:25
Plantadvies

Plantadvies

Tja buren kunnen voor een hoop overlast zorgen. Niets van aantrekken. Goedemorgen, goedeavond en planten maar. Dan maar meer schrobben op de waranda. Als ze met zulke dingen gaan dreigen, was ik er klaar mee om zoveel energie in de buren te steken. Ik wens je veel tuinplezier.
zondag 29 juni 2008 - 15:05
Jose47

Jose47

Hoi, ik zou me ook gewoon aan de wet houden en planten wat/waar mag en voor de rest zou ik hen maar in hun sopje laten gaar koken .... wel vervelend als je zo'n vervelende buren hebt.... volgens mij zijn ze gewoon heel jaloers dat jij zo'n passie voor je tuin hebt ...sterkte met je buren...

Als ze een vrij zicht wilden houden hadden ze die grond maar niet aan jou moeten verkopen .... of het eerst duidelijk in de akte laten zetten wat er mocht en niet mocht, dan wist jij tenminste toch waar je aan toe was.

Groetjes
Josée
zondag 29 juni 2008 - 17:41
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
zondag 29 juni 2008 - 20:16
cookiemouse

Cookiemouse

reken maar van yes dat het gaat om jaloezie tov je tuin!
Ergerlijk zeg
zondag 29 juni 2008 - 20:37
summerspookje

Summerspookje

jezus maria, wat is dat met jullie buren ,zoals ik nogal gezegd heb , ga naar de dienst stedebouw , op de gemeente ,die weten precies wat mag en niet, en als zij het niet weten sturen ze u naar de juiste afdeling, en wat er op de planning staat mag uitgevoerd worden, spaar de kosten van gerecht of vrederechter , een advokaat helpt niet bij zoiets , het is een burgelijke zaak,die als het niet anders kan met de vrederechter word uitgevochten ,maar dan moet ge al wel goed ingelicht zijn over uw rechten , anders trekt ge toch aan het korste eind,
maar die buren willen volgens mij alles zien wat er gebeurd bij u, en jaloezie zal er inderdaad niet vreemd aan zijn , en als ge op papier het bewijs hebt ,dat ge in uw recht zijt , en die nijdigaards klagen nog steeds ,kunt u een klacht indienen bij de politie wegens schending van de privicie,want uiteindelijk zal het zo wel zijn dat ze alles willen zien wat er bij u gebeurd,het is wel zo , dat ge bepaalde hoogtes niet moogt overschrijden

gr.summer
zondag 29 juni 2008 - 22:12
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
zondag 13 juli 2008 - 12:26
summerspookje

Summerspookje

straffe tape op haar mond plakken?grapje, maar zo iemand zou als ze zulke praat uitbraken , allemaal zoals in een sprookje , kevers moeten uitbraken , zou rap gedaan zijn he , maar ja ,t'leven is niet altijd zoals een sprookje ,al zouden we wel willen , en mensen lief voor zolang we hier rond lopen ,waarom niet in alle vrede , is nog zo plezant
volhouden hoor , je staat vlg mij in goede schoenen ,
gr
annie
zondag 13 juli 2008 - 13:36
printemps

Printemps

hallo

uw buur lijkt me familie van mijn buren
ook denken dat ze meer mogen omdat ze er langer wonen dan wij
ook naar het vredegerecht mogen komen voor hare muur zonder beton onder
ook al politie over de vloer gehad met PV
en binnenkort een verzekerings kwestie vrees ik
maar maak me geen zorgen,betalen gaat ze toch voor de schade die haar betonstenenmuur
gaat veroorzaken

mvg
an
PS er zijn maar een paar buren waar ik nog tegen spreek
de rest is lucht voor mij
mijn andere buurvrouw was ook wat lastig als we hier zijn komen wonen maar die is nu fel veranderd
het was de rompslomp en de verbowing vande vorige eigenaar waar ze een probleem mee had

mvg
an
maandag 14 juli 2008 - 10:27
Eniavaswen

Eniavaswen

Oei, oei, en ik dacht dat ik een vervelende buurman had. Maar zo te horen, heb ik nog niet te klagen.

Hij wilde liever niet dat ik een bladverliezende boom plantte, zet hij zelf 5 fruitbomen. Dan wilde hij plantjes op de draad laten groeien, toen moest de draad weg voor een schutting en intussen is er nog steeds niets gebeurd.

In het begin leken het wel leuke buren, maar intussen is dat helemaal gekeerd. Jammer. Gelukkig hebben we aan de andere kant wel leuke buren waar we regelmatig eens mee 'over den draad hangen'.
maandag 14 juli 2008 - 11:17
printemps

Printemps

awel met die ene buurvrouw kan ik ook over de draad hangen

maar die andere zou ik beter aan een draad hangen


mvg
an
maandag 14 juli 2008 - 12:07
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
dinsdag 15 juli 2008 - 14:27
printemps

Printemps

hallo

hoe ouder ze zijn hoe meer dat ze zagen
en hun goesting doen en enorm koppig zijn

ons buurvrouw moest van de vrederechten de muur laten controleren door haar metser
heb nog gene metser gezien
maar heb al wel gezien dat ze nu ook al onkruid en stukken steen van hare kakmuur
over de schutting smijt

als er ne keer iets vliegt als ik toevallig in de tuin zit
gaat ze toch opzettelijke slagen en verwondingen aan haar been hebben
ik lach er niet meer

mvg
an
dinsdag 15 juli 2008 - 17:52
sylvain

Sylvain

Bunnygarden en Printemps rustig blijven in deze situatie want dat zijn mensen die het er voor doen dat ge ze aanvalt.
Gewoon doen of ze lucht zijn en dan denk ik dat ge ze daar het hardste mee raakt.
het is niet evident om naast zo,n buren te moeten leven maar zorg dat het gerecht en al de aan hang er van van deze zaak afblijven want dat kan op het laatste een mooie tuin kosten.
Naar de gemeent een plan laten op maken wat ge moogt zetten en op welke afstand van de scheidings lijn hoe hoog en hoe ver dat mag en als dat in orde is maar planten en goed bemesten dat ze snel groot zijn en laat ze dan maar roepen en tieren de groetjes en ik hoop dat die buren ook eens tot de jaren van verstand komen dag
dinsdag 15 juli 2008 - 21:13
summerspookje

Summerspookje

sylvain , ben het met je eens ,heb het ook al gezegd , anders gaat het van kwaad tot erger, de gemeente weet precies wat en hoe , het staat ook in je akte , en lastenboek, en lap de rest aan je laars laat ze razen , een goed spreekwoord, (ge kunt de duivel pesten door te zwijgen)

gr annie
dinsdag 15 juli 2008 - 21:29
hannibal

Hannibal

Ja, ik heb ook last gehad van overburen. Mijn advies nu: raadpleeg eens het veldwetboek (als je in België woont) Dit was voor mij een pluspunt toen de herrie ten top werd gedreven door de buren en ze iemand van onze huurmaatschappij bijhaalden. Die verschoot zich rot dat ik dit wetboek bij me had. Na enkele: "nee dit telt niet in onze maatschappij" en "we laten iets weten" is het gebleven. Mijn Prunus staat nog steeds waar hij 28 jaar geleden geplant werd. Ik heb hem zoals altijd om de 2 jaar gesnoeid.

Denk eraan: alleen duiven schijten nu nog op mijn kop!


Ik denk nogthans dat het veel plezanter is te leven zonder al die zevers van de buren. Maar ja, je kan ze nu eenmaal niet altijd zelf kiezen.
woensdag 16 juli 2008 - 14:15
printemps

Printemps

aan Hannibal

waar zou je dat ergens kunnen kopen
op het net staat er ook wat van maar een echt boek zou handiger zijn bij verhitte discusies
want mijn buurvrouw kan ook goed liegen
tegen de vrederechter vertelde ze zonder schroom dat ze bij mij en met mij in mijne tuin is geweest
voordat het terras er lag was het geeneens toegankelijk voor zo een oud en vreselijk mens als zijzelf

mvg
an
woensdag 16 juli 2008 - 14:28
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
woensdag 16 juli 2008 - 21:15
hannibal

Hannibal

aan Printemps:

via Google intypen: veldwetboek België.

Daar krijg ik eerst het veldwetboek en eronder veldwetboek burenruzies.

Ik had het uitgeprint toen.
donderdag 17 juli 2008 - 17:13
sunjet

Sunjet

ik mag niet klagen ik heb goede geburen
en als er iets is zeggen we dat gewoon
mensen kunnen vandaag e dag niets meer verdragen
als we allemaal meer verdraagzaam werden zou het veel beter gaan
probeer elkaar te begrijpen




be happy

donderdag 17 juli 2008 - 18:07
printemps

Printemps

ja

inderdaad

maar niet als het van ene kant moet komen
dat is er over hoor

ik begrijp mijn buur zeeeeeeeer goed
maar zij begrijpt mij totaal niet
dan gaat ze haar patatten opzetten en bolt ze het af

en dat ze moet eten begrijp ik ook
maar dat ze niet doet wat de vrederechter en ook haar bloedeigen zoon zegt
dat is er ook héééééél véééééél over ze

mvg
an
donderdag 17 juli 2008 - 18:25
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo,

Wat vervelend wat er allemaal met je buren kan gebeuren,

Ik zelf zit bijna ingesloten (met mijn grote tuin) tussen 4 buren,

eigenlijk nooooooit ruzie of problemen gehad,

Een keer toen ik mijn tuinkachel aanmaakte en er veel rook neersloeg ,
vroeg een van de buurmannen of ik niet beter het weer in de gaten wilde houden, het was nogal zwaar mistig weer, en de rook kwam hun kant op,

ik heb meteen mijn kachel uit laten gaan en gaf hem meteen gelijk,

een paar weken later kwam hij vragen of ik mijn klimhortensia (die over zijn schutting hing), zou willen snoeien,

ik heb hem vriendelijk gevraagd of hij het voor mij wilde doen omdat ik niet zo hoog durfde klimmen,

en ja hoor, hij hielp meteen,

dus alle buren kunnen misschien in onze ogen wel zeuren,

maar bekijk even of je samen niet tot een vredige oplossing kan komen,
zoniet ?????????????? tja, dan toch misschien een vredesrechter hem/zijn hulp inroepen.

en we leefde nog lang en gelukkig, hoop ik.
donderdag 17 juli 2008 - 20:17
printemps

Printemps

ze wil langs geen kanten luisteren
ze is zo koppig als de pest
en naar de vrederechter daat zijn we al geweest en daar luisterd ze ook niet naar

dus wat moet ik dan nog doen hé
ik denk gewoon wachten tot alles kapot is en is het voor de verzekering
en dan betaald ze toch alles

mvg
an
vrijdag 18 juli 2008 - 15:51
summerspookje

Summerspookje

corrielat ,ik ben het met je eens , maar ik begrijp ook hun standpunt ,ik zou het ook proberen op een andere manier op te lossen , maar het schijnen wel ruzieachtige mensen van aard te zijn , en die zoon die zijn auto laat draaien, daar kan je niks tegen beginnen ,alléén aan zijn radio wel ,als die de overtroffen decibels heeft, komt de politie , dat heb ik jaren terug ook eens meegemaakt , dat één van de buren zoveel lawaai maakte, dat ik de politie belde , en hen zo via de telefoon liet horen hoe luid de radio stond , ze hebben onmiddellijk moeten dempen , en toen is er nooit nog wat geweest
gr annie
vrijdag 18 juli 2008 - 20:25
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
zaterdag 19 juli 2008 - 19:52
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
maandag 21 juli 2008 - 21:30
summerspookje

Summerspookje

ik weet het niet ,of je het hier mee eens bent, maar als ge nu eens op een avond naar je buur stapt, desnoods met een flesje wijn , en ge vraagt aan je buur of het past eens rustig over de zaak te praten of het probleem,en om een oplossing te vinden, dan weet je precies of hij en hartevreter is , of gewoon iemand die graag met alles en nog wat te maken heeft, en belangrijk wil zijn , want ik denk dat het iemand is , die wel alles wil weten ,wat er gebeurt,en aandacht nodig heeft , het is het proberen waard, het kan zijn dat ik hier veel kritiek op krijg ,maar met geweld is er nog nooit iets opgelost,ik zou het alvast doen , een nee hebt ge , een ja kunt ge krijgen , ge kunt niet blijven verhuizen , of vermageren , aan u nu een hand te reiken , ge hoeft hen niet alles te vertellen he, alléén wat ge kwijt wil hoor , en zij denken dan dat ze belangrijk zijn , een taktiek die veel toegepast word, wat kunt ge verliezen ! niks he , alléén winnen , ik veronderstel dat het oudere mensen zijn ,zeer eigenzinnig enz , willen voor alles en nog wat aangesproken worden , probeer eens ,wie weet he !het ligt dan toch niet aan u ( en een groentenkraam? buit het uit , koop groenten, prijs hun waren , zulke mensen horen niet liever dan stoef over hen zelf) ik weet waarover ik spreek

ps , een anti stalking , ??? levert echt niks op , alléén de misérie te horen van anderen

ik hoop dat je vlug resultaat hebt ,

groetjes annie

maandag 21 juli 2008 - 23:14
Matabish

Matabish

Bunnygarden, ik zou toch alvast in 't oog houden of ze met hun schutting wel op de reglementaire afstand en hoogte blijven!!!
Alleen als het een gemeenschappelijke omheining is mag dat óp de grens, anders moeten ze op minstens 10cm afstand blijven. De hoogte is ook niet vrij, dat staat vast op de gemeente!!
Misschien komen ze je nog vragen om voor de helft in de kosten te komen? haha...

@ summerspookje, ja hoor, ik ben helemaal akkoord met jou, het is altijd beter om te proberen om wrijvingen gezamelijk op te lossen, maar dat is niet altijd mogelijk. Vooral als je met koppige, eigenzinnige mensen te doen hebt! Bovendien kan je niet altijd blijven plooien voor onredelijk gedrag.
Zielig dat zulke mensen bestaan!!
maandag 21 juli 2008 - 23:49
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
dinsdag 22 juli 2008 - 09:43
bunnygarden

Bunnygarden

Zoals ik al zei...................het begint pas.

Net gezien dat er grond tegen de venster gegooid is.

Niet zo veel.....;maar toch ; nu besef ik dat ze dat vroeger ook al eens gedaan hebben.

dinsdag 22 juli 2008 - 10:16
LauraK

LauraK

Wat een verschrikkelijk nare situatie, en ik kan me goed voorstellen dat het aan je vreet...
Laat je in ieder geval niet overhalen je te verlagen tot hetzelfde 'niveau', want dat zal gegarandeerd
tegen je gebruikt worden.

Als je een telefoon of digitale camera hebt met de mogelijkheid om filmpjes met geluid te maken,
zou je kunnen proberen het e.e.a. vast te leggen als bewijs (de auto met de muziek, modder -of
erger!- gooien tegen de ramen), maar als ze dat zien, zullen ze er zeker nog lastiger door worden.

Ik begreep dat je al in gesprek bent met de wijkagent, en dat zou ik waarschijnlijk zelf ook zo doen.
En het feit dat je er alleen woont, maakt het er ook niet makkelijker op; ik zou ook bang zijn dat ze
mijn kat iets aan zouden (kunnen) doen...

Wat een raar volk bestaat er toch! En jammer genoeg is negeren niet voldoende. Ik wens je veel
sterkte, en hoop dat er toch spoedig een oplossing gevonden wordt, waardoor jij gewoon met plezier
in je eigen huis kan blijven wonen, en niet hoeft te verhuizen voor deze lui!

Groeten van Laura.
dinsdag 22 juli 2008 - 10:43
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

@ bunnygarden
jeetje , als dat waar is , tsonge , dan heb ik echt met u te doen , maar als die r.tz.kken zo doen, s'nachts , kan je dan niet de politie bellen ?of iemand die geen famillie is bij u laten overnachten zodat ge toch een getuigen hebt?hemeltje lief , ja ik geloof beter dan je het zegt , dan zou ik ook liever de fles op zijn kop in duizend stukjes meppen , en zo is de politie is , er is nog niks gebeurt , maar verdorie ,op deze manier , zal er juist iets gebeuren , dat is daar een pure oorlog , zoiets heb ik toch nog nooit meegemaakt, en ik heb al veeeel meegemaakt , niet voor mezelf , wel voor anderen , en toch opgelost met een babbel , ook niet onmiddellijk , maar toch , ik hoop echt voor u , dat er een oplossing uit de lucht valt , want ook voor zoiets zie ik geen oplossing , sterkte hoor , oppassen met foto's nemen , anders keren ZIJ de klacht om , in schending van de privacy, doe het stiekem, met een filmcamera , zodat ge er niet bij zijt , want zo iets heeft iemand in het verleden ook al meegemaakt , en de politie reageerd daar graag op,maar hebt ge al eens naar een kranten forum om raad gevraagd?alle hulp baat he, daar zitten er die nog meer van het strafwetboek weten

groetjes annie
dinsdag 22 juli 2008 - 11:32
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
dinsdag 22 juli 2008 - 13:02
hannibal

Hannibal

bunnygarden:

mijn ervaring heeft me geleerd: dat je telkens je de politie iets meld je goed moet zien dat er een PV van opgesteld wordt. Hoe meer PV's hoe beter want als je ooit naar de vrederechter moet zal dit de doorslag kunnen geven. Dit werd mij indertijd door een commissaris van politie verteld.
Ik weet ook dat het slopend is zo'n gezever met buren. Meld dit ook aan je dokter.
Ik wens je het allerbeste maar laat niet aan ze merken dat het je raakt. Neem die gesprekken op op dicatafoon. (deed ik ook)

groetjes, Hannibal
dinsdag 22 juli 2008 - 13:54
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

bunnygarden,

als de politie nog eens niet reageert op een oproep om hulp van jou, moet je hen eens langs je neus weg vragen of je het dan misschien beter aan het 'commité P' kunt vragen??
Ze zullen vlug daar zijn!! Dat is nl. de politie van de politie die nagaat of zij hun werk wel correct verrichten. Die zijn de laatste jaren erg actief, dus zijn ze daar allemaal bang voor!

http://www.comitep.be/Nl/nl.html

Zoals Hannibal zei: zoveel mogelijk schriftelijke bewijzen vergaren. Ook eens een aangetekende brief aan je buren sturen, met duidelijk opgesomd, al de klachten (ook betreffende de omheining die ze daar neerkwakken) die je tegen hen hebt en een voorstel om tot een vredig akkoord te komen... Dat is weer een bewijs (niet vergeten een duidelijke copie te maken) in jou voordeel!
Ik hoop dat je ze tot kalmte kunt dwingen. Mijn dochterje heeft een paar jaar terug, uit pure miserie, ook haar huis verkocht door nèt hetzelfde soort buur, in Baal (misschien familie!)
Ongelooflijk wat die mensen zich allemaal mogen permitteren, zonder ooit echt aangepakt te worden!!

LAAT JE NIET DOEN HOOR!!

groetjes,
Matabish.
dinsdag 22 juli 2008 - 20:02
an

An

wat verschrikkelijk als ik dit lees,jammer dat sommige mensen zo zijn
voor hun gaat het spreekwoordt zeker niet op

"liever een goeie buur dan een verre vriend",

IK ben het hele maal met Matabish eens bluf maar eens kijken of dat helpt
want dit kan zo niet langer wat een ................buren.
succes
dinsdag 22 juli 2008 - 23:38
bunnygarden

Bunnygarden

Tja..........

Heb geen bewijzen.............geen getuigen.............

Iemand vragen om te komen overnachten..........en er gebeurt dan niets.......

Haalt allemaal niets uit. Niets.

De politieagent vroeg mij zaterdag of ik huurde. Duidelijk toch,ni?

De wijkagent vertelde me gisteren dat er toch geen eind meer aan komt.

Nu ben ik hier terug en zij zien mij hier dus weeral , reactie van de buren zal dan wel volgen.

Slaap nu steeds in de living , slaap zo beter, hoor niks als ze roepen ,boven slaap ik onder het dak.


Muziek staat overdag op, hoef hun niet te horen.

Maar uiteindelijk zal ik hier toch wel wegmoeten.

Er zit niets anders op , het zit gewoon in hun bloed om mensen te pesten.

Heb nog gemaild naar de politie met de vraag :

WIE BEN IK ?

Je laat ze komen, a ja stalking en provocatie ,en bij hun tweede bezoek zeggen ze dat er toch geen einde aan komt. Stellen de vraag hoe het zo ver gekomen is.
Dien je nu klacht in dan komt het bij de vrederechter maar t'zal niet veel uithalen want ik ken uit ervaring dat het eindeloos zal worden.
Zei nog, nu is het nog mijn fout.

Het heeft geen nut.



woensdag 23 juli 2008 - 08:31
hannibal

Hannibal

Het wordt tijd om een bezoekje te brengen aan de overste van je wijkagent. Ik bedoel hoofd van de politie daar en duidelijke taal spreken. Ja comité P vernoemen kan wonderen doen. Dat horen ze niet graag. Wijkagenten zijn soms niet altijd onpartijdig (soms ongewild) door de jaren lange kennis met deze mensen.
Sterkte, Hannibal
woensdag 23 juli 2008 - 11:31
Peppody

Peppody

poehee, wat een drama zeg! Lijkt wel een soapserie! Een beetje herken ik het wel, in mijn vorige woonplaats kon ik ook niet zo met de buren. Daar is het iedereen voor zich en alleen samen als de ander over jouw rug er beter van kan worden.... Hier in Duitsland is het echt fijn wonen, alle buren gaan op een normale manier met elkaar om, je hebt geen last van ze en de tuinen zijn zo groot je hoort elkaar wel maar niet storend. En overal waar je loopt (ik wandel graag zo'n 25 km) zegt men elkaar goeiedag. Ik zou zeggen: als hun bouwovertredingen hebben of andere dingen die niet kunnen, zet het op de foto en loop elke dag het politiebureau en gemeente plat net zolang dat die er genoeg van hebben en er iets aan gaan doen. De buren worden het dan zo zat dat ze misschien zelf hun huis en grond te koop zetten. De kat zou ik voorlopig binnenhouden of aan een lijntje buiten, je weet maar nooit!
Veel sterkte en wijsheid toegewenst!
woensdag 23 juli 2008 - 13:22
summerspookje

Summerspookje

ja ,dat vind ik straf , gaan verhuizen , !!! wonen daar rond die engerds dan geen andere mensen?horen die dan dat geroep en schelden niet? of de radio van de auto!, s'nachts klinkt alles toch harder dan tijdens de dag , mogen er dan in uw huis geen mensen meer wonen? wat hier gebeurd is echt niet normaal meer , dat escaleert van kwaad tot erger , maar sorry , ik schakelde alles in , desnoods de krant, of de tv, of ik zette aan mijn huis een grote pamflet met geschreven tekst , OPGEPAST GEVAARLIJKE BUUR OP NR ---,RUSTIGE MENSEN NIET TOEGELATEN , en het zou me niet kunnen schelen of ik werd opgepakt door de politie , ik zou wel de krant eerst verwittigen zodat ze ter plaatse was op dat moment , en geloof me dat is voer voor de pers, ge zult misschien wel zeggen , die zegt maar wat , maar geloof me op mijn woord , als het hard gaat ,doe ik hard terug, en deins ik voor niks meer terug , dat is je reinste tirannie die je kan voorstellen , dus wel het geluid s'nachts opnemen , foto's van de greppels maken , foto's van het zand op je venster , of wat erook door hen gedaan word, sjonge ,je hebt ook recht om te leven zou ik zeggen , er is geen enkel wetboek dat zegt ,dat je buur of wie dan ook je het leven zuur mag maken of het recht op je privacy mag schenden, je hebt ook het recht je eigendom te verdedigen , (alléén zien dat je hen NOOIT aanraakt) want dan ben je de sigaar
dus bekijk het eens ,hoe je dit best kunt oplossen , ,passeer eens langs een advokaat , die is gratis als ge om raad vraagt , pas als ge de zaak start betaald ge , en dat helpt toch niet , want uw geval is een burger zaak , maar je wijkagent ,gaat in de fout met te zeggen verhuizen , ( is hij famillie of zo ! of hoe zou hij reageren?of is hij zelf bang van hen )en inderdaad , zoals hierboven door anderen al gezegd is , gaat naar de commisie die politie controleerd.
dit is echt niet normaal meer

sterkte , eff relaxen als dat kan , alles op en rijtje zetten ,en doen

groetjes

summer
donderdag 24 juli 2008 - 12:37
bunnygarden

Bunnygarden

ja oke , het nachtlawaai , het geroep dat zal toch wel iemand gehoord hebben.
Gaan die mensen klacht indienen?

Zal nog eens iets vertellen.

De broer van de vorige eigenaar komt hier al eens frezen.
Als ik vraag om eens te komen frezen dan komt die steeds zondagvoormiddag.
En waarom? Dan zijn de buren niet thuis.
soms springt hij als eens binnen maar denk echt dat ik hem hier voorlopig niet meer zal zien.
Hoe zou dat toch komen??? Begrijp je?

Angst ,zij kennen mijn buren beter dan ik. Zijn overleden broer heeft hier gewoond.

Kan wel eens raad gaan vragen bij een advocaat, maar uiteindelijk heb ik geen bewijs.

Voila, de boel blijft draaiende.
Ben een uurtje in de tuin geweest, wat een onkruid daar.
MP3 speler en dopjes in mijn oor, stond echter niet aan.
Was 15 min buiten en ja hoor, muziek klonk uit hun veranda. Luid genoeg zenne.
Meezingen en fluiten.
Kan daar niets aan doen hé.
Heb hier nog zoveel planten staan in pot die dringend geplant moeten worden maar heb er echt geen zin in.

Probeer me te relaxen ja, door zoveel mogelijk weg te zijn.




vrijdag 25 juli 2008 - 12:48
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist.
maandag 28 juli 2008 - 12:50
hannibal

Hannibal

Als die zwartwerker er is neem dan onopvallend een foto. Kan van pas komen.
Plant in je tuin wat jij wil, zij moeten maar eens met bewijs komen van die bouwovertreding. Als hij alles moet dichtplanten zal hem dit geld en tijd kosten om te groeien.
Sterkte, ik weet hoe slopend het kan zijn.
Groetjes
maandag 28 juli 2008 - 13:10
Thuja49

Tekst aangepast

Thuja49

zulke mensen kan je beter mijden als de pest !
Wat je ook zegt of doet , zal nooit goed zijn .
die zijn toch niet voor rede vatbaar.
en je er zeker niet ziek in maken.
Wens je veel sterkte .

groetjes
thuja
zaterdag 2 augustus 2008 - 12:20
bunnygarden

Bunnygarden

Gelijk heb je Thuja49

Ben er ziek depri van geworden, sinds gisteren gaat het al iets beter.
Daar gaan mijn 3 weken verlof.

Moet je weten ,negeer al dat geroep al 2 jaar. En hun bemoei.
De laatste maand werd het erger en haal je de politie erbij.
Dan hebben de buren hun mooie praat klaar.

Dan zit er uiteindelijk niks anders op dan de boel hier te verkopen.
Heb er geen plezier meer in om in de tuin te gaan werken als je weet dat je begluurd wordt.
Ze zien hier toch alles, de oprit, de tuin.

Zal nog even afwachten , heb geen keuze.

Spijtig genoeg is het huis nog niet volledig afgewerkt.
dinsdag 5 augustus 2008 - 10:26
Thuja49

Thuja49

Begrijp je wel , t' is voor mij als buitenstaander gemakkelijk praten
maar als je er zelf mee te maken hebt is het heel erg .
Hoop voor jou dat het nu een keer stopt .

groetjes
thuja
dinsdag 5 augustus 2008 - 10:37
hannibal

Hannibal

Inderdaad nog even wachten van verkopen of verhuizen. Ik wilde dit ook toen indertijd en het werd me afgeraden door iemand van de politie die een vervanging deed voor een collega. Zij had een speciale cursus burengeweld, burenbemiddeling gevolgd. Spijtig genoeg is zij van dienst bevorderd (goed voor haar natuurlijk) maar zo kan ze geen advies meer geven aan mensen die direct geholpen moeten worden.
Nodig iemand uit op de koffie en verzet je zinnen. Desnoods ieder keer als je thuis bent. Praat over koetjes en kalfjes maar niet over die buren.
Sterkte, Hannibal
dinsdag 5 augustus 2008 - 13:05
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist
vrijdag 12 september 2008 - 17:05
Matabish

Matabish

Goed zo, bunnygarden!!! THAT'S THE SPIRIT !!!
vrijdag 12 september 2008 - 23:56
hannibal

Hannibal

Hallo bunnygarden,

Goe bezig zeggen ze hier. Laat hem maar met zijn deuren smijten, eens begaat hij een fout. Negeer hem. Als je kwaad bent sla dan uit ieders zicht met een strak opgerolde handdoek op je matras en hou zijn beeld voor ogen: dit lucht ongelooflijk op en het stofmijt wordt gedood moet je maar denken hé! Volhouden meid: the sky is the limit!
Laat het gras maar groeien, zeker weten.
groetjes,
zaterdag 13 september 2008 - 19:47
Flurkie

Flurkie

Het is erg als je buren hebt die meer met jou leven bezig zijn als met hun eigen leven. Ook ik heb vreselijk last gehad van een buur. Het heeft alles met jaloezie te maken. Het begon met me te bespieden vanuit zijn tuin. Een tijdje later begon het met schelden en kwam hij vanaf s'morgens vroeg aan m'n oprit staan en ook schelden op m'n bezoek enzo. Aan m'n keukenraam hing opeens een pluchen aap aan een strop opgeknoopt. Het is zover gekomen dat hij met een bijl mijn deur heeft ingehakt en planten rond het huis gesmeten. De politie is er verschillende keren bijgehaald zonder resultaat. Er waren geen gewonden gevallen dus ze konden hem niet oppakken en niets doen. We hebben weken in stress geleefd en uiteindelijk heb ik m'n huis verkocht. Hij bleef ons pesten en s'nachts steentjes gooien op ons dak enzo. Dit alles is meer dan twee jaar geleden, ik heb niets meer gehoord van het voorval. Ik heb wel klacht ingediend, verschillende keren maar het is blijkbaar niet belangrijk genoeg om voor het gerecht te komen. Gelukkig heb ik nu superburen en ik ben blij dat alles achter de rug is.
Groetjes en sterkte, Flurkie
zondag 14 september 2008 - 12:51
bunnygarden

Bunnygarden

Hallokes,

Weet dat dit al een tijdje geleden is.................
Mijn buren zijn nog steeds bezig met mij. Alhoewel het nu een tijdje stiller is.
Af en toe hoor ik nog wel wat ,maar ben toch van plan om het dit jaar te verkopen.
Eerst boven de slpkmrs verder afwerken.
Die mensen houden toch nooit echt op, het zit in hun bloed hé.
Zal eens een paar foto's uploaden van de tuin.
Er stond niets in de tuin, in 2005 gekocht.
Moet alleen nog een manier vinden om deze tot 1mb te verkleinen.

Groetjes.

Flurkie, er zijn toch wel nare mensen op de wereld.
Niet te begrijpen.
maandag 8 juni 2009 - 10:50
bunnygarden
maandag 8 juni 2009 - 11:10
bunnygarden

Bunnygarden

Links op de eerste foto staan de stammetjes op 2 meter hoog , dit om het zicht vanuit de buren hun veranda wag te nemen. Dezelfde soort staan als grondplanten korter tegen de sheiding. Photinia's
maandag 8 juni 2009 - 11:14
bunnygarden

Bunnygarden

De keermuur heb ik zelf geplaatst ,terras is nog niet af hoor !
maandag 8 juni 2009 - 11:17
bunnygarden

Bunnygarden

Vanuit de slpkmr. Is wel een grote tuin. Er is nog een deel braakliggend tegen het bos.

Er stond hier echt niets in toen ik het kochtte in 2005.
Het terras heb ik laten uitgraven.
Zelfs toen ik het gras aan het zaaien was waren ze aan het roepen.
Kan raar overkomen maar oordopkes doen dan echt deugd.

maandag 8 juni 2009 - 11:25
LauraK

LauraK

Wat een heerlijke en prachtige tuin heb je daar! Echt rustgevend zou je zeggen, als
je niet zo'n last gehad zou hebben van die vreselijke buren. Heel erg zonde om dat
om die reden te moeten verkopen! Hebben die mensen zelf geen leven?!

Groeten van Laura.
maandag 8 juni 2009 - 12:09
Matabish

Matabish

Na al die moeite om zulk een mooie tuin te bekomen, zou ik toch niet verkopen hoor!
Dàt zou ik niet kunnen verwerken!
'k Zou die ambetanteriken èn de nietsdoende politie hun dagelijks bezigheid geven met klachten!!
'k Zou dààr pas een eind aan maken de dag dat zíj zich met hun eigen zaken gaan moeien!
Tjonge toch, da's om 't vliegend koper van te krijgen!!
En het is zó simpel en aangenaam om vriendelijk te zijn voor elkaar!
maandag 8 juni 2009 - 20:06
lydia2

Lydia2

Jongens toch!

Die buren zijn zo zot als iets. Als je naast zo'n mooie tuin kan wonen. Wat zou ik vlug vriendin met je worden om over de planten te kunnen praten en ideeën te kunnen uitwisselen, om samen beurzen af te schuimen en noem maar op.

Ja dat begrijp ik echt niet.

Maar zoiets verkopen moet ook echt veel pijn doen he en zeker dan met die reden.

Ik hoop dat je in de toekomst meer geluk hebt met eventuele nieuwe buren en veel moed als je een nieuwe tuin begint.

Groetjes

Lydia
maandag 8 juni 2009 - 22:33
bunnygarden

Tekst aangepast

Bunnygarden

gewist

Tuinbabbel

maandag 8 juni 2009 - 23:27
chatoela

Chatoela

Ongelooflijk, dat mensen zich daar mee bezig houden....hebben die nu echt niets beter te doen!!!

bunnygarden, ik hoop dat het toch nog opgelost geraakt voor je, zou zonde zijn als je na al dat harde werk zou moeten weggaan. Je tuin lijkt helemaal geen "conflictgebied", integendeel, meer een plaatsje om heerlijk te relaxen en genieten.

groeten,
karin

ps: leuke kat heb je , mooi hoe dat wit doorloopt over haar/zijn buikje.
dinsdag 9 juni 2009 - 08:38
York

York

Hallo bunnygarden,
Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal hier lees. Ik negeer die mensen gewoon en doe of ze niet bestaan. Als ik jou was zou ik zeker niet verhuizen. Zorg dat alles wat je in de tuin doet wettelijk is en dan kan niemand je iets doen en denk eraan hoe meer zij hun tuin afzetten hoe geruster jij bent. Ik heb er ook aan gedacht om te verhuizen, maar heb bij mezelf gezegd "ik weet wat ik heb maar weet niet wat ik ga krijgen
dinsdag 9 juni 2009 - 19:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon