menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Honden en buren

Ga naar meest recente reactie

Sandy

Tekst aangepast

Sandy

Hallo allemaal,

Het hoort hier misschien niet thuis maar ja, ... waar anders he !

Ik heb een vraagje... ik ben misschien wel heel onverdraagzaam maar het is nu 20.00 en van sinds 17.00 zijn de honden van de buren al aan het blaffen. Het begint me ondertussen danig op de zenuwen te werken. Het is ook niet eens een keertje, we kunnen al niet meer met ons raam open slapen, want 1 nacht op 2 zijn ze aan het blaffen. We hebben in het begin dat ze hier kwamen wonen hen erover aangesproken, en uiteindelijk na 3 nachten na elkaar niet geslapen te hebben zelfs de politie opgebeld.
Toen ik hun daarover aansprak, werd ik bijna aangevallen en werden mijn kinderen bedreigd met de mededeling dat indien er iets met hun honden zou gebeuren, mijn kinderen heel erg zouden moeten oppassen.
Naderhand zeiden ze tegen mijn man dat we beiden water bij de wijn moeten doen, maar goed dat komt blijkbaar alleen van onze kant.

Ik begrijp die mensen zelf niet zo goed... ze hebben volk en zijn buiten aan het eten, stoort dat geblaf hun dan niet ? Begrijpen zij dan niet dat dat andere mensen zo erg hard kan storen op den duur ? Of doen ze het misschien expres ?

De andere buren vinden het ook niet leuk, maar zijn al oudere mensen die hun laatste dagen willen slijten zonder ruzie.

Begrijp me niet mis he, met die honden zelf hebben we geen probleem, die zijn echt lief... maar niet opgevoed !!!

Ik word er zo moe van !!! HELP !!!

Groetjes
Sandra
maandag 27 augustus 2007 - 20:03
Plantadvies

Plantadvies

Beste Sandy.

Dit is een lastige situatie. Toen er voor de tweede maal overlast was van de honden, had u er goed aan gedaan om langs de buren te gaan en niet de politie meteen te bellen. Het is altijd vervelend om van anderen te horen dat de honden overlast bezorgen. Toch de water bij de wijn doen. Wat als uw kinderen naar boven roetsen, straks de stereo op 10 zetten en om 2 uur thuis komen. Nodig nog eens uw buren uit voor een bak koffie en bespreek eens de situatie. Val niet aan maar blijf rustig.

Succes
maandag 27 augustus 2007 - 21:15
Merel

Merel

Sandy ik leef met je mee, zoals steeds zijn het niet de honden maar de baasjes die in gebreke blijven. Heb zo'n twintig jaar ervaring met gedragsproblemen bij honden en begrijp heel goed je frustratie, het is meestal onbegonnen werk als baasjes niet willen meewerken en ergernis en onbegrip allom.
Gewoon eerlijk voor je mening uitkomen en proberen een gesprek aan te gaan met de baasjes en de buren. En als je hier je frustratie kwijt kan kan dat ook al wat opluchten
Ik zit hier nu lekker in de natuur zonder buren al te dicht maar in Oktober als ik terug naar Belgie kom heb ik ook zo"n lievertjes (drie) die luid blaffend vertellen dat ik in mijn eigen tuin niks te zoeken heb, dat ik zomaar het licht in de keuken niet ongestraft kan aansteken, mijn vuilbak best gebruik als zij niet in de buurt zijn enz.... de baasjes proberen soms iets aan hun hondjes te doen alleen..... maken zij nog meer lawaai. Onze oplossing is uiteindelijk geworden, een dichte afscheiding zodat we tenminste niet meer op hun"smoelekes' moeten kijken wel zonde van de beukenhaag vol met leven die wij nu achter een schutsel gestoken hebben.

Merel
dinsdag 28 augustus 2007 - 02:03
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Neen , dit is niet onverdraagzaamheid van uwentwege maar onbeschoftheid van die buren .

En de politie .... bel eens aan en daar blijft het bij!

Elke hond blaft eens, dat is te verdragen maar het doorblaffen zonder ophouden dat houdt niemand vol en meestal zijn het mensen waar je ook niet mee kunt praten want als je beleefd en vriendelijk iemand bent dan bent je zelf beschaamd dat je honden zoveel lawaai maken en doe je er iets aan

het enige is naar de vrederechter, desnoods de kosten ervan delen met de andere buren , en als er een uitspraak is dan is het van de honden binnen te houden... een beetje minder geblaf

zelf heb ik ook een hond, blaft NOOIT , zelfs niet als hij binnen wilt zo zie je maar ze leren het afals je consequent bent

Maar als ik het uur zie dat je opgeeft dan herken ik hier hetzelfde fenomeen , om 17 u thuiskomen van het werk en de honden buiten zetten omdat ze vervelend zijn in huis .... en de buren , daar trekken we ons niet van aan !!!!
dinsdag 28 augustus 2007 - 07:45
nientje

Nientje

heb ook 2 honden, altijd al gehad en mijn buren hebben daar geen last van, is idd aan te leren, nu wonen wij ergens anders en hier zit ook een hond eens hele dag te blaffen, niet te doen, ik kan er ook niet tegen, maar ligt niet aan de hond maar wel aan baasje, het is puur uit verveling, mag nooit buiten en wat een tuin en mogelijkheid om te wandelen, we zitten hier aan de bossen en ik ga elke dag 2 uur op stap met mijn hondjes, die hebben geen reden tot verveling, die krijgen aandacht en dat is nodig, als dat niet gebeurd dan krijg je blaffende honden en die kan je niet stil krijgen, niet met praten of ruzie of politie
nientje
dinsdag 28 augustus 2007 - 08:20
Camieke

Camieke

dergelijke hondenhistoriek..
de haren gaan er van op mijn armen staan...

heel vervelend als die maar blijven blaffen... en een keer dat je er op aan het letten bent.. wordt het alleen maar erger...

tja... de honden zijn niet echt het probleem.. maar idd de buren...
alles behalve leuk natuurlijk want met de buren wil eigenlijk niemand ruzie.. maar als je dan op zo een onbegrip loopt...

vind het trouwens knap van je dat je niet dadelijk de politie opbelt.. maar als het blijft duren... tja...

nu vind ik het wel jammer als mensen gaan reclameren op kleine geluiden.. ( onze buurman op onze haan bv...)

dinsdag 28 augustus 2007 - 17:19
julia

Julia


dag camieke ik vind het geweldig door een haan gewekt teworden ( ik ben wel geen lang slaper )



dinsdag 28 augustus 2007 - 19:42
nora

Nora

of je hier iets aan hebt weet ik niet, maar een nichtje van mij heeft ook twee honden gehad en elke keer als zij gingen werken, begonnen de honden ook altijd te blaffen en de buren hebben toen ook hun beklag gedaan. Zij hebben toen in de handel halsbanden gevonden en elke keer als ze blafte kregen ze een kleine stroomschok, die werkt geloof ik op batterijen. Om zeker te zijn dat het niet te veel pijn deed heeft hij het bij zichzelf uitgetest. Ze hadden direkt door dat op het ogenblik ze die halsband aankregen, ze niet meer mochten blaffen. Geen problemen meer met de honden of buren, gewoon een kwestie van praten en onderhandelen.
Dan nog iets ik las hierboven iets van vrederechter, je kan een brief aan hem schrijven en hem alles daar in uitleggen, dan krijgen jullie en je buren een uitnodiging om bij hem te komen. Dit is volledig gratis. Normaal kan je ook in elke gemeente in vlaanderen een maal per maand bij het OCMW gratis juridis advies bekomen.
Veel succes
dinsdag 28 augustus 2007 - 21:22
Sandy

Sandy

Hallo allemaal, dank jullie wel voor de fijne woorden. Het doet goed om te horen dat wij niet de enigen zijn die dit vervelend vinden. Ik begon al te denken dat ik de enige op de wereld was die dit zo ellendig vond.
Wij hebben hierachter ook een haan gehad, ik vond dat helemaal geen probleem... zalig gewoon zo'n beestje dat je 's morgens wakker kraait. Maar die honden, ... in het begin zei hun baasje : 'je houdt toch ook van de natuur, dus als de honden als eens blaffen'. Maar die honden jagen de natuur weg... geen vogels meer, het eekhoorntje blijft weg, de egels worden weggejaagd enz. Gewoon een ramp !!!

Wel even voor de duidelijkheid, we hebben wel zeker 10 keer geprobeerd met die mensen te praten eer ik naar de politie gebeld heb en toen ik gebeld heb was het omdat ik 3 nachten niet meer geslapen had ... het scenario : 37°C buiten, heet en dan beginnen die honden te blaffen (lopen dus dag en nacht buiten, in plaats van in een hok)... dit 3 nachten na elkaar. Mag een mens het dan wel eens beu worden he !!!

Die halsbanden ging mijn man ook eens ter sprake brengen, maar ik praat niet meer met die man van sinds hij mijn kinderen bedreigdheeft. En de vrederechter wil ik ook doen, maar dan wil ik eerst voor bewijzen zorgen en onze videocamera werkt niet momenteel.

Maar uiteindelijk zijn we aan het uitkijken voor bouwgrond om ergens een huis te gaan bouwen, alleen wat indien daar weer eens honden komen opduiken ?!

Ik hou jullie in elk geval op de hoogte ... maar het is gewoonweg zo frustrerend omdat je niets kunt doen om het te doen ophouden. In elk geval heb ik gisteren wraak genomen door mijn gras te maaien terwijl ze barbecue en volk hadden, dat voelde goed !

groetjes
Sandra
dinsdag 28 augustus 2007 - 22:41
Sandy

Sandy

Hoi Merel, het spijt me dat jullie daar ook zo'n last van hebben. Spijtig van de haag, en het neemt niet het lawaai weg. Je ziet ze alleen niet meer...
but always look on the bright side of life : je bent nog op vakantie en moet ze voorlopig niet horen.
Geniet er maar van !!!
dinsdag 28 augustus 2007 - 22:51
Merel

Merel

Hi Sandy, dat doen wij hoor, genieten van de rust hier..... nog zes weken te gaan en dan krijgen wij weer onze jaarlijkse cultuurschok

groetjes Merel
woensdag 29 augustus 2007 - 05:11
nientje

Nientje

er bestaan idd antiblafbanden, maar als je dat wil gebruiken neem dan eentje die op citronella werkt, telkens als de hond blaft komt er een geur van citronella vrij en honden zijn daar niet tuk op en na een tijdje zal het blaffen mss achter bliven, gebruik geen met stroomstoot, is toch wel dieronvriendelijk, maar wordt idd soms gebruikt
nientje
woensdag 29 augustus 2007 - 08:58
minouke

Minouke

nientje, dat lijkt mij iets goed die met citronella, want de mijne is nu 17 jr oud en ja...; misschien dat zo'n bandje voor de volgende gemakkelijk zal zijn om het blaffen af te leren

Vind je dat bv bij tom en co ?


die ik nu heb had ik constant een krant bij om te tikken en daarmee heb ik het hem ook kunnen afleren
woensdag 29 augustus 2007 - 10:01
hildavw

Hildavw

Probeer eens aan een foldertje van een hondentherapeut te komen en steek dat stiekem in hun bus.
woensdag 29 augustus 2007 - 12:00
Sandy

Sandy

Ja een hondentherapeut zou een goed idee zijn, maar ik zou eerder denken aan een hondeneigenaartherapeut... zoals ik al eerder zei, die beestjes zijn niet het probleem maar hij... en ik kan heus begrijpen dat ze blaffen en bang hebben van onweer enz. dan zeg ik er ook niets van. Och arme die beestjes dan. Maar goed, wat die therapeut betreft, dan is er nog meer ruzie denk ik, hij is wel licht ontvlambaar hoor !!!

Maar hij is het probleem. In het begin zei hij al dat hij burenruzie had op de vorige plaats waar hij woonde, maar dat was een vervelende vrouw zei hij. Dat zal hij nu van mij ook wel zeggen he !!!

Ik heb al eens gedacht van zelf zo'n antiblaf band te kopen, ... maar we zullen zien hoe het verder loopt. Net zoals airconditioning te plaatsen en de factuur bij hen in de bus te steken. Zoals ik al zei denken we nu aan bouwen, alleen vind ik het vreselijk om je te laten wegjagen door zo'n persoon. En wat met die buren dan, wat als daar ook zo'n honden zitten, want die zitten toch op veel plaatsen he.

We zien wel, vandaag waren ze vrij stil en gisteren ook. Eigenlijk van sinds mijn grasmachine tijdens hun etentje. Ze zullen de hint begrepen hebben.

Sandra
woensdag 29 augustus 2007 - 22:14
Camieke

Camieke

tja
wat moet een mens altijd doen..
vreselijk toch mensen die maar niets willen snappen...

Voor sommige situatie is soms helaas genoeg geen goede oplossing...

hopelijk voor jou hebben ze de hint echt begrepen..
en houden ze hun honden stil..
ik zal mijn vingers kruisen voor jullie!!
donderdag 30 augustus 2007 - 18:13
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Sandy,
Daar zou een apparaat bestaan die je zelf kunt aanschaffen en telkens als die honden blaffen geven die een geluid (niet te horen dr mensen) die de honden als onaangenaam ervaren , dus infeite voedt jij die honden op en gaan ze minder blaffen

hier heb ik iets over gevonden op deze link en vooral reactie 1 en 4 lezen

http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?t=116561
zondag 2 september 2007 - 09:29
Sandy

Sandy

Hoi Minouke,

Dat lijkt me wel een interessant toestel, ik ga eens kijken waar en hoe ik dit kan krijgen en wat de afstand tot de honden moet zijn... de rest van dat forum was wel erg voor het blaffen van die 'arme' honden.
Waarom moeten honden mogen blaffen (vooral 's nachts!), wij mogen toch ook geen nachtlawaai maken en dan die opmerkingen, vreselijk is dat. Waarom mogen mensen niet vragen om een beetje rust 's avonds. Waarom moeten kinderen er altijd bij gehaald worden ? Die slapen trouwens 's nachts !!!
Spijtig genoeg leren mensen niet naar elkaar te luisteren, die reacties die daar op stonden zijn identiek aan die van onze buurman. Maar als je dan als goede buur je grasmachine bovenhaalt op maandagavond om 18.30 om je tuin netjes te houden (ook stout natuurlijk! ) dan ben je plots vervelend ... tsja, barbecues horen niet op maandagavond zullen we dan maar zeggen, maar op zondag .
Maar zoals ik al zei, buiten het aanvaardbare blaffen heb ik van sinds dat incident wel geen hond meer horen blaffen. Het is niet zo dat ik mij telkens ongelooflijk hard begin te ergeren, alleen te is te. Dat vind ik met honden, met kinderen, met moto's, enz.

Bedankt allemaal voor de steun, het moest me toen allemaal wel even van mijn hart af !!!

Groetjes
Sandra
maandag 3 september 2007 - 09:31
corrielat

Corrielat

citeer:
Spijtig genoeg leren mensen niet naar elkaar te luisteren, die reacties die daar op stonden zijn identiek aan die van onze buurman.

Sandra,
Deze regel snap ik niet? waar staat er een reactie dat ze dat blaffen goedkeurde?
Ik geloof niet dat je dat ergens hebt gelezen, wel??
maandag 3 september 2007 - 09:55
Sandy

Sandy

Minouke verwijst naar een ander forum, als je dat doorleest tot op het einde... merk je dat de mensen die klagen over het hondenlawaai gewoon uitgelachen worden en dat ze het blaffen van de honden vergelijken met het spelen en het lawaai van kinderen enz.
In het begin niet hoor, de eerste pag. merk je daar niets van ... maar verder in dat forum spijtig genoeg wel.
maandag 3 september 2007 - 21:02
minouke

Minouke

't was eerder voor de oplossing dat iemand gaf met dat apparaatje
dinsdag 4 september 2007 - 07:54
an

An

ik zou zeker eens gaan informeren voor een apparaatje op afstand wand je hebt ook fluitjes die alleen een hond kan horen als je hem traint dan komt ie naar je toe maar daar heb jij niks aan want je kan hem niet trainen.

vraag anders een dierenarts om raad die weet wat er in de handel is en leg je probleem uit dat je iets zoekt om die honden stil te houden .
ik heb ook een hond en die blaft nooit alleen als wij naar bed gaan en hij hoort iets maar dan is het waakszicht heid en binnen 2 min stil dat vind ik wel goed als bescherming voor ons voorde rest is het een sulletje die nooit blaft ook niet overdag .

maar ik zou zeker de dieren arts om raad vragen

succes er mee

gr an
dinsdag 4 september 2007 - 10:00
nientje

Nientje

hoi minoucke, ja hoor, daar ga je dat kunnen vinden, is wel niet goedkoop hoor!!
nientje
dinsdag 4 september 2007 - 17:06
doglover

Doglover

hallo

ik ben hier nieuw en ben hier eigenlijk per toeval op uit gekomen op deze site.
ik ben hier eigenlijk opuit gekomen omdat ik problemen heb met mijn honden en mijn buur.
mijn buur klaagt dat mijn honden blaffen.
we hebben 5 honden, waarvan er 3 overdag buiten lopen, nu zijn er heel wat zwerfpoezen die door onze tuinen dolen en mijn buurvrouw lokt deze door hen eten te geven, en mijn honden blaffen erop.
nu heeft ze mij onlags de wijkagent op mijn dak gestuurd omdat de honden blafte. de wijkagente is thuis geweest en kwam tot de conclusie honden naar het asiel brengen wel echt niet niet voor die stomme zwerfpoezen.
zaterdag staat dat mens voor de zoveelste keer aan mijn deur, ik kreeg 2 minuten om mijn honden binnen te zetten, vraag me nog altijd af waarom maar goed, ze begon me te bedreigen dat ze anders de dierenbescherming op mijn dak zou sturen en dat ze ging zorgen dat we moeten verhuizen terwijl we onze woning hebben gekocht.
goed ze had me zo opgedraaid dat ik besloot de politie te bellen, mijn kinds stonden helemaal over hun toeren te huilen omdat dat mens zo brulde op mij.
de politie kwam, wel nu dacht ik dat de politie er was om de mensen te helpen, mis dus.
die begon mij uit te kafferen dat het niet mooi was om te zien, toen ik hen zei dat de buurvrouw zelfs eten over onze draad gooide naar de honden kreeg ik als antwoord daar doet dat mens niets verkeerd mee, nee nu nog niet wat als ze er binnenkort vergif onder mengt was mijn vraag, maar ik kreeg geen antwoord, bij mij gaat het gewoon om het principe mijn honden krijgen 2 keer per dag eten, 3 keer per dag wordt hun water ververst maar madame beweert dat ze geen eten krijgen.
de politie was dus alles behalve vriendelijk, dus ik besloot om onze burgemeester eens aan te spreken, nu gaat de klacht naar de hoofdcommisaris, ben eens benieuwd wat er nu gaat van komen.
ik heb gezegd dat als ze nu nog afval over mijn draad gooit dan dien ik een klacht in.
dat mens kan gewoon niets verdragen van ons, de kids mogen buiten niet spelen of eens te hard roepen of ze staat aan de draad van haar oren te maken.
ik snap goed dat dat mens het op haar zenuwen krijgt van het geblaf van de honden, maar volgens mij is er meer aan de hand dan dit alleen.

weet er iemand hier raad mee want wij zijn ten einde raad

woensdag 29 oktober 2008 - 20:13
summerspookje

Summerspookje

hey allemaal

ik wou ook mijn zegje doen aan de lange reeks goede tips en raad,maar vooreerst wil ik wel zeggen dat zo een halsband eigenlijk niet mag , als iemand van gaia dat zou zien of horen heb je de hele reutepeteut aan je deur, met proces verbaal enz, dat is een dieren mishandeling ,ik begrijp wat je bedoelt hoor , het is een merde een hond(en)die een ganse dag en nacht blaffen, ik heb bij de buur aan de overkant hetzelfde , dat is een boer, en als er iemand op de werf komt is het blaffen geblazen ,ook s'nachts en ze weten van geen op houden , de politie ,komt wel eens als ge belt ,maar er word niks aangedaan, ze gaan wel bij die buur en zeggen dat ge last van het geblaf hebt , resultaat dat die woedend aan je deur staat met de gevolgen van dien ,ik heb wel eens een klacht doorgegeven van diezelfde boer ,die een jong hondje had en dat opsloot in een klein kotje , dat huilde en jankte dat het door merg en been ging, ik belde toen de politie , en hield de telefoon buiten zodat ze het konden horen, toen is er inderdaad weer poltie bij hen geweest en heeft hen ook gezegd dat de klacht gegrond was , de hond bleef toen binnen , maar nu hij groot is zit die terug buiten en dat is nu de hond die uren aan een stuk blaft,en daar is nu weer niks aan te doen,het rare is ,dat niemand anders in de buurt er last van heeft, hun naaste buren niet, mijn naaste buren niet, raar,en ik mijn 2 honden maar netjes binnen houden en ssst zeggen als ze blaffen, rare wereld he, maar ge zit er toch maar mee.

@doqlover, ze mogen geen eten over je omheining gooien , dat lokt ratten en ongedierte, als ge kunt neemt een foto op de moment dat ze het doen , niet gemakkelijk maar toch,en probeer iets tevinden om katten weg te houden , als ge de tuin sproeit kunt ge met de lans water naar hen spuiten , daar houden ze niet van , zo heb ik er al weggekregen, en laat ze de dierenbescherming bellen , ze zouden raar kunnen op kijken , want ik veronderstel dat ge een dierenvriend zijt die uw dieren goed verzorgt , en daar houd de dierenbescherming juist van,en als zij eten gooien is dat niet gezond voor de dieren en kunnen ze ziek worden , neemt een foto van het eten dat ze gooien , dan hebt ge toch al een bewijs.


groetjes

summer
woensdag 29 oktober 2008 - 23:55
doglover

Doglover

idd we zijn dierenvrienden in hart en nieren, we hebben onlangs een poesje geadopteerd, een zwerfpoes had haar jong achtergelaten in de tuin, wij zo goed als brood dat beestje binnen gepakt het was 3 weken oud, ik heb direct melk gekocht voor dat beestje en ben dat om de 3 uren beginnen een flesje te geven, tot het oud genoeg was om zelfstandig te eten, dus ik ben enkele weken zelfs 2 keer per nacht opgestaan voor dat beestje, het sliep zelfs naast mijn bed en soms zelfs bij mij als het begon te piepen s'nachts, resultaat ik was toch zo een goei volgens de buur. tot we onze laatste hond gingen halen, een volwassen duitse herder teef, de goedheid zelf, maar volgens de buur dus niet. resultaat de flikken aan de deur, en het schoonste van al wij werden afgescheept als krilinelen en zij was de goei, en hoe vaak ik ook zij dat ze haar afval over de draad gooid hoe minder die flik reageerde erop, ik wil haar wel betrappen maar ze weet verdomd goed wanneer wij werken zijn, en dan profiteerd ze ervan, de dagen dat ik thuis ben laat ze de honden met rust, maar morgen ga ik haar liggen hebben want ben thuis en ze weet het niet, ik ga mijn camera instaleren en laat die als het moet een hele dag opnemen, maar hebben zal ik haar, en als het erop staat sta ik morgenavond bij de politie zeker weten, zij wil moeilijk doen over onze honden wel ik zal moeilijk doen over haar gedrag.
en dat mens maar stoefen op het begin dat we daar kwamen wonen, dat zij zo graag dieren zag, ja alleen de dieren die in haar tuin komen dan toch want onze honden moet ze niet hebben.
donderdag 30 oktober 2008 - 18:49
minouke

Minouke

Als honden overlast geven door hun geblaf dan heb ik al gemerkt dat het meestal is omdat ze opgesloten zitten in een kleine ruimte, niet binnen mogen en omdat er méér dan 1 is.

Waar we vroeger woonden waren 4 gezinnen met meerdere honden, zenuwslopend (onleefbaar) om de ganse dag en soms s' nachts dat geblaf te horen.

Zelf heb ik altijd een hond gehad en ook ik ben een grote dierenvriend maar men moet toch ook rekening houden met de omgeving en de buren.

Ik woonde vroeger op 9are grond, had een poes en een hond en 4 kippen , nu woon ik groot genoeg om er schapen en paarden op te houden; wil ik maar zeggen dat ik dat niet op 9 are ging doen.

Doglover, denk ook aan de leefbaarheid van uw buren
Iedereen is op zoek naar rust en wat is het zalig om thuis te komen na een lange werkdag en die rust te vinden.
Als iedereen een beetje begrip zou opbrengen voor mekaar zou dat het leven veel aangenamer maken.

Doglover, ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt maar ik ben zelf verhuist om die reden (zelfs huis verkocht)







zaterdag 1 november 2008 - 09:05
Sandy

Sandy

hallo doglover,

dit topic ben ik juist gestart vanuit het standpunt dat ik serieuse overlast had van de 2 honden van mijn buren... niet alleen het geblaf, maar ook de stank van hun uitwerpselen enz... en dat zijn er maar 2 !!!! Stel je voor met 5 (!!!!) honden !!!
Het is gewoon een klein beetje respect opbrengen voor je medemensen door te zorgen dat ze geen overlast hebben van de buren. Niet alleen op gebied van honden, maar ook bv. geen gras maaien als ze een feestje hebben, niet de hele dag roepen en schreeuwen, ... alleen die dingen zijn maar even, maar honden is zo'n irritant en vervelend en vooral voortdurend geluid dat het echt wel op je zenuwen gaat werken.

En de politie erbij halen heeft ook geen enkele zin, beter is het om te proberen samen tot een oplossing te komen. Want burenruzies maakt het leven al helemaal niet fijn. En je hebt hun soms toch wel nodig ook hoor.

groetjes
Sandra
zaterdag 1 november 2008 - 09:38
summerspookje

Summerspookje

nog eventjes een reactie,het blaffen van een hond is niet altijd omdat ze opgesloten zijn , doglover zijn honden lopen buiten, maar als er katten op hun domein komen , gaan ze te keer als zotten , logisch, het zijn wakers ,wie er natuurlijk mee geconfronteerd word , zit er mee, ik kan er van meespreken , zoals ik al zegde , de boer bij ons ,zijn 2 honden blaffen de godsganse nacht en dag, ze zitten buiten, maar bij de boer is er altijd licht en beweging, ze waken,en naar het schijnt horen wij die alléén, dus begin daar maar me te discussiéren, daar kunt ge niks tegen beginnen,mijn honden hoor je nooit, alléén, als er buiten katten lopen op de hof, of als er iemand te dicht tegen hun domein loopt,logisch , ze waken , als ik het hoor , ga ik kijken wat er is , en geef hen een bevel om te stoppen, wat ook gebeurd, het is wat ge hen gewoon maakt,


doglover, uw gebuur kan je niet hinderen om een hond te kopen , mischien voor de lieve vrede eens een honden terapeut zoeken , om te zien wat ge daar eventueel zou kunnen tegen doen , ge ziet dat soms op tv,en dat lukt daar toch , maar het laat niet uit ,dat hij geen eten mag over de omheining gooien , want als de hond een vergiftiging zou krijgen of iets anders ,en ge hebt bewijzen dat hij eten gooit , is die verantwoordelijk, want UW hond loopt niet op zijn hof,dus , maar misschien zou ik toch eens zien wat je honden doen ,en waarom zoveel kabaal, blaffen die ook s'nachts, staat uw buur steeds aan de omheining, het zouden reden kunnen zijn waarom ze zo doen , en leg het op foto , dan hebt ge altijd bewijzen, want als je buur de honden staat te jennen aan hun omheining ,is hij wel dik in de fout ,hopenlijk een goede oplossing he

sandy

als ge last hebt van de uitwerpsels van uw buur zijn hond, de millieu polite opbellen, dat lukt altijd, ik heb dat ook gedaan , maar met een composteerput van de buur,het gaat hem niet om wat er was, maar wel om de stank , ik heb die mannen laten komen om de stank en het vuil te laten constateren, er werd een pv opgemaakt, en de klacht ging naar de instantie, een maand nadien ,kreeg ik bericht dat de klacht gegrond was, de buur heeft zijn composteerput moeten aanpassen en zien wat hij erin gooide, want alles mag niet ,zeker geen gras , want dat werd methaan , (een geur om te sterven) de buur was er niet graag bij , wat heen en weer geroepen , maar na een tijd is alles weer goed gekomen , hij zag zijn fout in , dus niet opgeven he,persoonlijk heb ik nooit iets met de buren , een goeie morgen en avond , en hoe is het weer enz , maar ik let wel op hoe dicht een buur komt, en inderdaad soms (in uiterstenood hebt ge een buur nodig)ik let ook wel op de katten en kippen van onze buur, doe zijn brievenbus leeg , dit alles als ze op vakantie zijn , maar verder gaat voor mij de liefde niet hoor, en zo vind ik het goed, er zijn dan ook nooit discussies,we delen ook de kosten voor de omheing, zodoende moet niemand zeggen ,het is mijn omheining, het is voor elk de helft ,daar is dan ook geen woord over, dus blijven we goede buren

groetjes

summer

zaterdag 1 november 2008 - 12:17
lentemode

Lentemode

@ doglover,

Hoe groot is het terrein waar uw honden mogen rondlopen ?

Ligt die tuin middenin een woonwijk ?

Nieuwsgierig,
Mia
zaterdag 1 november 2008 - 15:54
Sandy

Sandy

Hi summer,
Het gaat erom dat ze de uitwerpselen vaak heeeeeel lang laten liggen en die beginnen dan wel serieus te stinken (vooral in de zomer). En ook een probleem is dat mijn moestuin ligt vlak naast hun tuin en dan ruik je die vreselijke urine tot aan mijn groenten. Volgend jaar ga ik er een rieten mat tegen maken zodat het nog enkel bij de geur blijft, maar dat mijn groenten niet meer besproeid worden... En ja, als je er iets van zegt dan ben je een zeur!
En inderdaad in het begin hadden ze het erover dat ik zo'n echte dierenvriend ben, maar dat zeggen ze nu niet meer... ik hou wel van dieren, maar je mag er geen overlast van hebben.

Maar ja, dit zou een eindelose discussie kunnen zijn, ... in de libelle stond een maand of zo geleden een hoop dingen over burenproblemen. In het groot op de voorgrond een hond, maaaar ze hebben het niet aangedurfd om er een degelijk juridisch advies over te geven. Over duiven, enz... wel maar honden blijft een heel delicaat onderwerp.

groetjes
Sandra
zaterdag 1 november 2008 - 18:25
dauwtrapper

Dauwtrapper

Foei Foei Foei wat zijn we weer onverdraagzaam mensen. Kennen we niet het spreekwoord(en): "de pot verwijt de ketel dat 'm zwart ziet." en "waar er twee vechten, hebben er TWEE schuld." Ja, twee want de één wil niet voor de ander onder doen. Ik kan er nog wel meer opnoemen,maar daar schieten we niets mee op.
Willen we iets verandren aan zo'n situatie dan zijn er een aantal factoren die een belangrijke rol spelen en de meeste kans van slagen biedt.
-Ge moet een slimme hond hebben(gelukkig zijn bijna alle honden slim)
Hahaha, in ieder geval slimmer dan de meeste mensen. Want die snappen gewoon niet waarom dat die hond blaft. Die mens snapt ook niet dat de hond zijn baasje eigenlijk iets wil vertellen, en dat dat baasje gewoon niet wil luisteren.
-ge moet een hond hebben die niet te "oud" is om zijn gedrag te wijzigen. Nou zal dat eigenlijk wel meevallen, denk ik zelf...maar er zijn therapeuten op de televisie die dat nu eenmaal zeggen, omdat ze er geen of niet teveel tijd in willen steken. Alle honden, oud en jong is wat te leren en af te leren. Dus kom mij niet met het lullig smoesje van die van mons is te oud om di of da af te leren, want ik wats oe um de oere!!!
- BEGRIP op kunnen brengen voor mensen, die last hebben van 5 honden die blaffen. En het omgekeerde is hier ook van toepassing, mensen die begrip op moeten brengen dat er mensen zijn die van 5 honden of minder/meer last kunnen ondervinden. Als beide partijen elkaar begrijpen, ben je al een stap in de goede richting. Dus alle wraakgevoelens even over boord smijten. Begripvol zijn!!
-WIL Als beide partijen de wil hebben, en dus de tijd nemen, om er iets aan te doen, dan is het probleem bijna opgelost.
- ACTIE... niet mekaar dreigen is het wat ik bedoel, maar actief het probleem tegengaan. Afspraken maken, actie ondernemen door met de hond naar hondencursus te gaan, en de andere buur geeft als blijk van waardering eens een vriendelijk gebaar/ geste/ koffie/pilske.
Het probleem wat in deze topic is besproken is in beginsel niet zo groot, en is eigenlijk maar een peuleschil, als de bovenstaande begrippen duidelijk zijn.
Nu moeten we het alleen nog de hond(de) leren. Dit wordt moeilijker naarmate de hond dit al jarenlang doet (gestoord gedrag) en minder moeilijk als het nog een pup is.

Met veel geduld en liefde is een "gestoorde" hond van zijn onjuiste blaf-gedrag af te helpen. het begrip bij de buur moet er zijn dat dit niet van vandaag op morgen gaat en ook niet na drie dagen. Zeker niet als het al jaren heeft geduurd. Maar dan moet de andere buur ook laten zien , dat hij zijn hond van dit gedrag af gaat helpen.

Bij een jongere hond of bij een pup is het wat gemakkelijker, namelijk door straffen en belonen.
Straffen= kwaad toespreken|(lage tonen), negeren van de hond(als hij je aandacht vraagt), en niet belonen.
Belonen= aandacht geveno .a. door te spelen, op hoge, vriendelijke toon toespreken, aaien, koekje of snoepje
Heel belangrijk is: luister naar uw hond. Luisteren is in dit geval kijken. B.v.Wat doet de hond, hoe reageert hij, hoe loopt hij, hoe draagt hij zijn staart. Is hij bang, staart tussen de benen, opwinding, slikken en smakken met de bek. Blij = springen(mag niet van iedereen, bij mij wel)

Een goede baas is er een die de uitwerpselen opruimt, zodat de ander (en hijzelf ook niet)er geen
last van ondervindt.
Een goede baas is een baas die zijn hond opvoed, dit geeft de hond een plaats in het gezin(roedel)
Een nog veel betere baas is die daarbij niet overdrijft. (een hond is een hond!!! en geen mens!!) Geef de hond de paats in uw gezin. En die is altijd ondergeschikt, aan ALLE menselijke huisgenoten. Dat betekend dus als de baas op de bank wil, dan mag de hond niet gaan grommen omdat hij zijn plekje moet afstaan.
Het is allemaal echt niet zo moeilijk, ge moet de weg vinden voor de hond, de buurman en u eigen.
Het kost wat tijd en inzet, van beide partijen, en dan hebben ook de buren wat aan een waakse hond van de andere buur. Menigeen is van diefstal bespaart gebleven door een waakse hond van de buren. Maar wel van een waakse(blaffende) hond, en niet van een gestoorde blaffende hond.
Mijn hond blaft ook wel eens, en daar erger ik mij ook wel eens aan. Meestal doet hij dit als hij eten krijgt. Hij is dan blij dat ie eten krijgt, wie niet zou ik zeggen. Dus ik begrijp zijn uiting van blijdschap, maar na een paar keer blaffen, spreek ik hem wel even toe dat het nu wel genoeg is. En dan is hij echt wel stil, want dan ga ik gewoon heeeeeel stil staan en ik ga niet door met zijn eten te maken. Ik kijk hem dan recht in zijn oogjes aan, en dan weet hij genoeg. Niet blaffen is eten, blaffen tot iedereeen gek is betekend, niet zo heel snel eten krijgen. Dan duurt het gewoon wat langer en bromt de baas, en dat is niet leuk.
Zullen we het eens op de mens trekken..... papa bromt...papa krijgt geen eten, papa is lief...papa krijgt eten. Simpel, maar het is al zo oud als de weg naar Rome. En ik kan het weten want ik voel mij nog veel ouder als die weg (hahahaha, soms).
En ik heb nog wel een voorbeeld...maar het is weekend en ik wil jullie niet al te gek maken. en dat heet ook met straffen en belonen te maken. Neeeee, niks geen zweepkes, .......alhoewel verandering van spijs doet eten. prettig weekend en vooral een verdraagzaam weekend.

O ja die halsbanden... ja dat kan ook, maar laat dat aan de echte specialisten over. En daar zijn er helaas maar veel te weinig van. Niet alle gebruikers van dat soort halsbanden zijn specialisten, alhoewel ze dat wel vaak denken. Vaak ook door de omgeving in dat straatje geduwd.
En euh ....therapeuten......daar mag u zelf over oordelen. Hoewel ik de goeien niet tegen de schenen wil schoppen.Ik wil ze eigenlijk niet onder die groep indelen. Maar dat laat ik aan u over.
Gelukkig heb ik meer verstand van autorijden en voetbal en vrouwleu. En pindakaas!
Het ga u allen goed
dauwtrapper was here.(long tome no see)
zaterdag 1 november 2008 - 23:54
lentemode

Lentemode

Tot zover de paus.
Van Rome.


Mia
zondag 2 november 2008 - 11:34
berenice

Berenice

lentemode

HAHAHAHAHAAAHAH

komen er nog foto's
ik zia niks
grts bernice
zondag 2 november 2008 - 12:27
Matabish

Matabish

ben het 100% eens met dauwtrapper!!!
Het is écht te spijtig om ruzie onder buren te krijgen door de liefde voor een of meerdere hond(en).
Ik hoop dat jullie allemaal tot een vredige oplossing kunnen komen door een beetje rekening te houden met elkaar,
dan komt het allemaal wel goed!!
Een goede buur is vaak beter dan een verre vriend!

Hartelijke groetjes allemaal,
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 2 november 2008 - 15:05
dilisen

Tekst aangepast

Dilisen

De wereld is al triest genoeg !

Mensen probeer overéén te komen !

Heb een béétje begrip voor elkaar !

Leven en laten leven .... leven is al kort genoeg !
zondag 2 november 2008 - 20:15
doglover

Doglover

ik ga hier proberen antwoord te geven op alle vragen.

eerst en vooral stonden mijn honden onder begelieding van een gedragstherapeut omdat wij zelf ook poezen hebben, nu is het zo dat ze onze poezen straal voorbij lopen en zelfs niet op blaffen, maar vreemde poezen die door onze tuin lopen of de tuin van de buurvrouw daar blaffen ze op, ook als ze de buurvrouw zien blaffen ze op haar om de doodeenvoudige reden dat zij altijd eten over de draad gooit en als ze dan toevallig niets in huis heeft krijgen de honden ook niets en deze zijn daar nu niet mee akkoord en blaffen dus op haar. op het begin werden mijn honden ziek, allemaal diarree ik naar de dierenarts bleek niks te vinden, ze vroeg of we van voeding veranderd waren, ik zei nee want ze krijgen al jaren dezelfde voeding, ze krijgen zelfs niets van tafel. onnodige kosten dus gedaan want ik wist nog steeds niet van waar de diarree kwam.
tot ik op een dag niet moest gaan werken en onverwacht thuis was, de buurvrouw liep door de tuin, en ik zag haar iets aan de honden geven dus ik naar buiten, madame begon heel enthousiast te vertellen dat ze naar de slager geweest was en voor de honden een 10 tal cervelas had gekocht, heb haar toen op een klaar en duidelijke toon duidelijk gemaakt dat ik dit niet pikte.
waar zijn mijn rechten op die moment als hondeneigenaar vraag ik me dan af, want geluidsoverlast dat mag volgens het wetboek niet, maar er staat niets in het wetboek over dieren voederen he, dit mag ongestraft.
mijn honden hebben een tuin van 100 meter lang 6 meter breed, de hele tuin staat ter hunne beschikking dus beweging hebben ze genoeg alleen hebben ze geen rust.
we hadden plannen om een ren te zetten, maar madame was hier tegen want de honden hebben dan koud en er is geen verwarming in dat kot dan, ja zeg wat nog. neits kan ik goed doen voor dat mens.
s'nachts zitten de honden in de garage omdat hun ren dus nog niet af is, maakt ze van haar oren dat de honden s'nachts in een donkere garage zitten, ja wat moet ik doen het lichtje laten branden of wat.

ik vindt als ik rekening moet houden met haar dat zijnook maar eens moet respecteren dat wij honden hebben en of zij er mee kan leven of niet er gaat thuis geen enkele hond buiten hebben we gezegd, we zijn nu zelfs naar de gemeente geweest om te gaan vragen of we een houten afscheiding mogen zetten door heel de tuin, wat blijkt madame moet hier ook mee akkoord gaan, ook al staan ze op mijn grond goed geregeld die nieuwe wet moet ik zeggen.

je ziet wij willen er alles aan doen, maar madame moet ook maar water bij hare wijn doen vindt ik.
dinsdag 4 november 2008 - 13:05
Matabish

Matabish

zullen we het maar terug over de bloemekes en de bijtjes hebben, voordat de gemoederen oververhit raken?? [afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,
Matabish.
dinsdag 4 november 2008 - 14:22
Sandy

Sandy

Ja Matabish, dat is een goed idee... spijtig genoeg zijn ze verdwenen door de kou, maar over een half jaar zijn ze er al weer.

want ja, een klein beetje begrip aan beide kanten maakt al veel goed... wij reclameren niet meer elke keer de honden blaffen of zo en van hun kant proberen ze de overlast zo goed mogelijk te beperken. Natuurlijk begrijp ik nog steeds niet wat zij er leuk aan vinden om met blaffende honden naast hun een gesprek te voeren, maar goed... als het me stoort ga ik gewoon zo vlug mogelijk naar binnen.

Wat betreft het voederen, vind ik echt niet kunnen ! maar mijn buurvrouw geeft ook die honden eten met als resultaat dat ze inderdaad telkens zij buitenkomt nog maar eens beginnen te blaffen. Of zij het nu gevraagd heeft of niet, dat weet ik niet... maar honden worden doorgaans heel goed door de baasjes verzorgd en krijgen al voldoende eten. Net als dat ik niet vind dat een ander mijn kinderen snoep en koek en wafels moeten geven vind ik ook niet dat je honden zomaar buitenaf eten geeft. Dat is om allerlei problemen vragen.
Maar, ze doen het meestal wel omdat ze het goed bedoelen... een goed constructief gesprek kan hier wel veel oplossen, even duidelijk maken dat de honden ziek van worden, enz...

groetjes
sandra
dinsdag 4 november 2008 - 20:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon