menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Petitie tegen dierenleed

Ga naar meest recente reactie

LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Naast de verslaving aan dit geweldige en gezellige tuinforum, heb ik ook nog een verslaving
aan een kattenforum. Nu zijn een aantal mensen daar een tijd geleden een initiatief begonnen
met een petitie tegen dierenleed en broodfok aan de vaste Kamercommissie van Landbouw,
Natuur en Voedselkwaliteit. Er zijn inmiddels 795 stemmen op gekomen, en de initiatiefnemers
willen dit graag volmaken tot de 1000, en de petitie dan opsturen.
Nu ben ik zo brutaal om de link hier te plaatsen, in de hoop dat er hier dierenliefhebbers zijn
die de petitie ook zouden willen ondertekenen. Het zou geweldig zijn -en alvast mijn dank daarvoor!

http://www.dekattensite.nl/tegendierenleed/petitie.html

Groeten van Laura.

(Tekenen kan door "Teken de petitie" aan de klikken onder de foto's.)
donderdag 14 februari 2008 - 20:28
Eadwine

Eadwine

Ik vindt dit alvast een zeer goed idee om dit op het forum te zetten.
Ik ben zelf een enorm grote dierenvriend.
Als ik dit dit niet zou ondertekenen dan zou ik het mijn eigen nooit vergeven, dus ik heb daarjuist ook ondertekend.

Hopelijk zullen ze vlug 1000 namen hebben.

groetjes,
Edwin
donderdag 14 februari 2008 - 20:55
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ik ben zo brutaal geweest om te ondertekenen omdat ik een dierenliefhebber ben.

donderdag 14 februari 2008 - 21:13
kerstkind

Kerstkind

Laura,
dit is een zeer mooi initiatief.
Ook ik heb deze petitie ondertekend.

@Lysianthus: dit heeft niks met brutaliteit te maken. Dit is een must!!!!
voor alle dierenvrienden.

Dus allen die getekend hebben, krijgen dan ook mijn welgemeende dank.

groetjes José

donderdag 14 februari 2008 - 21:57
Lysianthus

Lysianthus

@ Kerstkind,

Dat """brutaal"" was maar bedoeld als grapje en antwoord op Laura die zei dat ze ze zo brutaal was geweest om hier op dit forum de link te zetten..........en natuurlijk vind ik het ook een must!!!!
voor alle dierenvrienden.
donderdag 14 februari 2008 - 22:09
rialle

Rialle

Ik wil ook heel graag tekenen maar het lukt niet! Ik kan mijn naam en zo niet invullen.
Ik probeer het later nog eens, misschien lukt het dan wel.


Groetjes Rialle
donderdag 14 februari 2008 - 22:45
andre

Andre

Het tekenen is gebeurd.

andre
donderdag 14 februari 2008 - 22:58
LauraK

LauraK

Geweldig dat iedereen hieraan meehelpt! Allen die al getekend hebben: heel hartelijk bedankt!

@Rialle: er bleken al meer mensen problemen mee gehad hebben. Elk veld aanklikken met de
cursor ('het pijltje') wil nog wel eens helpen. Fijn dat je het toch nogmaals wil proberen!

Mijn ervaring is dat de aardigste mensen vaak dierenvrienden zijn, of dierenvrienden de
aardigste mensen!

Groeten van Laura.
donderdag 14 februari 2008 - 23:04
meuwissenj

Meuwissenj

Als grote dierenvriend, heb ik dit natuurlijk
ondertekend.

Marga
donderdag 14 februari 2008 - 23:23
Matabish

Matabish

voilà, heb met plezier ook getekend!

ik weet maar àl te goed hoeveel er nog moet gedaan worden om dieren te beschermen tegen de wreedheid van de mensen. Mijn mama heeft jarenlang een opvangasiel gehad voor zo'n sukkelaars en wat je dààr te zien krijgt grenst aan het ongelooflijke!!

Matabish.


Ik moet dan wel een héél aardig mens zijn, want ik hou héél veel van alle dieren![afbeelding verwijderd niet-https]

donderdag 14 februari 2008 - 23:30
Esem

Esem

Graag gedaan LauraK

Gr Eddy,

Alles voor de dieren
donderdag 14 februari 2008 - 23:34
corrielat

Corrielat

Handtekening gezet,

kleine moeite, groot plezier.

Als dieren liefhebster kan je niet achterblijven he,
vrijdag 15 februari 2008 - 01:03
sylvain

Sylvain

Laura ik heb ze ook getekend ik zie graag dieren ik moet zelf geen katten houden ik her er bij mij zeven vande buren .
maar dan denk ook zouden we ook geen petitie tekenen tegen de katten om dat ik zie graag vogels en o ze zijn zo smakelijk het is de natuur denk ik Paula die houd ze wel in evenwicht en dan de gevaarlijke mest stoffen op het veld is ook een kwade dieren doder en daar moeten we ook voor op komen die doen het uit hebzucht en dat is erg groetjes endag mijn oogjes vallen bijna dicht en mijn vingers doen pijn slaap zacht allen

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 15 februari 2008 - 01:06
minouke

Minouke

ik wil ook tekenen maar het lukt me niet onderaan de foto's "teken de petitie" kan ik niet aanvinken
vrijdag 15 februari 2008 - 07:50
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Dat had ik ook eerst Chantal dat ik "Teken de petitie" niet kon aanvinken. Moet je eens met je cursor op de hoofdletter T van Teken gaan. Bij mij ging het toen wel.
Ik heb problemen met mijn naam invullen, dit gaat dus niet.
Ik ben zelfs naar "de kattensite" gegaan om het via daar te tekenen maar dat lukt helaas ook niet!!
Geen idee hoe dat komt. Bij de meeste anderen lukt het blijkbaar wel, maar bij ons niet Chantal.
Terwijl ik heel graag zou tekenen, want (dieren)leed, daar kan ik niet tegen!!!!!

Groetjes Rialle
vrijdag 15 februari 2008 - 08:37
minouke

Minouke

misschien later zal het ons lukken , hoop ik toch
vrijdag 15 februari 2008 - 08:41
LauraK

LauraK

Hallo Rialle en Chantal,

Vervelend dat het jullie niet lukt, terwijl jullie zo van goede wil zijn! Ik heb op de betreffende site
even gevraagd waarom het niet zou lukken, want dit probleem had zich al eens eerder voorgedaan,
las ik. Zodra er een duidelijk antwoord op komt, waardoor het wel zal lukken, laat ik het hier
natuurlijk onmiddellijk weten. Meer dan geweldig dat iedereen zo enthousiast en spontaan tekent!

Groeten van Laura.
vrijdag 15 februari 2008 - 08:52
ulanka

Ulanka

Voila , ook getekend zie , en hopelijk verbieden ze die kattenjacht hier in Belgie ook ! Ben zelf al 2 poesen verloren, en ben bijna zeker dat de jagers hier er wel iets meer van weten, ze zijn hier op 500 meter bezig in de bossen, "jagen" op fazanten die ze er 's morgens loslaten uit jute zakken , nadat die beesten er de ganse nacht in hebben liggen spartelen . Weet ik van de boswachter die er niets kan tegen doen omdat er "hoge pieten" aan meedoen in naam van de "sport" !
groetjes

ULANKA
vrijdag 15 februari 2008 - 08:53
annis

Annis

Ik heb vandaag ook getekend. Ik vindt dit een goed initiatief en hoop dat er nog vele mensen tekenen.
vrijdag 15 februari 2008 - 09:18
annd6

Annd6

Ik heb ook mijn krabbeltje gezet, ging zonder problemen dus misschien blijven proberen?

Leuk initiatief Laura!

Groetjes
Ann
vrijdag 15 februari 2008 - 09:25
cetinel

Cetinel

getekend....dat duurde toch wel enkele seconden van mijn dure tijd,maar ach keb mijn goed hart es laten zien zeker

nogal wiedes da ik teken,dacht ik zo..
vrijdag 15 februari 2008 - 11:26
semperfi

Semperfi

Et voila, hopelijk haalt het iets uit ......
Grutjes,
Bob
vrijdag 15 februari 2008 - 12:21
mjohanna

Mjohanna

Ja, natuurlijk getekend en de link door gestuurd naar mijn favoriete hondenforum met de vraag of ze hem willen plaatsen.
vrijdag 15 februari 2008 - 15:21
hildavw

Hildavw

Het is zonder problemen onmiddellijk gelukt.
Alhoewel we zelf geen dieren hebben (astma), buiten enkele visjes in de vijver, vind ik het een goed iniatief.
Vandaag stond er in onze krant juist een artikel over de wilde katten.
De bedoeling is nu, in plaats van de jagers de kans te geven ze af te schieten, ze te vangen en te steriliseren, zodat het probleem niet nog groter wordt.
Het probleem ligt natuurlijk hoofdzakelijk bij de zogenaamde dierenliefhebbers, die, als ze een nest jonge katjes hebben, ze in het bos "dumpen".
Hier in de buurt lopen ook veel katten rond, onze buurvrouw heeft er 2, maar is gelukkig zo slim geweest ze, zodra het kon, allebei te laten steriliseren.

groetjes

Hilda
vrijdag 15 februari 2008 - 16:15
LauraK

LauraK

Geweldig dat er zo massaal en spontaan op gereageerd wordt!
Dank jullie wel, allemaal!

Groeten van Laura.

P.S. Prima idee, Marian!
vrijdag 15 februari 2008 - 17:52
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Voor diegenen die het niet lukte de petitie te tekenen hier de volgende informatie van de webmaster van de site:

"Mensen die niet in het invulvak kunnen komen, moeten de TAB-toets gebruiken om erin te komen en naar het volgende vak te springen.

Het fenomeen dat de petitieknop niet ingetoetst kan worden heb ik ook wel eens gehad. Je moet dan iets erboven of iets eronder proberen te klikken (raar maar waar).

In het uiterste geval kunnen mensen via de contactknop links onderaan het menu op onze website http://www.dekattensite.nl hun voor- en achternaam en e-mailadres insturen en vermelden dat het voor de petitie is. Met e-mailadres gebeurt verder niks, Het is alleen een verificatie dat het een echte inzending is.

PS - Er staan nu nog 55 handtekeningen in mijn inbox die weer toegevoegd zullen worden aan de petitiepagina. Dat maakt het totaal 829."

Dit gaat heel snel de goede kant op! Super, jongens!
Groeten van Laura.

vrijdag 15 februari 2008 - 18:01
Victor44

Victor44

Getekend met onze beide namen,misschien tellen ze wel voor twee!
Grtjs
Victor en Mia
vrijdag 15 februari 2008 - 18:36
Jeannette1

Jeannette1

Hai Laura,

Ik heb getekend namens Ger en ook namens mijzelf!

Helaas kan ik nog niets aan mijn website doen, anders had ik dit ook op mijn website geplaats, vele handen (hantekeningen) maken licht werk!!!

Hopelijk zijn zij nu wel over de duizend heen!!!

Groetjes, en bedankt namens ALLE dieren!!!

Jeannette
vrijdag 15 februari 2008 - 21:24
miema

Miema

Laura,

Heb ook getekend voor de diertjes.

Groetjes Miema
vrijdag 15 februari 2008 - 22:41
vera2

Vera2

ok, 'k sta er ook tussen.
mogen ze hier in belgie ook eens doen.
zaterdag 16 februari 2008 - 09:04
Lilian

Lilian

Goed initiatief, ik heb ook getekend.

groetjes lilian
zaterdag 16 februari 2008 - 22:01
choco

Choco

Zo heb ik mijn goed hart ook eens getoond, voor deze dieren is alle hulp welkom.
zaterdag 16 februari 2008 - 22:20
Adrienne

Adrienne

Goh jee toch !!!
Zielig salle.
Allez snel mijn krabbelke gestuurd, nu maar hopen dat er betering in komt hé.

Ha, als ik mijn apen hier zie kuren uithalen ..... is het gewoon niet te begrijpen
hoe sommige der beestjes zo kunnen verwaarlozen en mishandelen.

Daar straks was hier het hek weer van de dam,
poes achter de kip en hond gelijk achter de poes.

Hi,hi moet u voorstellen ik als grootste kieke achter mijn beesteboeltje natuurlijk
in de hoop terug orde op zaken te krijgen.


Gelukkig ziet me niemand bezig, ze zouden denken dat er zeker weer een vijske
bij den deze los zat
maandag 18 februari 2008 - 23:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon