menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onze trouwe viervoeter

Ga naar meest recente reactie

kerstkind

Kerstkind

hoi dierenvrienden,

Je kunt wel zien dat onze trouwe viervoeter toch wel oud aan het worden is.
Hij heeft best wel moeite met het warme weer.
Dus wordt hij zoveelmogelijk gespaard.

[afbeelding verwijderd niet-https]

de bovenste foto is met een analoge camera geknipt,
de onderste is digitaal.

groetjes José

dinsdag 24 juni 2008 - 19:39
Merel

Merel

Knappe hond José, buiten het grijze ziet hij er toch nog steeds allert uit

Merel
dinsdag 24 juni 2008 - 20:25
Sarah

Sarah

Wat een mooie kop zeg, allebei trouwens, jong en oud.
Mooi bijelkaar gebracht. Hij ziet er inderdaad nog heel goed uit ondanks die grijze snuit.

Mooi hoor, ik hoop dat hij nog een paar jaartjes bij jullie mag blijven.
Dan kun je er nog een foto bijdoen.

groetjes Sarah
dinsdag 24 juni 2008 - 21:54
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

@ Joséke

Prachtige trouwe vriend is je Bas , hij ziet er nog heel allert uit, dat je nog vele jaartjes samen plezier kan maken.
Je was al heel handig met je analoog toestel, dus digitaal zal voor jou alleen maar meer comfort meebrengen.
Mooie collage.
dinsdag 24 juni 2008 - 22:52
Matabish

Matabish

knappe jongen die bas!!! en mooi gepresenteerd José, ferm gedaan!!
woensdag 25 juni 2008 - 00:55
LauraK

LauraK

Lief hoor, zo'n prachtige hond op leeftijd! Ik hoop dat jullie nog lang van Bas kunnen genieten.

Groeten van Laura.
woensdag 25 juni 2008 - 08:54
Jose47

Jose47

Hoi José,

Prachtige foto's die je gemaakt hebt, het lijkt me een hélé trouwe vriend .... ik hoop ook dat je nog lang van hem mag genieten ....

Grtjs
Josée
woensdag 25 juni 2008 - 09:17
kerstkind

Kerstkind

hallo dierenvrienden,

bedankt voor jullie lieve reacties....
Wij hopen inderdaad dat hij nog een tijdje bij ons kan blijven
zodat we nog samen van hem kunnen genieten.

Maar er begint zo langzaamaan vanalles aan hem te haperen.
Heeft behoorlijk staar aan zijn ogen, maar de reuk is nog prima.
Het opstaan en gaan liggen gaat niet meer zo soepeltjes.
Blijft vaak liever thuis, dan dat hij meegaat voor een ommetje.
(dan draait ie zich aan de deur weer om en gaat terug naar binnen.... )
Slimmerik he...?

Maar we hebben nog zo'n jonge gast, die er wel wat van kan.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Boy is 2 1/2 jaar en heeft nog hééééél veel energie.

groetjes José
woensdag 25 juni 2008 - 15:02
Jose47

Jose47

Hoi José,

De jongste is ook een echte schat zeg, daar zul je heel wat plezier aan beleven, een jonge hond is ook heel leuk, kan je lekker lange wandelingen mee maken .

Mijn dochter heeft ook een jachthond een heidewachtel (kleine münsterlander) hij is 8,5 jaar maar lijkt nog steeds een jong veulen, zo speels ...., heeft energie te veel
[afbeelding verwijderd niet-https]

dan hebben we ook nog een kleine jack russel die is bijna 12 jaar en betekent ook serieus tekenen van ouderdom te vertonen, hij gaat al verschillende jaren niet meer mee wandelen nadat hij eens mank is geweest, maar als hij niet te ver moet lopen doet hij af en toe ook nog zot, hier ook nog effe een foto:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
Josée
woensdag 25 juni 2008 - 19:20
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

hallo josé, joséé

geniet van jullie dierbare beestjes , het zijn stuk voor stuk , dotjes, en of ze nu staar hebben of minder hard lopen , wat geeft dat , reken hun leefttijd maar eens uit , 12 jaar gaat al dicht naar de tachtig, in ons jaren ,dus wat verlangt ge, ik heb vandaag mij eentje uit het asiel gaan halen ,een dot , 4 a 5 jaar , zeker zijn ze niet, omdat ze gevonden is .ze heeft de ganse middad zitten rollebollen in de tuin een plezier om te zien , en alles aan het verkennen,dus voor haar en mij breekt terug een fijne tijd aan

gr summer[afbeelding verwijderd niet-https] ik heb ze nu pluche genoemd
ps dit is niet haar foto, maar zo is , ze is op het moment nog niet naar de kaper geweest , ik heb ze wel gewassen , en wat bij geknipt , haar staart ocharme daar hebben de beulen ook een stuk afgedaan , maar kom ik laat het haar wel groeien , en als ze terug is zoals het normaal is stuur ik een foto
woensdag 25 juni 2008 - 22:39
Matabish

Matabish

veel geluk met je 'Pluchke' summerspookje, dat jullie jàààrenlang van elkaars liefde mogen genieten!!
donderdag 26 juni 2008 - 00:46
corrielat

Corrielat

Hallo Kerstkind,

Wat een prachtig beestje,

het is met honden net als met ons he,

we worden mooier als we ouder worden
donderdag 26 juni 2008 - 09:16
Lysianthus

Lysianthus

Maar vooral beter
donderdag 26 juni 2008 - 09:50
dauwtrapper

Dauwtrapper

hallo José,
die goeie oude Bas, wat een lieverd. heeft nog steeds een karaktervolle kop. Mijn zus heeft een Cocker die blind is, maar vindt op de reuk nog perfect zijn weg in het huis. Loopt daarbij wel eens tegen een deur of stoel aan, maar hij komt toch waar ie wil. Dus bij Bas zal het ook nog wel een aantal jaren goedgaan, ondanks die staar. Dat is trouwens wel te behandelen, dacht ik. Als je de leeftijd van 12,5 jaar vermenigvuldigt met 7 dan heeft hij toch al een respectabele leeftijd (1 hondejaar=7 mensenjaren) Dat je er toch nog lang plezier van mag hebben.

De jonge jachthond is ook een mooie, lijkt me een Duitse Staander te zijn. Dan zitten we in dezelfde soort. Mijn bruine rakker is ook een Duitse Staander. Heel lief van karakter en doen geen vlieg kwaad. Nou ja, soms alleen een vlieg, maar wat wil je ook als je lekker ligt te slapen en zo'n klein brommerke houdt je uit je slaap. Dan zou ik ook happen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
hier lig ik lekker, baas moet de deur wel schilderen, maar zo'n krantje is toch niet zo koud aan je buik als die tegels. Aaaaahh, lekker! Hmmm genieten!

En over het niet naar buiten gaan. Hier heb je er één die overtreft jouw Bas. Als het regent, en dat kan een hele dag zijn gaat ie niet naar buiten. Bij de deur even ruiken....aaah het ruikt naar NAT...dus draai ik me maar weer om. Onze Sara is nu eenmaal een teckel en die stuur je toch niet in de regen. En mijn plas die houd ik gewoon een hele dag op, hoor!
[afbeelding verwijderd niet-https]

veel plezier met je rakkers,
groet
dauwtrapper
donderdag 26 juni 2008 - 11:33
Jose47

Jose47

Hoi Summer,

Ik kijk al uit naar de foto van je nieuwe huisgenoot, gewassen en getrimd ... hij is echt wel met z'n g$t in de boter gevallen hoor, heel lief van je dat je een dier uit het asiel een nieuwe thuis geeft. en als hij zoveel liefde krijgt, komt er echt wel goeds uit voort .....

Hoi Dauwtrapper,
Jouw honden zien er ook wel echte rakkers uit .....

Mijn broer heeft een beagle, en die mag heel de nacht binnengelegen hebben en als het dan in de voormiddag regent, gaat meneertje ook niet naar buiten hoor, hij houdt z'n plas wel op tot het droog is ....

Groetjes
Josée


donderdag 26 juni 2008 - 13:27
Heike

Heike

José,

Wat een pracht van een hond is Bas en de leeftijd ja... ouder worden
gaat meestal gepaard met hier en daar wat mankementjes en als ze
niet té hinderlijk zijn is het nog te doen.

Hier lopen 6 (!) honden rond, een cocker spaniel van ruim 13 jaar,
een cairn terriertje van 10 jaar en nog meer, maar daar kan ik best
zelf een topic over openen...
donderdag 26 juni 2008 - 14:19
kerstkind

Kerstkind

@Summer,
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Veel plezier hiermee en plaats maar snel een foto!!!

@Corrie,
je hebt helemaal gelijk.
Ik vind mijn mannetje ook steeds knapper worden.

@Dauwtrapper,
Ja Boy is een echte Duitse staander. Bas is daarentegen een kruising met labrador/
duitse staander.
Jouw rakker doet me sterk denkenaan de hond van onze dochter.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Btw deze hond is een broertje van Boy.

@Heike,
jaja laat maar zien!!!
Als echte dierenvriend ben ik verzot op zulke foto's.

groetjes José
donderdag 26 juni 2008 - 17:21
kerstkind

Kerstkind

@Josée,
sorry, ik was je bijna vergeten.
Maar die kleine rakker van jou heeft een bijzonder grappig snoetje.

En de heidewachtel heeft volgens mij wel qua karakter
wel wat weg v.d duitse staander?

Geniet ervan zolang ze er zijn.....
groetjes José
donderdag 26 juni 2008 - 17:25
Spuddy

Spuddy

Mijn Dober is jammergenoeg overleden eind 2006. Ik denk nog elke dag aan hem

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 26 juni 2008 - 18:52
kerstkind

Kerstkind

Ja Spuddy,

dat kan ik goed geloven.
Het zijn ook echte kameraden.....
En ik weet waar we over praten, wij hebben er ook al drie moeten afgeven.

Maarrrr...nooit aan een nieuwe hond gedacht? Het geeft toch altijd veel plezier.

groetjes José
donderdag 26 juni 2008 - 20:24
Jose47

Jose47

Hoi José, niet erg hoor dat je me 'bijna' vergeten was, er is hier ook zoveel te lezen, en ja hoor ik ga nog zeker van die sloebers genieten, binnen een half jaartje zijn ze weg, dan gaan ze met mijn dochter mee als ze naar haar nieuw huis vertrekt, ik zal ze toch wel missen hoor maar het zijn haar honden dus ze wil ze zeker meenemen....het zal hier akelig stil worden als iedereen vertrokken is ..... ik heb mijn ventje nog wel maar die is overdag werken ...

Groetjes
Josée
donderdag 26 juni 2008 - 21:57
Matabish

Tekst aangepast

Matabish



Als je kunt…

Als je de dag kunt beginnen zonder caféïne,
Als je hem kunt eindigen zonder slaapmiddeltje,
Als je goed gehumeurd kunt zijn, je kwaaltjes en pijnen vergetend,
Als je het kan laten te klagen of de anderen lastig te vallen met je problemen,
Als je kan begrijpen wanneer diegenen waarvan je houdt, het te druk hebben om wat tijd voor jou te maken,
Als je kan aannemen dat je verweten wordt voor een fout die je niet beging,
Als je kan geloven dat men voor je zal zorgen tot het einde van je leven,
Als je alle kritiek kunt aanvaarden,zonder ooit in opstand te komen,
Als je de grofheid van sommige mensen kunt aanvaarden zonder ze te verbeteren,
Als je het leven aankunt zonder ooit te liegen of te ontgoochelen,
Als je je kunt ontspannen zonder een druppel alcohol,
Als je uit de grond van je hart kunt zeggen, dat je geen enkel vooroordeel hebt tegenover oude mensen, verschillende rassen, overtuigingen of sexuele identiteiten,
Als je elke dag hetzelfde voedsel kunt eten en er gelukkig mee zijn,
Als je kunt liefhebben zonder voorwaarden en zonder er iets voor terug te verwachten,
Ewel, mijn vriend(in),

dan ben je BIJNA zo perfect als je HOND.
vrijdag 27 juni 2008 - 00:50
Jose47

Jose47

Hoi Matabish,

Mooi hè, ik kende het al, had het al eens doorgestuurd gekregen via e-mail, maar ik blijf het prachtig vinden.

Groetjes
Josée
vrijdag 27 juni 2008 - 07:41
kerstkind

Kerstkind

@Matabish,

Geweldig!!!!
Bedankt ook voor de vertaling....Ben de franse taal niet echt meer machtig

Ooit vertelde ons een "jachthondje":

Mijn trouw hangt niet af van uw welstand,
noch van de kwaliteit van mijn voedsel.

De klank van uw stem,
de blik in uw ogen,
is mij meer waard.

Ik zal u volgen waar u gaat
en uitvoeren wat u mij opdraagt.


groetjes José
vrijdag 27 juni 2008 - 15:24
enzy

Enzy

Dit zijn mijn 2 engeltjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 28 juni 2008 - 00:02
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

prachtige beestjes Enzy en zo brààf!!

Spuddy, ik kan begrijpen dat je hem mist, dat zal ook altijd zo blijven! Leuke foto om je vriend in gedachten te houden!

"- DOGS SNEAK INTO OUR HEARTS AND NEVER LEAVE...CATS ENTER PEOPLE'S LIFE AND TAKE OVER!!! -"
zaterdag 28 juni 2008 - 01:10
dauwtrapper

Dauwtrapper

@matabish
toen je je dipje had, heb ik beloofd het gedichtje op te zoeken. Bij deze, voor uw jongste. Misschien als troost.

@spuddy
Ik heb jarenlang doberman's gehad. Prachtige en pientere honden. Die van mij deden geen vlieg kwaad, als ik met hun in een winkelcentrum liep, ging iedereen met een boog om ze heen. Het ras heeft nu eenmaal een naam aggressief te zijn. Wij weten wel beter!! Als je die van mij, zo gezegt, onder de ballen zou trappen, dan zouden ze nog dank je wel zeggen. Ze waren zo lief, gehoorzaam, pienter, waakzaam, slijmballerig. Het is maar hoe je ze opvoed. Als de baas goed is, is ook de hond goed. Ook ik denk nog steeds aan mijn Jasper, die ik helaas heb moeten laten inslapen. Het volgende gedicht deed me toen zeer aan hem denken. Het gedicht heb ik bij de dierenarts vandaan, toen ik onze miep(een kater hahaha) moest laten inslapen, nadat we alles hadden geprobeert met zijn nierproblemen. het mocht niet baten. Ook het verlies van een kat doet een mens veel verdriet.(zelfs al gaat mijn voorliefde uit naar honden) Eigenlijk is de dood van elk dier pijnlijk, of het nu een hond is of kat of de hamster van mijn zoon. 2 dagen geleden het hamstertje overleden van mijn zoon. Verdriet alom..

Laten we goed zijn voor onze trouwe viervoeters, ze verdienen veel respect, liefde, trouw. Het is wat wij elke dag krijgen van hen, zonder mokken, iedere dag weer opnieuw


[afbeelding verwijderd niet-https]

groet
dauwtrapper
zaterdag 28 juni 2008 - 12:18
kerstkind

Kerstkind

Hee dauwtrapper,

wat een geweldig gedicht!!!!
En inderdaad, zo zou het overal moeten gaan.
We mogen in zo'n benarde positie niet egoïstisch zijn, hoe pijnlijk het
voor onszelf ook is.
Maar moeten aan het welzijn en liefde van onze huisdieren denken.
Dat is het allerbeste.

groetjes José
zaterdag 28 juni 2008 - 13:46
Matabish

Matabish

Hoe mooi!! Ik dank je Dauwtrapper!!

ontroerde Matabish.
zaterdag 28 juni 2008 - 14:02
Sarah

Sarah

Dit is zó mooi en zo waar dat ik het gewoon niet droog kan houden.

Ik ben blij dat er niemand op dit moment hier is, kan ik weer even mezelf laten gaan.

Bedankt Dauwtrapper, ik had dit even nodig

Sarah
zaterdag 28 juni 2008 - 14:49
dauwtrapper

Dauwtrapper

Ik ben blij dat ik jullie heb kunnen ontroeren. Dat doet het mij ook telkens als ik het lees, en denk dan nog even aan mijn vriend Jasper. En ook bij mij komen dan de tranen, want het doet nog steeds pijn.
Ik zie wel aan jullie reacties dat jullie respect voor het leven hebben en dat doet me deugd. Wat anders had ik kunnen verwachten op dit forum!!

@sarah
emoties tonen aan directe dierbaren is fijn en het brengt u dichter tot elkaar.Uw dierbaren zullen u begrijpen en troost geven. Vaker uzelf even laten gaan, maakt u sterker als ondernemer/persoon.
even van ondernemer naar ondernemer. Graag gedaan
groet
Jan paul/dauwtrapper
zondag 29 juni 2008 - 04:09
summerspookje

Summerspookje

dauwtrapper

het is een prachtige tekst, ik heb ook een tekst van baasjes die hun honden achterlaten ,ik heb het éénmaal gelezen , en nooit meer, het doet zo'n pijn , ik hou het bij voor als ik zo een hertefreter tegen kom , om het tegen zijn oren te slaan , uw tekst heb ik ook niet helemaal gelezen , ,ik kan dit niet , ik huil dan tranen met tuiten , ik heb het wel opgeslagen voor als ik het moest eens kunnen gebruiken , afscheid nemen van een dier ,kan ik niet , ik kan nu met moeite de toetskes van mijn pc zien , want ik moest stoppen met die tekst van u te lezen,de tranen stromen volop, ik heb ook in het kort 2 schatten verloren die hun trouw dik en getoond hebben dus ik kan er van meespreken

gr summer
zondag 29 juni 2008 - 22:55
summerspookje

Summerspookje

hallo josé, hij ziet er flink uit he, en goed dat ge hem met die warmte spaart ,dat is echt nodig hoor , want ze zien dan toch af he , koester hem maar , hij zal dat heel graag hebben en van genieten
gr summer
zondag 29 juni 2008 - 22:59
summerspookje

Summerspookje

hoi spuddy! kunt ge het overbruggen zonder?bij mij heeft het een jaar en half geduurd , maar nu heb ik een andere , en spuddy , niet denken dat ik gek ben he, maar het is een reinkarnatie van mijn lieveling , op haar neus na, die is bruin , maar de rest helemaal , het was liefde op het eerste zicht , ik heb haar uit het asiel gehaald , uit meer dan honderd asiels , de eerste was prijs , ik kwam er anders nooit over van verdriet, tja 17 1/2 jaar , is wat he , ik hoorde haar lopen , ik hoorde haar zuchten , ik zag haar lopen ,nu is dat over , ze is dus terug thuis

gr summer
zondag 29 juni 2008 - 23:10
dauwtrapper

Dauwtrapper

summerspookje,
het was geenzins de bedoeling om u te laten wenen. Toen ik het voor het eerst las, was ik ook ontroerd. Normaal ben ik nogal nuchter, bij het lompe af, als ik mijn vrouw moet geloven, maar dit deed me toch wel wat. Maar niet getreurd nu, want ik lees, ge hebt al weer een nieuwe vriend(lees hond) Nog vele jaren plezier van en met hem/haar. Zal wel een haar zijn, denk ik. Ik bedoel natuurlijk niet dat we de vorige gewoonweg maar moeten vergeten, maar dat begrijpt ge wel denk ik.
groet
dauwtrapper
maandag 30 juni 2008 - 03:13
Sarah

Sarah

@ Dauwtrapper,

Ik weet dat ik me wat makkelijker zou moeten laten gaan, maar ik ben nu eenmaal een binnen vetter
en dan is dat toch moeilijk. Daarom zijn die gedichtjes en bepaalde films voor mij toch wel een uitkomst. Dat er maar veel mogen volgen.

groetjes Sarah
maandag 30 juni 2008 - 18:03
Spuddy

Spuddy

@Summer,

17 1/2 is en mooie leeftijd. Natuurlijk zou je willen dat ze 100 jaar zouden worden maarja dat gaat nu eenmaal niet. Jammergenoeg worden dobermanns niet zo oud. De meeste dobers sterven voor hun 10de. Een dober die 12 jaar wordt is al een uitzondering. Daarom ook dat ik er tegenop zie om er nog 1 te nemen. Je raakt zo aan ze gehecht en het doet teveel pijn om afscheid te nemen. Macro (zo heette hij) is amper 9 geworden.
dinsdag 1 juli 2008 - 03:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon