menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Corrie wilt mee

Ga naar meest recente reactie

minouke

Tekst aangepast

Minouke

Op tuin en bloemenfoto's wou Corrie op een trekhaak mee met Esem , maar ik denk dat ze beter en confortabeler ligt op "den imperial"

Wedde dat alleen de (50+) belgen dat kennen

Nu zitten onze noorderburen allemaal te
donderdag 13 september 2007 - 10:38
Tine

Tine

Ik denk dat ze op de imperial zeker beter ligt en dan lekker vastgesnoerd met een "spin". Heerlijke "frisse"lucht, geparfumeerd met autodampen. Mooier kan je het dan toch niet hebben.

Tine.
donderdag 13 september 2007 - 10:43
Spuddy

Spuddy

Was dat geen merk van een fiets of brommer den imperial?

Ik ben nog maar een snotneus van 31
donderdag 13 september 2007 - 10:52
minouke

Minouke

hoi snotneus ja dat ook maar dat ding waar ik het over heb was ook van dat merk en toen heette dat Imperial , zoals bic ook voor stylo gezegd word.

Maar ik ben mijn weddeschap aan het verliezen want Tine komt uit Enschede en kent het blijkbaar toch

Van een oudere snotneus
donderdag 13 september 2007 - 11:10
corrielat

Corrielat

Hallo snotneuzen, deze ouwe denkt wel dat ze het weet dat is toch dat rek boven op je auto waar schoonmoeder op moest als ze mee wilde
donderdag 13 september 2007 - 11:43
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hey Minouke,

Ik ben van Belgie en word deze maand 53 maar ik ken geen Imperial alleen iets van desserts of bloem ...............uitleg pls?
Ik heb ondertussen het meeste gedeelte van mijn wilde wingerd afgedaan zodat je wat meer van mijn mooie muren ziet, nadat ik er stevig ingesnoeid had, dacht ik maar na Hij zou binnenkort zijn mooie herfstkleur laten zien ( snif snif ) goed dat ik de wortels heb laten zitten, en hopelijk groeit hij terug, dan hou ik hem wel binnen de perken.
Ik heb al rondgehoord voor een tromp l'oeul tegen de muur van mijn hofke, als het gelukt is laat ik jullie meegenieten.
Groetjes
Lysianthus
donderdag 13 september 2007 - 11:47
rialle

Rialle

Hier nog een Hollander die een imperial wel kent.
Ik moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat wij hier in Limburg geen echte Hollanders zijn!!
Wij wonen op 25 km afstand van Aken maar ook van Luik.
Wij zitten zoals ze dat noemen bijna op het "Drielandenpunt", dus wij zijn van alles wat. Zo ook ons dialect. Beetje Duits, beetje Frans en ook een klein beetje Nederlands. Als wij dialect praten dan verstaan de Hollanders er helemaal niets van , maar de Duitsers en de Belgen hier vlakbij die verstaan ons prima.

Het lijkt me voor Corrie ook beter om op de imperial te gaan liggen dan op de trekhaak te gaan zitten !!!

Groetjes Rialle
donderdag 13 september 2007 - 15:43
minouke

Minouke

Straf hé!!! ik dacht dat ne imperial alleen in het brusselse gezegd werd en verdorie het is universeel

Nog 1 geluk ik had niets ingezet
donderdag 13 september 2007 - 19:29
Jeannette1

Jeannette1

Hai Minouke, ik ben niet de jongste, dat weet ik maar ik neem aan, dat (bijna) ALLE Kaaskoppen wel weten wat een "Imperial" is!

Als wij vroeger met vakantie gingen, lag er soms iets bovenop, maar OWEE als wij terug kwamen....
dan lag er een fiets voor de (toen nog kleine jongen) nu 42 jaar op, een grote ton voor waterton in de tuin en nog veeeeeeeeeel meer!

Ook als wij zo'n Imperial zien op een auto met zo'n kist bovenop zeggen wij net als Corrielat, kijk, die nemen ook hun schoonmoeder mee!!

Dus waarom zou Corrielat dan niet bovenop kunnen, die valt er echt niet af, iemand die zo bang is voor een spin, (zorg wel dat er 1 of meerdere SPINNEN tussen die Imperial zitten) houdt zich echt wel goed vast!!!


Groetjes, Jeannette
donderdag 13 september 2007 - 19:41
hildavw

Hildavw

voor alle taalliefhebbers :

imperiaal (met 2 a's dus) = bagagerek op auto

maar ook : van zitbanken voorzien bovendeel van tram of bus (zoals dus de londense bussen of tegenwoordige de toeristische rondritbussen in de grote steden)

derde betekenis : papierformaat van 55 bij 74 cm (dat herinnerde ik me plotseling van vroeger thuis - mijn vader en grootvader waren drukker van beroep), maar eerlijkerwijze moet ik erbij zetten dat ik het terug opgezocht heb

nog een betekenis : keizerlijk
donderdag 13 september 2007 - 20:19
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel voor je goede uitleg Hilda!

Hier kunnen wij dus echt weer iets van leren!

Groetjes, Jeannette
donderdag 13 september 2007 - 21:33
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Dat was ook het merk van het eerste bagagerek, daarmee dat ze dat vroeger "Imperial" noemde, zoals "Bic" voor stylo dus

Maar het merk is wel met 1 a hoor
vrijdag 14 september 2007 - 14:11
Lysianthus

Lysianthus

' K had er nog nooit van gehoord..............nu ben ik dus een beetje wijzer
thnx
vrijdag 14 september 2007 - 16:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon