menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gewonnen in 2007

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Een beetje laat maar ik vond het artikkel niet meer............weer teruggevonden........

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 januari 2008 - 13:20
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lysianthus, woon jij in Mechelen?, dan hebben ze jou ook gezien en daarop denk ik die hoge score gegeven!!!!

Ik heb er toen, weet niet meer wanneer een hele reportage over gezien mET diverse schitterende foto's die bekeken werden!

Ooit hoop ik toch die kant weer eens op te kunnen komen, want jaren geleden waren wij toch wel een beetje BELIË FANATEN!!!

Groetjes, Jeannette
zondag 20 januari 2008 - 13:30
enzy

Enzy

Het is de moeite wel om belgie is te bezoeken ,woon niet zo heel ver van mechelen
zondag 20 januari 2008 - 13:54
yeline

Yeline

Hallo Lysianthus. Hier bij ons in de gemeente wordt ieder jaar een bebloemingsactie gehouden. Ik doe daar ieder jaar aan mee, vandaar dat je op de foto's de staanders met bloemen hebt gezien.


grtjs Yeline
zondag 20 januari 2008 - 14:09
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

We hebben dan wel gewonnen , maar voor onze jaarlijkse bloemenstoet hebben we veloren........ en ik wou voor diegenen die graag wilden van het forum , een dagske organiseren in Mechelen om naar de bloemenstoet te komen zien snif snif snif.................we zullen naar Blankenberge moeten

,,Bloemencorso moet terugkomen"
Afgevoerde Mechelse bloementraditie leeft voort in Blankenberge

MECHELEN - Tientallen Mechelaars reizen morgen af naar Blankenberge om zich voor te bereiden op het jaarlijkse Bloemencorso van het kuststadje. Liefst tien van de twintig praalwagens die aanstaande zondag in de stoet meerijden, zijn van Mechelse makelij. ,,Wij houden de Blankenbergse bloemenstoet recht, terwijl onze eigen stad haar Bloemencorso afschaft. Het is onbegrijpelijk", zegt bloemist Luc Smets, die aan zijn dertigste corso toe is.



Dank voor de reactie Jeannette en Enzy.... ik heb alvast meegedaan en mijn voordeur versiert,
@ Yeline ... nu begrijp ik het , vergeet niet ons te verwittigen hé, misschien komen er enkele wel kijken
zondag 20 januari 2008 - 14:09
yeline

Yeline

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hier een bloeiende staander van verleden zomer.

grtjs Yeline
zondag 20 januari 2008 - 14:33
yeline

Yeline

Ben aan het oefenen met foto's

grtjs Yeline
zondag 20 januari 2008 - 14:34
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Goooooh Yeline , je doet me watertanden hoor , wat is jouw secret om ze heel de zomer zo mooi te houden?
Ja , oefen maar wat, dan krijgen we alvast nog meer drang naar de zon hahhaahhaha
nog van dat moois ....................jouw staanders lijken fel op de bebloeming in Mechelen, heb me altijd afgevraagd hoe ze dat doen , ze zo heel de zomer mooi en prachtig houden.
zondag 20 januari 2008 - 14:49
yeline

Yeline

Bij het planten : aarde vermengen met blauwe meststofkorrels en waterkristallen. en daarna wekelijks lmestsof in het gietwater doen. En dagelijks controleren.


grtjs Yeline
zondag 20 januari 2008 - 15:36
Lysianthus

Lysianthus

Dankjewel , zeker een goede tip voor de bloembakken in de zomer
zondag 20 januari 2008 - 16:10
hildavw

Hildavw

Yeline,

hoeveel waterkristallen doe jij bij je grond ? en gebruik je speciale grond ?
Ik heb ook al gewerkt met de waterkristallen, maar krijg mijn potten toch niet zo mooi.
Misschien moet ik meer gel gebruiken, daarom mijn vraag.

groetjes

Hilda
zondag 20 januari 2008 - 17:11
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik heb verleden zomer voor de eerste keer aarde gekocht waar er al gel in zat, en opvallend minder moeten gieten

Deze lente (bijna weer zover) ga ik dat terug gebruiken


verleden zomer gezien op straat in Tongeren, ik vond dat zo mooi :

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 januari 2008 - 17:34
Lysianthus

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 januari 2008 - 17:52
yeline

Yeline

Hallo Hilda, Ik meng gewone potgrond en speciala grond voor hanging baskets onder elkaar en strooi er altijd blauwe meststof direkt bij en ook een handvol waterkorrels.

grtjs yeline
zondag 20 januari 2008 - 18:42
hildavw

Hildavw

Bedankt voor de tips.

Hilda
maandag 21 januari 2008 - 13:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon