menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zieligjes alleenig in de nachtdienst

Ga naar meest recente reactie

Lungsey

Lungsey

*zucht*

Ik zit hier te zitten...... nog 6,5 uur werken en er is helemaal niemand Ik heb twee patienten op m'n afdeling die niet naar huis mochten dit weekend, en verder...... alleen een collega die 2 deuren verderop zit...... en heel heel veel kantoorwerk om te doen

Volgens mij zie ik overal schimmen Zou ik de ochtend wel halen? [afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 16 september 2007 - 01:08
Merel

Merel

volhouden Lungsey, ik heb juist mijne afwas gedaan (tis hier pas kwart na zeven) heb me een groot glas fruitsap met nen kleine tik in ingeschonken en dacht bij mezelf ff opt forum gaan loeren en.... wat zie ik hier, een eenzame ziel Ocharme toch zo op nen zaterdagnacht moete werke terwijl iedereen de bloemekes buite zet (hier zette we vannacht de bloemekes binne want ga vrieze) zet de tafels aan de kant, radio op zeven en hop hop .... laat je gaan, de bergen werk zullen wel niet gaan lope zekers


groetjes aan alle (nacht)raven, Merel
zondag 16 september 2007 - 02:21
Lungsey

Lungsey

Hoi Merel,

Vriezen? Nu al?? Brrrrr! Wat een verschil zeg. Hoewel, ik heb in de ochtend op m'n fiets ook alweer handschoenen aan. Als ik al herten tegenkom hier in het bos, dan hebben ze oorwarmers op. De herfst is onderweg.
Mijn collega van verderop is me even gezelschap komen houden. Hij heeft niet 1 patient in huis! De mijnen liggen lekker te slapen, eentje is zo stoned als een kanarie dus die zal ik niet horen vanacht. Ik heb me op m'n werk gestort, moet allerlei dingen schrijven over veiligheid en separeerverpleging en whateverrrr
Zit lekker te luisteren naar reggea op de radio. Nog 5 uurtjes.........
zondag 16 september 2007 - 02:28
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Lungsey, nu zul je wel al heerlijk in je bedje liggen!

Helaas kan ik wel overdag alleen zijn, maar de nacht kan ik niet aan.

Ger heeft toen hij nog werkte, eens op een Booreiland moeten gaan helpen, door de hevige storm moest hij daar noodgedwongen 3 dagen en 2 nachten blijven.

Dan vliegen de Heli's niet!!!

Dus ik kan mij je stemming wel voorstellen hoor.

Maar, zet elk uur een streepje op papier, zul je zien hoe snel je papiertje vol streepjes zit en jij naar huis mag!

Eigenlijk bof je wel met zulke rustige nachten, ik kan mij ze ook anders en NIET ZO PRETTIG voorstellen bij jouw werk!

Gelukkig heeft Merel je gevonden, mocht ik ook weer eens in de nacht wakker zijn (gebeurd nog wel eens), zal ik zeker op het Forum komen kijken of je er bent!

Koppie op he de volgende keer!!!

Groetjes, Jeannette
zondag 16 september 2007 - 10:29
Victor44

Victor44

Ik heb ook jaren lang gewerkt in de verpleging,deed ook af en toe nachtdienst.Later heb ik 3 jaar vaste nacht gedaan zij het wel maar 1/2time.We werkten 7 nachten om de 3 weken van 21 tot 07 u.Het was wel op een RVT afdeling,en het was er serieus druk sommige nachten,maar ja dan gingen de nachten snel voorbij.Maar na 30 jaar op diensten te hebben gewerkt met zwaarzieke -en dikwijls verlamde patiënten voelde ik stilaan een burn-out effect komen.Heb dan maar beslist om thuis te blijven en mijn demente schoonmoeder te verzorgen,toen zij dan stierf heb ik toch maar beslist niet meer verder te gaan werken,temeer daar ik ook al meer dan 15 jaar met hernia's geplaagd ben in de rug.Waarschijnlijk voor een groot gedeelte het gevolg van het zware heffen dat ik steeds gedaan heb in het ziekenhuis .De tijden zijn nu wel veranderd,en er bestaan goede tiltechnieken,maar ik kan je alleen de raad geven,spaar zoveel mogelijk je rug,want je hebt hem later nog lang nodig.Maar misschien hoor jij bij de gelukkigen en heb je niet zo'n zware patiënten? In ieder geval veel succes met je werk 's nachts.
Grtjs Mia
zondag 16 september 2007 - 14:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon