menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogelkastjes

Ga naar meest recente reactie

Cavati

Cavati

iemand enige voorstellen over hoe ik zo "ecologisch" mogelijk vogelkastjes kan bevestigen aan de boom?
Het zijn driehoekige...
maandag 7 april 2008 - 22:21
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

je zal toch wel een nagel in de boom moeten slaan opdat het kastje stevig zou blijven hangen, ook bij ruw weer!
Doe er dan meteen ook een stuk omheining- of kippendraad omheen, zodat de kleintjes wèl, maar de grote loebassen er niet in kunnen!! Zo kunnen ze enigszins veilig naast elkaar leven, zoals hier bij mij!

Matabish.
dinsdag 8 april 2008 - 00:36
Lino

Tekst aangepast

Lino

wij doen dat met ijzerdraad: twee gaatjes in de achterwand van het nestkastje
en daar een ijzerdraad door en zo rond de stam van de boom. Zo vast als een huis!
lino
woensdag 9 april 2008 - 15:01
Rita1960

Rita1960

Hai Lino,

en ieder jaar de nestkastjes eraf halen en een groter stuk ijzerdraad gebruiken

groetjes,

Rita
woensdag 9 april 2008 - 18:30
Lino

Lino

Ah ja natuurlijk, wij kuisen elk jaar in september de nestkastjes uit,
dus worden ze van de boom gehaald en opnieuw vastgemaakt, jaja met dezelfde ijzerdraad die is op de groei voorzien )
donderdag 10 april 2008 - 09:01
Cavati

Cavati

Ja ik dacht het ook met ijzerdraad te doen...

maar zakt het vogelnestje dan niet naar beneden?
( of binden jullie het over een tak heen? )

donderdag 10 april 2008 - 11:34
Lino

Tekst aangepast

Lino

Nog geen last van gehad.
Maar ik bedenk me nu dat we het laatste jaar geen ijzerdraad gebruikt hebben maar spanbandjes . Dat snijdt minder in de boom. [afbeelding verwijderd niet-https]
Neem dan wel van die brede lange exemplaren. als de boom wat dikker is moet je er 2 aan elkaar maken om rond te geraken, maar ook dat is geen probleem.
Je kan die goed aantrekken. Die moet je dan wel elk jaar doorknippen en vervangen. Iets minder milieuvriendelijk, maar wel erg handig.
vrijdag 11 april 2008 - 09:18
hildavw

Hildavw

Je kan tussen spanband of ijzerdraad een stukje binnenband van een fiets klemmen, zo wordt de stam zeker niet beschadigd.

groetjes

Hilda
zaterdag 12 april 2008 - 15:30
Lino

Lino

goed idee!
zondag 13 april 2008 - 14:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon