menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Februari is in zicht

Ga naar meest recente reactie

minouke

Tekst aangepast

Minouke

Bottekes aan en schupke in de hand .... hier komt februari aan en ook het plezierig tuinwerk

http://www.tuinadvies.be/tuinkalender_februari.htm



en vergeet niet ....Groeit in februari het gras, met Pasen een dikke jas.
donderdag 24 januari 2008 - 07:35
rialle

Rialle

Joepieeeeee! Ik heb al een lijstje klaar met wat gezaaid kan in februari.

Maar te vroeg is ook niet goed heb ik begrepen dus ik dwing mezelf om niet meteen 1 februari al te beginnen, maar nog een week of 2 te wachten.

Mijn man is vaak weken van huis voor zijn werk, en hij vertrekt toevallig 31 januari voor bijna 3 weken naar Barcelona Ik val dan altijd een beetje in een gat, moet even een paar dagen wennen. En waar vul je als tuinfanaat dan de vrijgekomen tijd mee, en waar zoek je afleiding???
Juist! In de tuin en omstreken!!!
Dus het wordt moeilijk voor mij om niet 1 februari op z'n minst alles klaar te zetten voor de zaai! Maar de bottekes en het schupke liggen altijd klaar!!

Groetjes Rialle

donderdag 24 januari 2008 - 09:49
Tine

Tine

Mijn zaaibakjes staan al klaar . Nu nog even mijn ongeduld in toom houden. Ik loop dan ook met dichte ogen door de garage om die uitnodigende bakjes maar niet te zien.

Tine
donderdag 24 januari 2008 - 11:00
Lysianthus

Lysianthus

@ Rialle............'k hb je zaadjes al ontvangen , waarvoor hartelijke dank , jij de mijn al ?
Wimmeke heeft ze de dag daarna al ontvangen.
donderdag 24 januari 2008 - 17:15
lentemode

Lentemode

@ Rialle,

Wat voor een zwart gat ?
Leg het die weken maar wat meer uit op dit tuinforum...
Misschien verstrijkt de tijd dan wat sneller ?

In afwachting,
Mia
donderdag 24 januari 2008 - 18:33
hildavw

Hildavw

....Groeit in februari het gras, met Pasen een dikke jas.


Hier heeft het gras zelfs al "bloemetjes" !
donderdag 24 januari 2008 - 19:43
lisa

Lisa

nu komt de leuke tijd om alles te zaaien wat ik leuk vind ,alles staat al -
alleen ik moet nog in actie komen


lisa
donderdag 24 januari 2008 - 19:50
Mamaatje

Mamaatje

Ik kijk eveneens erg uit naar het voorjaar. Twee jaar geleden heb ik enkele (volgens mij toch) prachtige pioenen geplant, o.a die op de avatar van rialle. Vorig jaar gaven die alleen mooi fris blad, maar ik heb net gelezen dat dat normaal is het eerste jaar. Ik volg nu zeer intens het groeien van die struikjes. Ik zie toch al enkele rode stekkertjes boven komen. Bovendien plantte ik vorig voorjaar twee camelia's. Ook die worden op de voet gevolgd. Hopelijks slaat de natuur de lente niet over, want ik heb al paasbloemen die in de knop staan. Toch wel heel erg vroeg, niet?
donderdag 24 januari 2008 - 19:58
lisa

Lisa

ja, mamaarje, dit jaar is het heel vroeg ,bij mij slaan ook al de rosen uit en somige vaste plantjes kunen al in groei dus veel vorst mag wel niet lomen wel ik kijk wel altijd positief naar de
lente uit zal wel weer een verrassend jaar worden,

lisa
donderdag 24 januari 2008 - 20:53
Victor44

Victor44

Ik hou mijn hart vast! zoals ze dat hier zeggen,maar de weerman geeft voor begin februari alweer een winterprik! Afwachten of hij gelijk heeft,maar dan zullen de lentekriebels ook vlug verdwijnen,we zullen wel zien! Al hebben wij ook al heel wat voorbereiding gedaan.
Grtjs
donderdag 24 januari 2008 - 21:37
lisa

Lisa

ja, men weet nooit is ok niet normaal dit weer ,vorig jaar was het ook al een gokje

groetjes lisa
donderdag 24 januari 2008 - 22:02
Matabish

Matabish

Voor de ongeduldige tuiniers.......volgend artikeltje werd mij toegestuurd.

Planttijd breekt weer aan.

In februari zullen er, ondanks nog steeds vorst, hoogstwaarschijnlijk ook milde dagen zijn. Op die vorstvrije momenten kunt alvast aan de slag met uw beplantingsplannen! Mocht u daarmee wat verlaat zijn, pak dan deze kans om u eens lekker buiten te begeven en te bezien wat u in uw tuin wilt (ver)zetten.


goeie moed,

Matabish.
vrijdag 25 januari 2008 - 00:38
rialle

Rialle

Lysianthus, dan is de post wel supersnel geweest deze keer! Wimmeke had mijn zaadjes ook al binnen.
Ik heb nog niets ontvangen maar dat komt beslist een dezer dagen.

Mia, gelukkig is het geen zwart gat waar ik in val als mijn man weer eens weg gaat voor weken! Hij is zeer regelmatig weg, en het is altijd even wennen. Zowel als hij weer terug is als wanneer hij weer gaat! Hij is sinds dinsdag 22 jan terug van 2,5 week Barcelona. Heerlijk!! Maar het brengt een ander levensritme met zich mee. En 31 jan gaat hij weer weg voor 3 weken. Dan moeten we ons weer omstellen en dat duurt altijd een paar dagen.
Dat ik in een gat val is misschien wat zwaar uitgedrukt. Laten we zeggen een gaatje. Ach ja, zo heeft ieder beroep z'n voor en z'n tegen nietwaar? Je leert ermee leven hè? Alleen voor de kids is het ook niet zo leuk. Vooral de jongste van 7 mist hem altijd erg in het begin.

Het is vandaag trouwens prachtig weer na een paar graadjes nachtvorst. Laten we ervan genieten! Voor we het weten regent het weer pijpenstelen.

Groetjes Rialle
vrijdag 25 januari 2008 - 09:31
Esem

Esem

minouke het beginnen(werken) in de tuin lijkt mij nog veel te vroeg,
er kan nog altijd wel strenge vorst optreden met alle gevolgen achteraf.

Ik wacht altijd on te beginnen tot half Maart.
Maar met het zaaien van éénjarige en vaste planten begin ik wel in Februarie.
Gebruik makend ven de serre die verwarmd word met een houtkachel.

Maar de tuin zelf zal nog een maandje langer moeten wachten op verzorging.maar voor het zaaien van..... krijg ik al wel de kriebels hoor.

Nog even en we kunnen aan de slag.

Gr eddy,
zaterdag 26 januari 2008 - 15:41
minouke

Minouke

't is waar Esem, ik wacht ook altijd begin tot 1/2 maart voor de borders, dit jaar ben ik wel verplicht om vroeger te werken maar ik heb wel geluk met het weer dat dit jaar meewerkt.
Ik ben nog vandaag eens gaan kijken in Rummen en alles lijkt toch aan te slaan.

Regelmatig ga ik kijken op de tuinkalender van tuinadvies en heb het maar meteen op het forum geplaatst misschien dat het dan andere leden doet herinneren van het bestaan ervan want het is toch een goed hulpje
zaterdag 26 januari 2008 - 17:15
rialle

Rialle

Ja Chantal, een goed hulpje zijn die kalenders wel!
Ik heb een ordner voor alle tuin-notities en helemaal voorin zitten alle 12 de tuinkalenders van iedere maand die ik heb uitgeprint.
Vooral voor een beginneling als ik die nog niet precies weet hoe en wat, is het een fijn hulpmiddeltje!!

Groetjes Rialle
zondag 27 januari 2008 - 10:33
salix

Salix

Ik heb gisteren toch al m'n schuurtje opgeruimd en de zaaibakjes klaargezet.
En in de moestuin heb ik al een plekje vrijgemaakt voor de tuinbonen. Het zaaien daarvan doe ik over een week of twee.
Het weer was gisteren toch te mooi om helemaal niets te doen.
En in een dorp in de buurt hier heb ik al verschillende mensen zien snoeien.

groetjes Salix
zondag 27 januari 2008 - 15:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon