menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Om te relaxen

Ga naar meest recente reactie

summerspookje

Summerspookje

[afbeelding verwijderd niet-https]

mag ik ook mijn favorieteplekje tonen?het middelste is het centrum van mijn tuin , tussen de mooie mandevilla'alice du pont, een plant om van te snoepen , gans het jaar vanaf mei heb je de prachtigste bloemen ,die zelf bij storm en regen niet verdwijnen , alléén als het vriest, spijtig dat ze niet overwinteren.
vanuit dit middelpunt,kan ik relaxen en genieten van de tuin ,de bomen en de vogels,die er met massa's zijn , natuurlijk ,als het zonnetje schijnt ,krijg je die prachtig kleuren , ik heb dan ook moeten wachten voor foto's te nemen tot het zonnetje bleef schijnen,
ik weet dat elkeen zo een favoriete plaatsje in de tuin heeft , en ik heb dan ook genoten van al het moois dat jullie laten zien ,daarom kreeg ik ook de kriebels om eens rond te lopen in de tuin en ze vast te leggen op foto,
dinsdag 10 juni 2008 - 12:59
Jeannette1

Jeannette1

Hai Summersprookje, hier mag ik toch wel jaloers op worden hè???

Niet alleen op dddddeze fantastische favoriete plekjes, maar zeker ook op de prachtige foto's!

Ook het plaatsen van deze collage, vind ik erg mooi!!!

Dit mag je mij eventueel per emailtje uitleggen en leren, als dit tenminste aan een oudere vrouw van 73 jaar uit te leggen is?

Ook wil ik dan wel weten met welk programma je dit gemaakt hebt.

Bedankt voor het plaatsen van deze foto's!!!

Op deze manier kunnen wij allen meegenieten!!!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 10 juni 2008 - 13:47
LauraK

LauraK

Hallo Summerspookje,

Wat een prachtige foto's van jouw heerlijke tuin. Als ik daar zou wonen, zou ik me (zeker in de
zomer) elke dag op vakantie wanen! Leuk dat we er van mogen meegenieten, bedankt!

Groeten van Laura.
dinsdag 10 juni 2008 - 14:25
Jose47

Jose47

Hoi Summerspookje,

Leuk dat wij ook van je tuin mogen meegenieten ..... ik zou daar best wel eens een middagje willen vertoeven , lijkt me heerlijk ....

Groetjes
Josée
dinsdag 10 juni 2008 - 14:28
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Summerspookje

Op de vraag, of jij ook je favoriete plekjes mag tonen,
roepen wij natuurlijk volmondig jaaaaaaaaaaaa.
Ik kan er echt van genieten, om de foto's te bekijken.
Je mag met recht trots zijn op je tuin.

Gr Marga
dinsdag 10 juni 2008 - 16:39
kerstkind

Kerstkind

Hee Summerspookje,

dit ziet er fantastisch uit!!!
Een keurig verzorgde tuin en zeer mooie foto's.

Jaja hier zul je best veel vertoeven en genieten !!!

groetjes José
dinsdag 10 juni 2008 - 16:43
summerspookje

Summerspookje

ik wil jullie allemaal GRAAG uitleggen hoe je dit moet doen , HEEL SIMPEL,ik neem fotos met een klein digitaal cameraatje, ik zet het op de pc, dan sorteer ik de selektie,wat ik wil zetten,maar tot zo ver zullen jullie dat toch beter kennen dan ik , dan kijk je boven aan de balk , daar staat , bewerken ,delen maken ,en als je op maken klikt komt er een flap uit , die vraagt welke selektie je wil vormen en dan staan er allemaal soorten op van ruitjes ,grote kleine ,twee of drie ,je hebt een gamma van keuze,dan sleep je de gekozen selectie één voor een naar de plaats waar gewilt , en ze springen er zo vanzelf naar toe de foto's en wil je veranderen dan wis je dat gewoon en zet er de andere op ,alléén moet je zien dat je genoeg selecties gemaakt hebt volgens het kader dat je gekozen hebt,het is ech niet moeilijk hoor , en ik moet er absolut niks speciaal aan doen ,het staat er gewoonzo op , het is maar klik klik .
en allemaal bedankt dat ge de tuin en de foto's mooi vond , het komt toch ook mede door jullie hoor, want ik kijk dikwijls hoe en wat jullie doen met planten en struiken en hoe ge ze moet verzorgen, en ongedierte bestrijden
dus laat me WEDERKERIG, DANK U zeggen tegen jullie allemaal
groetjes
summer
dinsdag 10 juni 2008 - 17:32
summerspookje

Summerspookje

beste jeannette, bedankt voor het compliment , maar wat jij hebt ,is toch ook allemaal mooi , jaja, ik kijk elke dag naar jullie topics hoor , en vind die heel erg interressant en wetens waardig, als ge moest weten wat ik van jullie allemaal al geleerd heb , ge zou er van verschieten hoor,het is door jullie mooie foto's dat ik durfde de mijne eens te lten zien , en het weer was nu ook van de partij he, dan komen de kleuren nog eens zo mooi naar voor, maar spijtig dat de regen zo huis gehouden heeft,er zijn veel bloemen gesneuveld, maar ik doe wel altijd de verlepte bloemen weg, dan komen er mooie in de plaats , en WAT zegd ge daar over de leeftijd !!!! jeannette!!!!, als ik je topics lees ,is daar van die leeftijd niet veel te merken, jong van hart en geest merk ik , en daar is zeker niks mis mee !
dus doe zo voort zou ik zeggen
groetjes summer
dinsdag 10 juni 2008 - 17:42
Jeannette1

Jeannette1

Hai Summer, (is daar van die leeftijd niet veel te merken, jong van hart en geest merk ik), daarom is Ger ook met mij getrouwd!!!

Maar... stille wateren hebben diepe gronden!
Of ken je dit gezegde niet?

Bedankt voor je berichtje!

Ik zal mijn best doen, maar weet nog steeds niet waar je (maken ziet staan)?

Zie je dat boven je "Afbeeldingen"?

Ik ben inmiddels wel grijs, maar was donkerblond... heeft dat er misschien mee te maken???

Toch bedankt, ik zal proberen wat ik kan!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 10 juni 2008 - 21:15
enzy

Enzy

Gewoon prachtig !!!
dinsdag 10 juni 2008 - 21:59
sunjet

Sunjet

ja het is een mooie groene oase

en de verzameling fotos zijn picobello
dinsdag 10 juni 2008 - 22:42
Matabish

Matabish

héél mooie en gezellige hoekjes heb je daar summerspookje!!
Daar raak je nooit op uitgekeken hé?!! En mooie presentatie ook nog!!
Flink gedaan hoor!!

Groetjes,
Matabish.
dinsdag 10 juni 2008 - 23:04
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https]

Wanneer ik eindelijk deze topic ontdekte, was er geen foto meer te zien , alleen maar een kruiske, met al die mooie comments was ik toch wel nieuwsgierig geworden en heb jouw foto er weer opgetoverd, ( je ziet dat jij niet alleen verborgen talenten hebt hé )
Nu kan ik eindelijk je tuin en je favoriete plekje bewonderen, wauw....................ik geloof je direkt dat je daar kan relaxen, mooie en verzorgde tuin heb je daar , proficiat.
Daarbij heb je hem nog eens in een wondermooie collage gepresenteerd, hoedje af voor jou hoor.
Bedankt om dit te delen met ons.
donderdag 12 juni 2008 - 19:08
summerspookje

Summerspookje

bedankt hoor lysianthus, maar de colages die jullie doen !! hoedje af hoor , dat is pas kunst he,ik ben er ook mee aan het oefenen , met die photofiltre, als het ooit goed komt ,laat ik het jullie zien , dan kun je me zeggen wat er fout aan is , want het ziet er toch niet gemakkelijk uit he!en bij jullie gaat dat als een fluitje van een cent,dus proberen maar he ,en hoe doe je dat foto's terug toveren? ik wist niet dat er dan kruisjes kwamen, maar ik wist allang dat ge veel verborgen talenten hebt hoor, ik zag wel dat er steeds berichten gewijzigd werden door de moderator, wat dat ook mocht betekenen

gr.summer
donderdag 12 juni 2008 - 19:53
Lysianthus

Lysianthus

maar ik snap niet hoe jij je collage hebt gemaakt summerspookje? met welk programma en waar vind je dat selectie en maken enz.....................
pls? leg het nog eens uit , stap voor stap
donderdag 12 juni 2008 - 20:10
summerspookje

Summerspookje

ik ga alles één voor één door gaan en opschrijven met welk programma, [afbeelding verwijderd niet-https]
dit moet ik zeker niet uitleggen , want dat hebt ge me zelf geleerd he, dit komt dus al van uit mijn afbeeldingen
tot straks dan , want ik zou wel graag willen dat jullie allemaal zoiets simpel op je pc krijgt

gr.summer
donderdag 12 juni 2008 - 20:27
Jose47

Jose47

Hoi Summer,

Ik kijk ook reikhalzend uit naar je uitleg, want ik snap er nog niks van ....
Groetjes
Josée
donderdag 12 juni 2008 - 20:54
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

hoi, hou jullie vast he:

-ik werk met HP photosmart.essential versie 1.2.
-als ik dit programma open,zie ik in de bovenbalk:
weergeven--- bewerken---afdrukken---maken---delen.(eerste balk)

bladeren-- (een vierkantje in 4 verdeeld)een vierkant-)--nog een vierkant-)-nog een vierkant.)
betekend miniaturen )1 per 1 ) volledig scherm ) dia

mappen

opties
favorieten
afbeeldingen
enz

klik op weergeven,dan komen al je downloads
klik op bewerken,en selekteer wat je wilt ,in dit geval afbeeldingen
op afdrukken ,als ge ze wilt afdrukken
maken ,als ge ze wilt bewerken , wat in dit geval is,en projecten maken
delen, als ge z wilt mailen of op internet zetten

op mijn afbeeldingen, die dan allemaal voor je staan ,want ge hebt afbeeldingen geselekteerd ,vinkt ge alle fotos aan die ge zou kunnen gebruiken.
alles wat ge geselekteerd hebt,staat apart onderaan .

als dat gedaan is ,klik ik op maken
al de selekties ,staan dan links (bij mij)


bovenaan staat --maken met uw afbeeldingen( dik gedrukt)
in kleine lettertjes er onder: geef aan wat u wil maken
een gekleurd rechthoekje staat daar ,met kleine lettertjes (albumpagina's

klik daarop
een groot vierkant verschijnt,met erboven 10 sjabloons

klik op welke gewilt gebruiken
dan verschijnt er een flap(tip over albumpagina)doen wat er op staat

dan hebt ge uw raster , en sleept de fot's op de plaats van keuze, draai ze naar keuze

helemaal onderaan staat -pagina toevoegen
verwijderen
opslaan als afbeelding
klik op opslaan afbeeldingen

er komt nog een flap ,met doorgaan , klik daarop

dan staat de foto ,bij uw afbeeldingen.
en de rest moet ik niet meer zeggen ,dat kent ge beter dan ik ;

voila dat is alles , om uit te leggen duurt het wel ,maar als ge het ziet zult ge zeggen ,IS DAT ALLES,zo simpel

ik hoor dus nog wel iets of zal het wel zien zeker
meer kan ik niet zeggen ,want ik heb elk blad beschreven zoals het hier staat

op hoop van zegen
gr.summer [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 12 juni 2008 - 21:28
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Dank je wel Summerspookje, dit is voor jou gemaakt!!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Slaap lekker en tot morgen.

donderdag 12 juni 2008 - 23:17
summerspookje

Summerspookje

oef ,dat heeft me water en bloed gezweet,maaaaaaaaaar ik hoop dat jeannette het ook heeft, want zij geraakte er niet uit, ik had het dan ook niet op deze manier uitgelegd, kunt u dat naar haar sturen????of misschien heeft ze deze ook gelezen ,t'is maar dat ze het zo graag wilde

en het was niet moeilijk he? de tekst duurde langer ,dan de colage

groetjes
summer
donderdag 12 juni 2008 - 23:45
Lysianthus

Lysianthus

Summerspookje,

Jeanette is nu zeker al in dromenland, ze zal het morgen hier wel lezen.
Het is niet zo gemakkelijk hoor, die oudere versie kan je niet meer downloaden en de nieuwe werkt anders.
De collage op zichzelf was gemakkelijk , dat is waar , selecteren en model kiezen, en slepen.
Ik weet ook niet of het veilig is dat programma van het net te downloaden, hijn pcke is nochthans beveiligd, maar hij doet toch al raar, er gaan venzelf programas open enzo............ jij hebt die cd met die versie bij je printer of je fototoestel gekregen zeker?
In elk geval was het leuk
Nog eens bedankt voor de lange tekst, ocharme...................
Nu ga ik dodoke doen want ik moet morgen werken.
dadadadaadadad
vrijdag 13 juni 2008 - 00:08
summerspookje

Summerspookje

ja ,die cd hebt ik bij mijn printer gekregen ,en normaal zou dat programma veilig zijn , vlg mijn pc dokter, de tekst duurde lang , omdat ik venster per venster geopend heb, zodoende kon ik het afschrijven , ik vind photofiltre wel moeilijker hoor, maar ik heb hier een volledige les gedownload van het internet, in nederlands , met alle vensters erbij,hoe ge moet dubbele foto's maken , wat er dat stilstaat doen bewegen , enz, het was een heel pakket ,40 blz, zo kan ik het blad nemen en juist hetzelfde volgen zoals ik met het mijne gedaan heb, dus op hoop van zegen

nu ga ik nog mijn boompje doen ,en kruip er ook onder.

gr.summer

vrijdag 13 juni 2008 - 00:29
Eniavaswen

Eniavaswen

Om nog ff terug te komen op het oorspronkelijk bericht: WAAAAAW!!!
Je tuintje ziet er echt supergezellig uit! Ik kan me zo wel voorstellen dat je daar meer dan 1 favoriet plekje hebt.
vrijdag 13 juni 2008 - 11:35
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Summer, ik wil eerst even dit kwijt voor ik de rest ga bekijken.
Wat leuk, dat je een beeld van mij gemaakt hebt!!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Bedankt voor ALLES!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 13 juni 2008 - 14:24
annis

Tekst aangepast

Annis

Prachtige tuin en een mooie collage. Lijkt me met mooi weer en s'zomers heerlijk vertoeven.
Ik ben even wezen kijken bij mijn programma's en heb deze ook erop staan maar nog nooit gebruikt.We hebben de printer ook nog niet zolang en wordt veel gebruikt voor copieen te maken. ik ga me er eens in verdiepen bedankt voor de tip.
vrijdag 13 juni 2008 - 20:11
Jeannette1

Jeannette1

Hai Summer, ik hoop inderdaad dat Lysianthus mij een keer iets kan toesturen per email of zo.

Zoals je al schreef, kon ik alleen de 3.0 downloaden, dat heb ik ook gedaan, maar ik kom er niet uit!!!

Bij maken krijg ik: Fotoboek - de artikels die ik ook gedownload heb en meer doen?

Tot slot heb ik (omdat ik mij nog niet wil laten kisten), nog 4 artikels gedownload, namelijk:
ArcSoft Print Creations: Calendars - Cards - Scrapboek - DVD Slide Show.

Nu eerst (beetje verplicht voetbal kijken) dan morgen maar eens proberen of ik er iets van kan bakken.

Groetjes en vast bedankt voor enige uitleg!

Jeannette
vrijdag 13 juni 2008 - 20:35
summerspookje

Summerspookje

hoi jeannette , lysianthus zal dat zeker doen ,zij kan je daar bij helpen he, want ik heb de oude versie , maar bij haar zijt ge ook in goede handen hoor, dat weet ge wel he!

gr .summer
vrijdag 13 juni 2008 - 20:46
summerspookje

Summerspookje

annis ,zeker doen hoor ,is leuk , nu ben ik aan het knoeien met photofiltre , eens zien of ik het kan , sjonges toch, al de andere kunnen het zo mooi , en lysianthus ,amaai , die klikt en dat staat erop ,welk programma dat ge ook geeft, en pffffffffff, ik zit hier te zweten en te zwoegen, ik ben klein en zij zijn groot ,dat is niet eerlijk (citaat van calimero)
vrijdag 13 juni 2008 - 20:50
annis

Annis

Normaal bewerk ik de foto's met Paint shop pro en dat gaat redelijk goed daar kun je ook heel veel mee doen maar het duur lang voordat je iets onder de knie hebt.
vrijdag 13 juni 2008 - 21:05
summerspookje

Summerspookje

dat is waar ,ik heb die ook , wel die photofiltre zag ik dat die er op gelijkt ,
daar is ook werk aan de winkel zoals paint shop pro , die is ook goed hoor amaai ,

groetjes
summer
vrijdag 13 juni 2008 - 21:13
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

Haha Summer, 't spookt hier weer een beetje, het topic ziet er zo raar uit ..... welop pagina 1 hè.... is't al bijna 12 uur ????

Groetjes en
[afbeelding verwijderd niet-https]
Josée
vrijdag 13 juni 2008 - 22:37
Lysianthus

Lysianthus

Hallo Jeanette,

Ik kan je spijtig genoeg niet meer helpen , alles is van mijn pcke ( heeft mijn ventje gedaan ) want hij kreeg aardige kuren.
Ik ben er gisteren in geslaagd die collage te maken, maar vraag me niet hoe , ik weet het niet , ik heb wel heel de avond bezig gezeten om het te zoeken
Mijn zoektocht naar iets goed gaat verder en zodra ik iets heb, hoor jij het als eerste.
Prettige avond nog voor jou en Ger.
vrijdag 13 juni 2008 - 22:43
summerspookje

Summerspookje

amai t'is te zeggen, maar k'zit er voor niks tussen hoor
en klokslag 12 he[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 13 juni 2008 - 23:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon