menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appeldief

Ga naar meest recente reactie

Merel

Tekst aangepast

Merel

[url=http://img219.imageshack.us/my.php?image=appeldief2qi9.png][afbeelding verwijderd niet-https]

Betrapt!!!!! Wie heeft er nog dieven in de tuin?

Groetjes Merel
vrijdag 18 augustus 2006 - 04:42
Adrienne

Adrienne

Hoi Merel,

da's wel lief !!!
ge kunt er zeker niet boos op worden hé.
Hier zijn er volwassenen die zoiets uithalen, da's erger.


gtjs adrienne
vrijdag 18 augustus 2006 - 08:10
annd6

Annd6

Ik heb een witte dief, [afbeelding verwijderd niet-https]
Je moet ook eens gaan kijken onder topic: oogst van vandaag, daar zie je haar ook met een tomaat gaan lopen. Gisteren heeft ze ook nog een kerstomaatje van de struik getrokken maar dat was een groen en dat viel tegen!

Ann
vrijdag 18 augustus 2006 - 11:00
lisa

Lisa

een slime dief ,hij weet zeker wat lekker is-jullie vriendenn weten het wel
lisa
vrijdag 18 augustus 2006 - 17:10
Merel

Merel

Hi....t`zijn sluwe grappige dieren de eekhoorns hier, ik maak er meestal een spelletje van om hen te betrappen....roep dan één, twee ,drie bedot ik heb je gezien, en zij genieten gewoon van het spelletje, eigenlijk zijn ze redelijk tam, ze komen gewoon op een meter van je drinken of een koekje pakken. Ann jouw dief lijkt mij heel wat groter en gemakkelijker te betrappen

Groetjes Merel
vrijdag 18 augustus 2006 - 18:54
nientje

Nientje

2 lieve dieven
nientje
vrijdag 18 augustus 2006 - 19:19
annd6

Annd6

Ja lief zijn ze!
Merel die van mij is inderdaad beter te betrappen want ze moet erg zoeken, ze heeft maar één oogje en dus een slecht dieptezicht maar toch slaagt er in van iedere keer mijn bieslook kaal te vreten en als ik mijn basilicum niet hoog zet is ze er ook mee weg. Ik kan haar natuurlijk niet constant in 't oog houden, ik weet als ik een pot verzet dat ze ongeveer twee dagen nodig heeft om hem te vinden ( in het beste geval)
Sinds vorig jaar heeft ze mijn tomaten ontdekt en ja ik moet haar in 't oog houden, zoals je ziet. Het is ook wel leuk om haar zo bezig te zienmet een tomaat.
Groetjes!
Ann
vrijdag 18 augustus 2006 - 20:12
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Merel, dit geloof je niet en toch is het écht!
Nikske kwam vanavond al twee keer terug binnen met een tomaat, telkens een groene maar dat maakt het eigenlijk nog erger. Ze ging weer buiten en ik wou haar al achterna gaan en haar berispen maar ineens dacht ik eraan dat die camera die ik te leen heb nightshot had. Ik ben haar achterna gegaan, echt stil moest ik nie zijn, we doen al een week twee maal daags zalf i haar oren want ze heeft een infectie. Het resultaat zie je hier, het is niet echt duidelijk maar ja. De struiken waarvan ze "pikt" zijn potkerstomaatjes. [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 18 augustus 2006 - 22:33
annd6

Annd6

[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik weet niet of je het ziet maar hier is ze hem volop er aan 't af trekken!
Toen kon ik het niet meer houden van het lachen!
Ik naar binnen om mijn man het te tonen het nadeel was omdat wij nzo'n lol hadden dat zij meteen weer buiten liep om er , vrees ik , nog één te halen!
Nu heb ik de planten toch maar op de tuintafel gezet, wijselijk...
Want groen tomaten is zelfs voor een hond niet goed denk ik en trouwens...ik wil er ook nog!
Ann
vrijdag 18 augustus 2006 - 22:38
Merel

Tekst aangepast

Merel

Haha Ann, je hebt dus ook een "echte" dief in de tuin, mmmn.... mischien kan je der wat mosterd opsmeren om het haar af te leren hoewel een tomatenhondje dat mischien ook nog wel lust

groetjes Merel

ps; ga proberen een foto bij te zetten van een hert dat ik gisteren heb gefotografeerd, is ni zo duidelijk want het was al wat donker

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 augustus 2006 - 02:18
lisa

Lisa

is wel leuk om te zien ann dat hij zo gek op tomaten is,merel wel leuk het reh zo in het maisveld
mooi ziet het uit
mvg lisa
zondag 20 augustus 2006 - 00:33
annd6

Annd6

Ja Lisa tomaten eet ze zo op, ik snap het niet dat een hond dat lekker vind maar die van ons moet iets speciaals zijn want ze eet ook graag worteltjes,komkommer, courgette, appel enz.
Raar beestje

Merel, je ziet het reetje toch goed ze. Moet wel te gek zijn omdat vanuit je tuin te zien lopen, word je stilletjes van.
Groetjes
Ann
zondag 20 augustus 2006 - 14:20
Merel

Tekst aangepast

Merel

Hi hert was niet in de tuin hoor, al komen ze in de winter wel tot in de steden vijf minuutjes met de auto en je zit hier midden in de velden, probeer elke avond wat te gaan rijden, je ziet dan zoveel meer wilde dieren zoals wasberen, herten en laatst een stinkdiertje dat zich gewoon niks van ons aantrok, ben zelfs uit de auto gegaan op risico van een sproeibeurt maar ze hebben zoveel ruimte om zich terug te trekken dat ze zich zelden bedreigd voelen, weet je trouwens wat het enige middel is om de stank van zo`n stinkdiersproeibeurd te minimaliseren" TOMATENSAP"

Groetjes Merel

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 augustus 2006 - 02:13
annd6

Annd6

Tomatensap, dat hebben we hier genoeg!
Wat voor een beest is dat in die boom?
Wasberen komen die niet in de vuilbakken neuzen enzo? Ik heb dat altijd horen zeggen dat die beesten echt tot in de steden en tuinen komen.
Blijf die foto's maar sturen, ik vind ze mooi.
Groetjes
Ann
maandag 21 augustus 2006 - 12:27
kimmeke

Kimmeke

tja, nu weet ik ook waar onze appeltjes allemaal naartoe gaan, wij hebben hier twee eekhoorntjes in de tuin ergens zitten, ik zie ze altijd die kant optrekken, maar weet echt niet wat ze gaan doen, maar de appeltjes zijn die kant uit, en die verdwijnen als sneeuw voor de zon.
heet kan eigenlijk ook geen kwaad, wij wonen er nog maar twee jaar, en de bomen zijn al zeker 35 jaar oud en helemaal overwoekerd door andere bomen en struiken en heel veel bramen. ik wil maar zeggen, ik hoop dat ze van de lage afblijven, dan heb ik ook iets, de rest daar moeten ze afblijven,
groetjes
maandag 21 augustus 2006 - 14:06
Merel

Merel

hi Ann, beest in boom is een eekhoorn op black walnuts jacht voort moment lopen die beestjes hier gelijk zottekes rond om hier een noot te begraven en een andere aftepikken van een andere terwijl weer een andere hun noot tegelijkertijd weer uitgraafd
veel beter dan tv kijken. Kim ik gun ook mijn beestjes hun appels en hun nootjes hoor, hebben er evenveel recht op vind ik, ze kunnen moeilijk ff naar de winkel ver e kiloke hé

groetjes Merel
woensdag 23 augustus 2006 - 03:32
kimmeke

Kimmeke

'k wou dat ik er ook zoveel had, hier komen ze niet zoveel voor, vorig jaar waren er twee die hier dikwijls passeerden, nu is er het maar eentje meer, ik vermoed dat het andere gestorven is, ik weet ook wel niet hoe het met territoriumdrift zit, maar als ik hoor hoeveel er bij jllie zitten dan denk ik dat dat geen rol speelt, in ieder geval van de hazelnoten daar heb ik voor het tweede jaar niets van, als ik denk nu ga ik ze afplukken, dan hangt er gewoon geen enkele meer in.
chance da'k er nog mee kan lachen, maar ge hebt gelijk, ze kunnen niet naar de winkel voor ne kilo hé!
binnenkort ga ik zelf fruitbomen planten, dan hoop ik zelf ook nog iets over te houden
groeten kim
woensdag 23 augustus 2006 - 07:24
annd6

Annd6

Merel,
dat is pure cinema zo'n beestjes aan het werk zien!
Groetjes
Ann
woensdag 23 augustus 2006 - 10:24
Merel

Merel

Wel Kim, hier wonen vooral de grijze eekhoorns (zijn een stuk groter en steviger en stouter dan de rode) sommige mensen houden van ze en andere niet, hihi ze kunnen serieus destructief zijn ook, wat ik probeer is om ze te verleiden met andere dingen (vooral toen de appeltjes nog heel klein waren, toen plukten ze deze alleen om de pitjes, daar dee mijn hart toch wel een beetje zeer van) een goed en gezond alternatief is maiskolven (vant jaar daarvoor) hangen, die kan je mooi op zo`n houten ding voor op een tuinpaal vijzen en dan (lekker op een moeilijk plaatsje) in een boom hangen en het is echt een plezier om naar te kijken! Ann, alst meezit kan ik wel is een fotoke met de vraag hoeveel eekhoorns erop een maiskolf kunnen poste

groetjes Merel
donderdag 24 augustus 2006 - 03:19
annd6

Annd6

Dat zou tof zijn!
Vind ik wel een slim idee van die maiskolven! Blijven ze van je appeltjes of en de cinema blijft toch open!

Ann
donderdag 24 augustus 2006 - 10:19
kimmeke

Kimmeke

ho,ho, tof allemaal, dat fotootje zou ik ook graag eens willen zien, "ons" eekhoorntje heb ik daarstraks nog even gezien, ik zie die eigenlijk alleen maar als ze de parkeerplaats oversteekt, dan ziet mijn raam erop, en als ze dan terugkomt zie ik die dan in de bomen springen, die takken zwepen nogal. vorig jaar waren ze met twee, an duurde het veel langer eer ze weg waren, omdat ze ondertussen nog samen speelden en ravotten, een echt schouwspel, spijtig dat ik de ander niet meer zie, en er komen er ook geen bij helaas, misschien met de tijd
groetjes kim
donderdag 24 augustus 2006 - 14:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon