menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De zomer die begon zomaar in mei

Ga naar meest recente reactie

minouke

Tekst aangepast

Minouke

Zo was de zomer

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zo is de nazomer

[afbeelding verwijderd niet-https]

en de herfst hopelijk nog niet direct
en de winter daar hou ik niet van
en de lente hopelijk rap rap rap

het zijn dezelfde planten maar 2 maanden later, en ja ik weet het 30 aug is niet september maar binnen 2 dagen veranderen die bloemen niet hé en nu is het droog buiten voor foto's te maken
donderdag 30 augustus 2007 - 13:49
corrielat

Corrielat

Zozo Minoek,

Wat een prachtige foto's, ik kan niet kiezen welke ik de mooiste vindt, het heeft allebei zijn charmes, de zomerfoto's en de herfstfoto's, plaats in de winter dezelfde planten en bloemen nog een keertje, lijkt me leuk,
Ook mooi om te bewaren, ik ga dat ook proberen, leuke tip,
donderdag 30 augustus 2007 - 14:24
minouke

Minouke

ja ik ga dat doen " de 4 seizoenen van Vivaldi"
donderdag 30 augustus 2007 - 14:28
Limoncello

Limoncello

Mooi mooi die foto's. Heb je ook foto's van de gehele tuin?
donderdag 30 augustus 2007 - 14:44
corrielat

Corrielat

Of kan je geen open tuindag houden? het lijkt mij dat je een hele grote tuin hebt
donderdag 30 augustus 2007 - 15:07
annis

Annis

Chantal mooie foto's Die Agastache met die Monarda is een mooie combinatie. Die witte Trifolium is ook een mooie heb deze ooit in Franrijk gezien in een tuin.
donderdag 30 augustus 2007 - 15:49
minouke

Minouke

De siertuin is 9are en dan is er 10 are voor kippen en fruitbomen en composthoop en "moestuin", ik zet dat liever tss haakjes

dit is het gedeelte met de bloemborders en rozengangetje

[afbeelding verwijderd niet-https]

hier met terras

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

voortuin , ingang en oprit
[afbeelding verwijderd niet-https]

tweede gedeelte onder door de rozen, de schaduw tuin met klein vijvertje, kiosk en tuinhuisje
ik hou het hier op bomen, bladplanten en witte en gele bloemen

[afbeelding verwijderd niet-https]


En open tuinen misschien ooit Corrie dan kom ik je halen
donderdag 30 augustus 2007 - 15:53
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Chantal mooie foto's Die Agastache met die Monarda is een mooie combinatie. Die witte Trifolium is ook een mooie heb deze ooit in Franrijk gezien in een tuin.


Annis infeite is die heel licht geel, ik zie die ook graag, en de rode variant is ook een mooie de rubensstaat in de hoek op de 2de foto van de eerste collage (amai wat 'n uitleg )
donderdag 30 augustus 2007 - 15:57
corrielat

Corrielat

Nou Minoekske, ik denk dat ik maar niet kom,.ik ben nu al stinkend jaloers, en als ik het dan ook nog in het echt zie!!!
donderdag 30 augustus 2007 - 16:43
minouke

Minouke

ook niet met een trappist
donderdag 30 augustus 2007 - 16:49
corrielat

Corrielat

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH,DAS WA ANDERS
donderdag 30 augustus 2007 - 16:50
minouke

Minouke

Héla !! wij verstaan mekaar hé proost!!
donderdag 30 augustus 2007 - 16:52
annd6

Annd6

Amai Chantal,
wat een prachtige tuin!
En zo verzorgd, echt mooi!
Amai, hier is het zo netjes niet zenne
Groetjes
Ann
donderdag 30 augustus 2007 - 17:04
Merel

Merel

Heel schoon, hoeveel kabouterkes moete daarvoor hebbe om da zo schoon te houden prachtig om onder de rozen te lopen, ik ruik ze tot hier.

Groetjes Merel (vanuit een heel natuurlijke(wilde) tuin)
donderdag 30 augustus 2007 - 18:27
minouke

Tekst aangepast

Minouke

dat valt nog mee hoor, alleen in de lente is er meer werk maar eens alles toe gegroeid is , heeft het onkruid geen kans meer en dan is het gewoon de uitgebloeide bloemen afknippen en gras afmaaien en ..... "tuinadviesen" in mijn doos

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
donderdag 30 augustus 2007 - 18:45
corrielat

Corrielat

EEN kabouter denk ik.............en zijn naam is ...grote Minou, ja zo kan ik ook wel lachen van achter mijn doos
donderdag 30 augustus 2007 - 19:04
minouke

Minouke

Zeeeeeg! enfin gedeeltelijk grote minou doet het grote werk : paaltjes in de grond, hagen planten, bomen planten of rooien en snoeien, prieeltje en tuinhuisje gebouwd en spitten maaaaar al de rest doe ik hoor !

donderdag 30 augustus 2007 - 19:08
corrielat

Corrielat

Wanneer kan ik hem lenen????
donderdag 30 augustus 2007 - 19:14
bloemetje

Bloemetje

Dag Minouke, wat een prachtige tuin .Zover ben ik nog lang niet met mijn tuintje hoor.
Dat zal nog wel even duren....maaaaaar ja het komt nog wel
groetjes bloemetje
donderdag 30 augustus 2007 - 22:08
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Mooie foto's Chantal! Van een tuin vol variatie die (denk ik toch) het jaar door boeit. Geen wonder dat je vaak zulke deskundige antwoorden kan geven op allerlei tuinvragen.
donderdag 30 augustus 2007 - 22:42
Lilian

Lilian

Mijn complimenten hoor, wat een mooie verzorgde en gezellige tuin minouke
en alles zo netjes! Ik denk dat ieder seizoen zijn charmes heeft bij jullie.
Ook de keuze van de planten en de kleurencominaties vind ik erg mooi hmmmm

groetjes lilian
donderdag 30 augustus 2007 - 23:05
Lungsey

Lungsey

Woah............. Werkelijk prachtig! Wat heerlijk om zoveel ruimte te hebben en om zo intens te kunnen genieten van je tuin! Helemaal top! Doe die open dag en dan kom ik misschien ook nog effe (met een emmertje en een netje - ik zoek nog een kikker)
vrijdag 31 augustus 2007 - 06:17
minouke

Minouke

Bedankt hoor voor jullie reactie ! het doet me plezier en van dat kikkertje ... zo ééntje dat rondspringt hé want de mijne is ne kalme die nooit kwaak doet
vrijdag 31 augustus 2007 - 06:21
Lungsey

Lungsey

Oh ik ben niet zo veeleisend hoor. Als ie pootjes heeft, eentje meer of minder maakt mij niet uit, is ie welkom
vrijdag 31 augustus 2007 - 06:40
Sarah

Sarah

Jeetje Chantal wat een mooie tuin zeg, ben ook heel jaloers net als anderen.
Had ook graag zo'n grote tuin gehad maar het is er nooit van gekomen, ben wel tevreden hoor met
mijn kleine tuintje, maar had liever toch een iets grotere gehad. Die tuin van jou is echt schitterend hoor en ik denk ook wel dat jij de gene bent die het meeste doet. Mijn man mág alleen maar het zware werk doen want die kan geen onkruid van vaste plant onderscheiden .
Ben ook in de loop der jaren heel wat kwijt geraakt .
Nouja kun ook weer eens iets nieuws neezetten toch?

In ieder geval laat nog maar veel van je tuin zien dan blijven wij ook genieten

groetjes Sarah
vrijdag 31 augustus 2007 - 12:41
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ja Sarah, herken daar zoiets, zoals onkruid en bloemen niet herkennen ... en ze hebben zo'n grote voeten hé om ertussen te stappen... ook zo'n probleem

vrijdag 31 augustus 2007 - 12:59
corrielat

Corrielat

Ha ha, van die grote voeten ken ik, toen ik laatst aan mijn vriend vroeg om een paal uit mijn border te halen, jezusmina.... had je mij moeten horen!!!!!! mijn pas geplante plantjes .... allemaal hun nek gebroken, sindsdien mag hij alleen nog maar kijken ook met snoeien een groot probleem... mag hij ook niet meer ik riep nog,... niet achteruit door de borders lopen, vanachter heb je geen ogen!!!! maar hij is wel lief hoor, als hij maar niet in de buurt van mijn plantjes komt
vrijdag 31 augustus 2007 - 13:17
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]
Voor onze ganse achtertuin heb ik dus maar 2 foto's nodig. Hij is 9,5 m breed en 10 m diep (zonder het terras aan de achtergevel te rekenen).
Deze foto's zijn 5 minuten geleden genomen.

En Corrielat, jouw verhaal herken ik ook meteen.
Maar voor het grote werk hebben we soms toch nog eens mankracht nodig hé !

groetjes

Hilda
zondag 2 september 2007 - 17:34
corrielat

Corrielat

Hallo Hilda,

Kan je de foto's niet groter laten zien?
En je moet maar denken, ook een kleine tuin kan mooi zijn he,
zondag 2 september 2007 - 17:41
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Dag Corrielat,
Ondertussen had ik ook gemerkt dat die collage geen goed idee was.
Ik ben nu aan het proberen de 2 foto's afzonderlijk te plaatsen, maar imageshack heeft precies geen goesting.
Ik blijf proberen !
Hilda
Bij "uploading" blijft imageshack lange tijd hangen en dan sluit hij zichzelf af.
Misschien bezig aan zijn "zondagsrust".
Ik zal het later nog eens proberen.
zondag 2 september 2007 - 17:45
minouke

Minouke

We zijn eens een tuin gaan bezoeken van 1 are groot, ongelooflijk mooi ook in Goes aan het kanaal een lange smalle tuin , is nog altijd één van de mooiste die ik gezien heb als je wilt geef ik eens het adres door voor volgend jaar te bezoeken... echt de moeite waard
zondag 2 september 2007 - 18:01
fastmario

Fastmario

Zo was de zomer

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zo is de nazomer

[afbeelding verwijderd niet-https]

en de herfst hopelijk nog niet direct
en de winter daar hou ik niet van
en de lente hopelijk rap rap rap

het zijn dezelfde planten maar 2 maanden later, en ja ik weet het 30 aug is niet september maar binnen 2 dagen veranderen die bloemen niet hé en nu is het droog buiten voor foto's te maken


welke zomer?
zondag 2 september 2007 - 18:51
minouke

Minouke

die van de kalender
zondag 2 september 2007 - 19:27
sylvain

Sylvain

Chantal en de titel is ook niet juist .DE ZOMER BEGON IN APRIL.
Is dat niet erg en dat rymd dan noch niet .
Maar Minouke niet treuren het zal snel herfst zijn maar ook snel te snel dan weer lente en dan doen we er weer èèn jaartje bij als alles blijft goed gaan.
En de tuin heeft zijn charmes ook in de herfst en in de winter he Minouke dan kan jij er toch ook van genieten van de winter pretjes hij kan al niet veel slechter meer worden als die zomer van nu alleen maar kouder .
groetjes en dag
dinsdag 4 september 2007 - 23:53
minouke

Minouke

ja, 't is te hopen Sylvain dat de nazomer beter wordt want ...zucht zucht zucht

maar de titel komt uit een liedje van Wim sonneveld en daarmee is het mei ken je het "'t is weer voorbij die mooie zomer, een zomer die begon zomaar in mei..."

maar het 1ste gedeelte was een beetje negatief vond ik , ze is nog niet voorbij ... laten we hopen
woensdag 5 september 2007 - 07:42
sylvain

Sylvain

Ik ken het liedje heel goed Chantal maar het was maar bedoeld als een grapje ge kent mij het moet en mag leuk zijn en blijvenje hebt daar prachtige combinatie gemaakt van al die mooie kleuren.
Mijn hoofd kleuren zijn er drie en dat is wit ,blauwe, en het gele en dan kunt ge ook mooie combinatie mee verwerken
Maar de namen dat is het problem jij bent een wandelende latyns boekmet al die latynse namen hoe ge ze kunt onthouden of vinden mij een raadsel.
Dit is een stukje van de achterste tuin waar nu de bloem er zo goed als uit is

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 5 september 2007 - 09:57
minouke

Minouke

past allemaal mooi samen hoor, vooral de gele struik middenin, en van het onthouden van namen , ik heb tot nu toe nog altijd een goed geheugen ... volgens mijne man is dat een ramp
woensdag 5 september 2007 - 10:19
sylvain

Sylvain

Chantal jij bent toch een goud eerlijke madam(jufrouw).
En dat is het geen we nodig hadden en gekregen hebben proficiat meisje jij doet dat perfect groetjes en dag
woensdag 5 september 2007 - 10:54
Esem

Esem

Minouke een late reactie,
maar wat een mooie tuin.
Zoals corrielat al schreef om jaloers op te zijn.
Het gras is altijd mooier aan de overkant ,word wel eens gezegd.
Maar ik vind het toch zeer mooi hoor.
Gr Eddy Esem,
woensdag 5 september 2007 - 16:45
minouke

Minouke

Esem, dat komt door al die lieve mensen die hun tuin open stellen, daar pik ik dan de ideetjes hé en de vazen
donderdag 6 september 2007 - 08:32
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Jeeeh !!
Eindelijk is het gelukt.
Ik heb de functies van mijn cameraatje dus moeten aanpassen, want het formaat was veeeel te groot om foto's te plaatsen.

Dit is dus onze achtertuin, vandaag genomen, tussen de buien door, met nu en dan een zalig zonnetje.
Wie ideetjes heeft om hem te verfraaien, mag me altijd iets laten weten.

groetjes van een blije Hilda
dinsdag 18 september 2007 - 15:56
Esem

Tekst aangepast

Esem

De zomer die zowat begon in April en eind April was alles al weer lang voorbij.
Zo een rotzomer.
Maar toch nog wat moois te zien hier op de foto's
Ge Eddy
dinsdag 18 september 2007 - 16:33
minouke

Minouke

En ja, ze is voorbij vrees ik er was nog een beetje hoop maar die is dan ook weer over
dinsdag 18 september 2007 - 16:46
corrielat

Corrielat

Minoekske,

Er komen nog mooie dagen hoor, ik voel het.
We moeten nu blij zijn met elk zonnestraaltje he, warme trui aan en....huppakee naar buiten

Maar serieus.. ik denk dat het nog niet afgelopen is hoor,

Altijd optimistisch zijn he
woensdag 19 september 2007 - 08:47
minouke

Minouke

Corrie, je had gelijk ............... DE ZON SCHIJNT
woensdag 19 september 2007 - 08:54
Esem

Esem

minouke wil je zo goed zijn om die zon een beetje te delen met ons.
Hier is het maar grauw en grijs hoor geen zon te bespeuren.
Alvast bedankt Eddy
woensdag 19 september 2007 - 09:33
Bowie

Bowie

Sinds 2 dagen niet anders dan regen. Gisterenavond rond 18u gestopt, deze morgen deed ik de gordijnen open er zat een miniscuul zonnetje. Maar nu is ze al weer weg maar de lucht is wel mooi open, dus hopelijk vandaag geen regen.
woensdag 19 september 2007 - 09:38
minouke

Minouke

Esem, 't is hier zonnig maar koud 14°C en een beetje ZWwind, ik denk dat dit niet de juiste richting is ... ik zal proberen te blazen naar de juiste ... richting Emblem
woensdag 19 september 2007 - 11:41
annd6

Annd6

Zondag zou het een mooie dag worden naar het schijnt....ik hoop erop!
Ik zou nog één keer de bbq willen aansteken en 's avonds de tuinkachel!
Zo'n zomer-afsluitertje....
Groetjes
Ann
vrijdag 21 september 2007 - 08:45
rialle

Rialle

ja, 't is te hopen Sylvain dat de nazomer beter wordt want ...zucht zucht zucht

maar de titel komt uit een liedje van Wim sonneveld en daarmee is het mei ken je het "'t is weer voorbij die mooie zomer, een zomer die begon zomaar in mei..."

maar het 1ste gedeelte was een beetje negatief vond ik , ze is nog niet voorbij ... laten we hopen


Sorry hoor, wil me er even mee bemoeien...... het liedje is niet van Wim Sonneveld maar van Gerard Cox.

't is weer voorbij die mooie zomer,
die zomer die begon zowat is mei.
Aaaah je dacht dat er geen einde aan zou komen,
maar voor j't weet is heel die zomer alweer lang voorbij!

Ja mensen, dat waren zomers......
De laatste maanden waren huilen met de pet op...........
Maar ik geloof ook dat we nog best wat zon krijgen. Hiet schijnt de zon eindelijk volop en ze zeggen het blijft zo dit weekend!!



GENIETEN!!!!!!!!!!

Groetjes Rialle
vrijdag 21 september 2007 - 15:25
minouke

Minouke

oei Rialle, ik dacht dat het van Wim sonneveld was dat zal ik nu wel onthouden si!
En hier vandaag lijkt het weer zomer , de hele weekend voorspelt mooi weer
vrijdag 21 september 2007 - 17:37
corrielat

Corrielat

Minoekske,

Ik zei het toch, ik voelde het,

Het is weer lente, ik voel kriebels, daarom .......kusje

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 21 september 2007 - 19:17
minouke

Minouke

olalala !!! is het daarmee dat ik je een paar dagen heb moeten missen....
laat maar kriebelen
zaterdag 22 september 2007 - 08:46
Lysianthus

Lysianthus

Ik heb heel deze topic met veel vermaak gelezen
Jullie lijken mij een gezellige bende!!!!
Proficiat Minouke voor je grote,verzorgde en prachtige tuin...............nu weet ik waarom je zoveel weet over planten, het kan niet anders dan een passie zijn .......leuk idee die kartonnen doos
groetjes
maandag 24 september 2007 - 17:21
minouke

Minouke

Lysianthus, ge moet niet zeggen jullie !!! zeg maar wij !!! ni op een ander steken !!!!


en mijn kartonnen doos , ik vrees dat ik die niet meer zal nodig hebben
maandag 24 september 2007 - 19:56
piet1

Piet1

Minouke, als het goed is mag dat ook gezegd worden. Als het mooi is ook. Ik heb deze topic nu voor het eerst gezien. En deze mag gezien worden. Heel heel mooie tuin hebben jullie. Chapeau.
maandag 24 september 2007 - 21:26
minouke

Minouke

Bedankt hoor Piet, maar wat ik van jouw tuin al gezien heb met de rozen .... da was ook ni mis!
Misschien nog een ideetje voor de donkere maanden een "open tuin" op het forum vanuit de zetel , iedereen zijn tuin met kiekjes en mijmeren over de (mooie) zomer
dinsdag 25 september 2007 - 07:25
annis

Annis

Dat lijkt me best een leuk idee als het straks wat donkerder wordt en de herfstkleuren zijn verdwenen dan wordt het langzaam kleurloos in de tuin. Misschien is de winter dan ook niet zolang( gevoelsmatig dan ) met al die vrolijke zomerse foto's.
dinsdag 25 september 2007 - 17:36
piet1

Piet1

Goed idee Chantal, als jij het startschot geeft zullen wij volgen. Maar wel niet te veel mijmeren over de tijd van toen, ik kijk liever vooruit naar wat komt.
dinsdag 25 september 2007 - 19:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon