menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mieren

Ga naar meest recente reactie

trientje

Trientje

hallo,
kan er me iemand helpen om van mieren af te geraken.Men serre zit er vol van rond mijn aardbeien en tomaten echt niet aangenaam , hopelijk kan me er iemand snel helpen.

thanks
donderdag 8 mei 2008 - 11:06
annd6

Annd6

Welkom Trientje op dit forum

Poedersuiker gemengd met gedroogde gist, half om half helpt goed.
Veel succes!

Groetjes
Ann
donderdag 8 mei 2008 - 11:16
LauraK

LauraK

Hallo Trientje,

Ook namens mij van harte welkom op dit leuke en informatieve forum.

Wat de mieren betreft: een vriendin van mij zweert bij koperen muntjes: als je daar een lijn mee
maakt, dan schijnen de mieren daar niet meer over te komen. Ook slakken hebben een hekel aan
koper, dat blijkbaar een elektrische lading heeft waar deze dieren een hekel aan hebben. Maar of
dat echt werkt?? Ik heb het nog nooit hoeven uitproberen.

@Ann: hoe werkt die poedersuiker met gist? Hebben ze een hekel aan die geur, of worden ze er
juist door aangetrokken en gaan ze dronken ten onder?

Groeten van Laura.
donderdag 8 mei 2008 - 11:46
killahkelly

Killahkelly

@ Trientje

Hoi Trientje, ik plant altijd een ui in de grond.
Volgens mij helpt dat ook (correct me if I'm wrong)!

Groetjes Kelly

p.s. Gisteren mijn tomaten en komkommers uitgeplant!
donderdag 8 mei 2008 - 11:58
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Hey Laura,
de suiker trekt ze aan en als ze ervan eten , gaan ze dood door de gist.
donderdag 8 mei 2008 - 11:58
printemps

Printemps

hallo

je kan ook een terra bloempot vullen met aarde of potgrond?
weet niet wat beste is test ne keer en weet het me dan te vertellen
dan de nest omwoelen
dan int midden de gevulde pot omgekeerd plaatsen
ze kruipen dan allen in de pot omdat het daar lekker warm en droog is
dan schep nemen alles opscheppen en int kippenhok gooien(of int bos,beek)
of als ge ne super ambetante buur hebt,over de draad
t'is voor de kippen dan echt feest

mvg
an
donderdag 8 mei 2008 - 12:16
trientje

Trientje

dank u wel allemaal voor de snelle reactie kzal nu ten strijde trekken met de handige tips
je hoort nog van me

greetzzzzzzzzzzzzzzzz Trientje
donderdag 8 mei 2008 - 13:27
Jose47

Jose47

[afbeelding verwijderd niet-https] op dit leuke, leerzame , gezellige forum.

Ik ben een beetje laat misschien met mijn tip maar koperdraad in de grond zou ook helpen ....

Groetjes
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 9 mei 2008 - 08:59
trientje

Trientje

ik heb de tip van suiker en gist gebruikt en die werkt echt wel dank u !!!!!!!!!
maandag 12 mei 2008 - 13:15
Gerbra

Gerbra

Hoi allemaal

Misschien een domme vraag maar waar haal je droge gist?

Gr. Lucia.
maandag 12 mei 2008 - 21:39
trientje

Trientje

hey,
droge gist vind je in de meeste supermarkten en bij aveve tuincentrums


greetzzzzzzzzzzz
maandag 12 mei 2008 - 22:10
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Ja die truk werkt echt goed hé!
Heb hem van Roger ook een forumlid: hij vertelde erover onder het topic biotuinieren.

Gedroogde gist vind je in de supermarkt, meestal in doosjes met een 8-tal zakjes.

Groetjes
Ann
dinsdag 13 mei 2008 - 09:55
Gerbra

Gerbra

Hoi Trientje en Ann

Bedankt voor jullie tips . Bij de achterdeur hebben we er binnen en buiten last van. Heb binnen een mieren lokdoosje staan maar als het met jullie tip ook lukt dan is het helemaal mooi.

ga het zeker proberen. bedankt nogmaals en een hele fijne dag verder.

Gr. Lucia
dinsdag 13 mei 2008 - 10:55
Gerbra

Gerbra

Hoi Trientje

ik wens jou natuurlijk ook een[afbeelding verwijderd niet-https]

op dit gezellige, leerzame forum.

Had er geen erg in was alleen maar bezig met het lezen van de mieren.

gr. en veel plezier hier . Gr. Lucia.
dinsdag 13 mei 2008 - 11:01
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Zo'n mierendoosjes zijn duur en werken ook niet erg lang, is ook giftig.....en weeral plastiek.
Gist en poedersuiker kost haast niets, bezorgt geen schade aan het milieu en het is makkelijk.

Groetjes
Ann
dinsdag 13 mei 2008 - 11:04
Gerbra

Gerbra

Hoi Ann

Dat dacht ik ook toen ik jou tip las. Dus we gaan op zoek naar de gist.

Nogmaals bedankt. We leren hier erg veel op dit gezellige , leerzame forum.

Gr. Lucia.
dinsdag 13 mei 2008 - 11:41
trientje

Trientje

ja, ik ben er nog maar net op dit forum maar het is zeer aangenaam zo kunnen we elkaar helpen hé


grtzzzzzzz katrien
dinsdag 13 mei 2008 - 12:59
LauraK

LauraK

Nooit gedacht dat ik Ann's tip zo snel toe zou kunnen passen... Schreef ik een paar dagen geleden nog
dat ik zulke tips nog niet heb hoeven gebruiken, één dag erna wilde ik een olijfboompje in een grotere
pot zetten, en wat denk je? De aarde rond de olijfboom bleek één grote mierenhoop te zijn!
Snel de poedersuiker en de gist uit de kast gehaald -gelukkig had ik beide staan!- ze dooreen gemengd
en bij die mierenkluit op de grond gegooid. Nu, twee dagen later, is er geen mier meer te bekennen!
Echt een supertip, Ann! Geweldig!!

De gedroogde gist koop ik gewoon bij de supermarkt, waar hij in zakjes bij de bakbenodigdheden staat.
Makkelijk, milieuvriendelijk en ongevaarlijk voor mijn katten.

Groeten van Laura.
dinsdag 13 mei 2008 - 20:14
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Zoals ik al zei: ik heb de tip van Roger !

Het werkt inderdaad erg goed.
Altijd leuk zo'n simpele effectieve oplossingen

Groetjes
Ann
woensdag 14 mei 2008 - 09:08
Lino

Lino

Ik heb dit net gelezen en al direct toegepast. Benieuwd of het ook bij mij werkt.
woensdag 14 mei 2008 - 14:18
trientje

Trientje

ik wens je veel succes Lino!


greetzzzzzzzzzzzz katrien
woensdag 14 mei 2008 - 14:45
Lino

Lino

Ik heb dit net gelezen en al direct toegepast. Benieuwd of het ook bij mij werkt.

Nee dus

Ze eten de bloemsuiker op en laten de gist liggen.
Moet ik die niet natmaken?
dinsdag 20 mei 2008 - 12:15
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Ha Lino, dan heb jij wel super slimme mieren zeg !!!
De gist goed onder de bloemsuiker mengen en ..... niet nat maken.

Ik weet het een super middeltje maar.... toch voorzichtig zijn !!!
Onze Jan zijn hondje heeft er eens van geproeft
Resultaat: een zwaar opgezet buikske en drie dagen geen honger of fut.
Jeetje da was serieuse paniek.
Nog de dierenarts, nog wij wisten in het begin wat er mis was.
Dus mensen wees aub voorzichtig en neem toch maar voorzorgen.

Ik knip nu enkele kleine gaatjes in een doos van ijscréme.
Verzwaar ze door er een klinker op te leggen en phoe gelukkig geen problemen meer.
Nog mijn hondjes en poesen met hun kroost kunnen er nog aan.

Doe ik trouwens voortaan met alles, ook slakken korrels als het eens echt nodig is.
Zelfs al is het bio !!!
dinsdag 20 mei 2008 - 13:14
Lino

Lino

Nieuwe poging: de gistkorreltjes nog wat fijner geplet. Ik ben benieuwd.
dinsdag 20 mei 2008 - 14:15
Jose47

Jose47

spannend zeg ...... 'k ben benieuwd of het nu gaat helpen ? Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd vandaar...

Groetjes
Josée
dinsdag 20 mei 2008 - 14:41
Gerbra

Gerbra

Hoi allemaal

Bij mij willen de mieren gewoon blijven komen.

Ik heb een zakje van 7gr. gedroogde gist met poedersuiker op een bordje gemengd en overal waar de mieren binnen en buiten uitkwamen op de gaten spul erop gestrooid.

Ik dacht vanmorgen ook zal ik het met water moeten mengen maar dat is dus niet zo.

Ik heb nog 2 zakjes dus zal ik het morgen nog een x doen.

Jullie horen nog van mij.

Gr. Lucia
dinsdag 20 mei 2008 - 21:50
annd6

Annd6

Lino, je moet gistpoeder nemen, geen korrels anders kunnen ze er inderdaad "rond" eten.
Let inderdaad op voor andere dieren: puur gist in de maag is voor niemand niet goed!
Ik zou het niet met water mengen: dan gaat de gist al werken en de bedoeling is, erg eigenlijk, dat hij in de mier pas gaat werken


Groetjes
Ann
woensdag 21 mei 2008 - 08:54
Lino

Tekst aangepast

Lino

Lino, je moet gistpoeder nemen, geen korrels anders kunnen ze er inderdaad "rond" eten.

kan je mij een voorbeeld geven van de goede gist?
Ik gebruik deze: gedroogde gist
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 21 mei 2008 - 09:35
annd6

Annd6

Ik gebruik hetzelfde merk maar het is een kleiner doosje met verschillende zakjes erin.
Telkens zeven gram denk ik en dat is poeder....zijn het bij jou korrels?
Misschien eens in de vijzel fijnmalen?

Groetjes
Ann
woensdag 21 mei 2008 - 09:43
Adrienne

Adrienne

Awel ik heb net dezelfde en hier lukt het wel !!!
woensdag 21 mei 2008 - 10:04
trientje

Trientje

bij mij is het ook gelukt tot nu toe nog geen mieren terug , ik heb wel bruine suiker met gist genomen

greetzzzzzzzzzzzz
woensdag 21 mei 2008 - 10:49
Adrienne

Adrienne

Awel ja, da's ook zoet hé
Nu maar hopen dat ze weg blijven
woensdag 21 mei 2008 - 12:04
summerspookje

Summerspookje

ik ging ook bruine suiker gebruiken ,maar de meeste nemen poeder suiker , ik zal ze allebei eens nemen , misschien vallen ze het ene rapper dood da het andere, ik had die tip al gekregen van matabish, maar dat moet wel een formidabel middel zijn , ,morgen gauw halen zie, en zou dat ook helpen voor vliegende mieren?bijna eind mei , en dan ben ik vergeven van die engerds, gans de vensters zitten dan vol , en elk spleetje is niet veilig, gewoonlijk stozuig ik ze op , en spuit ik daarna met haarlak, maar ze komen na een dag terug , niet met zo veel , maar toch groetjes summer
woensdag 21 mei 2008 - 21:07
trientje

Trientje

ik wens je veel succes summerspookje !!!! aanvallen
woensdag 21 mei 2008 - 21:52
summerspookje

Summerspookje

ik wens je veel succes summerspookje !!!! aanvallen
thxs, het zijn toch lengerds he , , ben toch blij dat ik niet alléén ben gr,summer
woensdag 21 mei 2008 - 21:56
Lino

Tekst aangepast

Lino

CITAAT:
">#666666;'>

Ik gebruik deze: gedroogde gist
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik gebruik hetzelfde merk maar het is een kleiner doosje met verschillende zakjes erin.
Telkens zeven gram denk ik en dat is poeder....zijn het bij jou korrels?

Deze?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ja dat is helemaal dezelfde. Die had ik vroeger, maar omdat ik het zoveel gebruik heb ik nu die grotere verpakking.
Het fijnmaken hebben we geprobeerd. Nu weet ik niet wat het resultaat is: mijn zoon dacht dat ze weer de gist lieten liggen, maar ik vond dat we nog wat moesten afwachten. Ondertussen heeft hij er al tabasco en parfum op gedaan Hij heeft blijkbaar minder geduld dan ik.

Vandaag eens kijken hoe het ermee zit.
Als er nog steeds veel mieren zitten doe ik een nieuwe poging. Met geplette gist en bloemsuiker.
donderdag 22 mei 2008 - 08:56
Lino

Lino

Zie wat er gebeurt:
[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]

het is dus duidelijk de gist (beige kleur) die blijft liggen.
vrijdag 23 mei 2008 - 08:36
annd6

Annd6

Lino,
volgens mij hebben jou mieren school gelopen dat is echt straf ja.
Misschien heb jij een hoogopgeleid ras mieren lopen?

Die gist bedoel ik ja, ik neem de kleinere doosjes altijd omdat ik er enkel mee werk als mijn verse gist op is.

Ik kan alleen maar denken van de gist en suiker zo fijn te maken dat het bij elkaar blijft....je neemt toch wel poedersuiker en niet gewone kristalsuiker?

Groetjes
Ann
vrijdag 23 mei 2008 - 09:06
Lino

Lino

Slimme mieren inderdaad.
je neemt toch wel poedersuiker en niet gewone kristalsuiker?

Ja natuurlijk ik heb ook schoolgelopen hoor

Ik vraag me af hoeveel gist er nodig is om een nest uit te roeien. Misschien is er toch een beetje mee het nest ingegaan...?
Straks nog eens gaan kijken hoe het zit met de activiteit. Als ze nog niet afgenomen is, dan ben ik bezig met mieren te kweken ipv uit te roeien
vrijdag 23 mei 2008 - 12:09
annd6

Annd6

ik twijfel daar niet aan Lino

Het zou toch moeten lukken als ze echt rond de gist hebben gegeten en niets binnen hebben...maar ja het is wel zo dat enkel de mieren die het eten doodgaan.

Blijven volhouden denk ik...en optijd nieuw leggen

Groetjes
Ann
vrijdag 23 mei 2008 - 12:32
Gerbra

Tekst aangepast

Gerbra

Yes yes yes.

De mieren zijn weg .

Lino nog maar een keer proberen . Ik had de 1e keer te weinig poedersuiker gedaan.

Zo te zien bij jou op foto heb jij er genoeg bij gedaan. Maar de aanhouder wint zeggen ze .

Succes .

@ Ann en Roger nog bedankt voor de tip.

Allemaal [afbeelding verwijderd niet-https]



Lucia.
vrijdag 23 mei 2008 - 18:33
Lander

Lander

natuurlijk niet direct voor langs planten of in de serre

maar als je rond je huis mieren hebt en je ziet de gaatjes , helpt het ook als je zout in kokend water oplost en dat dan in de gaatjes giet met een gieterke met een fijne opening, of voor wie dat heeft met een grote spuit

heb onlangs die tip gekregen en.geen mieren meer te zien, waar ze naar toe zijn ???
vrijdag 23 mei 2008 - 18:46
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

tja Lander, na zo'n behandeling zijn die verhuist en bij ons komen wonen!!
'k Zal mijne gist en bloemsuiker eens uitpakken zie!!

@summerspookje,
ere wie ere toekomt, ik had het je gezegd hé, dat er elders een topic was om mieren te verdrijven,
vanwaar ik dat truukje had. Dat was hier dus!! [afbeelding verwijderd niet-https]

@Adrienne,
héél leuk koetje voor je avatar!!


vrijdag 23 mei 2008 - 23:52
summerspookje

Summerspookje

yes! vandaag aanval gedaan op de mieren , tip van forum gebruikt, bloemsuiker en gist, ( pakje op de foto,) is wel handig ,kan niet misgaan , moest alléén bij de patisserie zijn om gist te vinden,maar zoals ge weet zijn we niet bang om te vragen , enfin ,alles gewogen , goe gemixt, en met lepeltje , rond mijn huis geweest , ieder gaatje goed gevuld, en er waren er Véééééél, maar ik kon niet missen , ze hadden ook al een oprit gemaakt voor hun entréé in hun nest ( de rot beesten , die halen toch wat zand omhoog, )ik heb wel gezorgd dat andere diertjes er niet aan konden , dus , nu maar afwachten, en als het lukt , hoord ge het zeker en vast
in ieder geval allemaal hartelijk bedankt hoor? (ik hoop alléén dat ik geen gestudeerde mieren heb )ik lees dat die er ook al zijn , verdorie[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 25 mei 2008 - 16:28
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

Ze hoeven er niet allemaal van te eten hoor!!
Die miertjes nemen dat mee naar hun nest en voeren dat aan hun koningin!!
Er is één koningin per nest!!
Als die dood is verdwijnt het hele nest!!

zondag 25 mei 2008 - 16:38
summerspookje

Summerspookje

oh!!, ja maar stel dat die mieren , eerst een koningin hebben , dan zijn ze die beu , ze nemen een andere,dan zijn er al twee, of ,ze hebben twee of meer ploegen , hoeveel koninginnen zijn het er dan al ,of een clan , verdorie als die mieren met de dag al slimmer en slimmer worden, want die hier , zitten rond mijn huis, en op afstand van elkaar , , is er dan ook maar 1 koningin?ze wonen om de hoek van elkaar , bangelijk he?enfin ,ik heb 150gr gr boemsuker genomen , en 150 gist, en dat gemengd , zou al moeten lukken , dat er niet één over de meet gaat he
groetjes summer
zondag 25 mei 2008 - 16:57
Gerbra

Tekst aangepast

Gerbra

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ze zijn er weer sinds gisterenavond en had gister morgen nog een nieuw mengseltje gemaakt.

De koningin heeft niks gekregen.

De andere hebben alles voor hun eigen gehouden.

@ summer Ik hoop niet zoals jij zegt dat er zoveel koninginnen zijn.

Misschien dat de laatsten nog ff zijn komen proeven. En dat ze dan allemaal op apegapen liggen. .

We houden gewoon vol.Een hele fijne dag allemaal.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https] Lucia.
dinsdag 27 mei 2008 - 08:53
summerspookje

Summerspookje

gerbra, ik ben zo juist gaan kijken ,naar die invasie, en ze hebben hun gaatjes terug open gemaakt, maar is het nu toeval of met de regen, er lopen er een pak minder, ik heb het zand dat ze terug op ge roeid hebben terug in de gaatjes gestopt,met suiker en gist, en ik hoop zelf, dat ik verkeerd ben met nog meer koninginnen, waar gaan we naar toe zeg, maar ik geef ook niet op hoor, ge moest eens zien wat zand dat die van tussen de voegen halen , straks zakt mijn huis nog in ,dus hou er de moed in ,en blijven gaatjes vullen

gr summer (annie)
dinsdag 27 mei 2008 - 11:03
trientje

Trientje

hallo,

hier ben ik dan nog eens zijn er hier toevallig mensen die me kunnen afhelpen van de slakken die voeren nu een strijd in men serre eerst de mieren en nu slakken , het is een echt legertje
zaterdag 31 mei 2008 - 12:49
Lino

Lino

als je geen slakkenkorrels wil uitstrooien kan je het zo doen:
ik leg een fles met slakkenkorrels erin neer: een plastieken waterfles, bovenste stuk afgesneden en omgekeerd terug ingestoken, daarin slakkenkorrels en neerleggen. Ik zet ze vast met tenthaken. De slakken kruipen erin en gaan dood.
Je kan natuurlijk ook de bierpotjestruuk toepassen die hier al meermaals is beschreven.
zaterdag 31 mei 2008 - 13:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon