menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het begon met 1 beeldje

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

het begon dus met 1 beeldje in het midden van het gras
ondertussen een dikke 18 jaar later:

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 10 augustus 2007 - 21:36
Adrienne

Adrienne

Oei cetinel, zijn die van u.
Hoeveel staan er, heb je een idee
D' er zijn wel hele mooie bij, amaai super !!!
vrijdag 10 augustus 2007 - 21:49
cetinel

Cetinel

nee niet van mij,niet echt mijn smaak beelden in de tuin alhoewel ik die melkkannen dan weer heel graag zou hebben(zou ik beplanten met hangplantjes )
nee dit is een huis niet ver van bij mij en ik heb dat zien evolueren van nul naar 1 naar heel veel beeldjes, hoorde echt bij ons dorp,sinds gisteren hangt er een te koop bordje bij het huis......
dus wou ik een foto
alles is piekfijn verzorgd,beeldjes worden van tijd tot tijd geverfd zodat ze er steeds als nieuw uitzien...
en ook al is het niet direct mijn stijl, als het verkocht word en de nieuwe eigenaars doen ze weg,dan zal ik het serieus missen hoor!!
vrijdag 10 augustus 2007 - 21:54
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik zie ook een bord met TE KOOP. Zou dat inclusief de beeldjes zijn?
vrijdag 10 augustus 2007 - 21:55
cetinel

Cetinel

geen idee wat ze met de beeldjes gaan doen....
der zitten wel heel mooie exemplaren bij hoor!
vrijdag 10 augustus 2007 - 21:57
Adrienne

Adrienne

T' zal wel beroepsmisvorming zijn zeker, maat ik zie er een
prachtig koeike tussen staan
Zien jullie het ook ?
vrijdag 10 augustus 2007 - 22:02
cetinel

Cetinel

héhé da heeft ze weer gezien hoor! ne zwart me witteke!!
vrijdag 10 augustus 2007 - 22:03
ines

Tekst aangepast

Ines

Ho en ik zou die fontein wel willen dan kan ik deze
[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-H1&make=SONY]DSC-H1 at 2007-08-10
eens een ander plaatske geven
vrijdag 10 augustus 2007 - 23:11
Jeannette1

Jeannette1

Hai Cetinel, ja dit heeft wel iets, inderdaad iets om te missen als je het NIET meer ziet!

Adrienne, neem jij dat koeike maar, dan zal ik het voor je bewerken, misschien wel met Rialle samen!
vrijdag 10 augustus 2007 - 23:25
an

An

ik vind die paardjes en die melk bussen wel mooi de bussen met plantje ,
maar ik vind het een enig tuintje om naar te kijken maar zelf zou ik dit niet willen
ben meer voor een natuur tuin en ja of er nou 1 of meer melkbussen in staan dat maakt niet zoveel uit en een of 2 paardjes voor de sier maar dan moet ik wel een grotere tuin hebben
melkbussen kan wel ,maar die twee zou ik wel willen hebben
gr an
vrijdag 10 augustus 2007 - 23:25
fotoelfje
zaterdag 11 augustus 2007 - 07:05
rialle

Rialle

Oh wat erg zo'n tuin!
Maar je hebt wel wat om naar te kijken

Ik heb zo'n melkbus in mijn tuin staan met een hanger erop. Ik krijg de deksel er niet meer af dus ik kan ze niet erin zetten.
Ook is hij aan het roesten wat ik eigenlijk raar vind want die dingen stonder vroeger toch ook altijd buiten?!

Oh Adrienne, heb je een koeike gezien? Let maar eens op je eigen koeikes want die staan er binnenkort gekleurd op!! Die hebben nl een feestje in het verschiet!



Groetjes Rialle
zaterdag 11 augustus 2007 - 15:46
an

An

rialle als ze gaan roesten kan je ze toch verven in de kleur die jij wil
gr an

toch nog eens proberen met die deksel
zaterdag 11 augustus 2007 - 22:44
Adrienne

Adrienne

Een hammerit laagje
En ze zijn terug mooi !!!
zaterdag 11 augustus 2007 - 22:56
rialle

Rialle

Hammerit heb ik wel van gehoord geloof ik.
Kun je dat niet direct over roest verven? Of is het beter dat ik hem eerst schuur?

Deed men dat vroeger ook? die melkbussen stonden toch vaak buiten in weer en wind.

Groetjes Rialle
zaterdag 11 augustus 2007 - 23:06
Adrienne

Adrienne

Je kan dat meteen over roest verven maar ik schuur het wel lichtjes op.
zaterdag 11 augustus 2007 - 23:13
rialle

Rialle

Ok Adrienne, bedankt voor de tip.
Ik heb die melkbus al jaaaaaren binnenshuis gehad, maar nu ik zo met de tuin bezig ben met nieuw terras en zo vond ik hem buiten zo leuk met een plnt erop. Ik had gedacht die ging niet roesten!!

Ik ga het uitproberen..........

Groetjes Rialle
zaterdag 11 augustus 2007 - 23:29
Adrienne

Adrienne

Tja Rialle, bij ons roesten ze eerst ook niet,
maar ja toen werden ze dagelijks gebruikt hé
En je kent het spreekwoord toch rust ...roest
Succes !!!
zondag 12 augustus 2007 - 18:29
cetinel

Cetinel

waar kan je zulke melkbussen eigenlijk vinden?? lijkt me wel iets leuks voor naast de deur,twee bussen met hangplanten....
zondag 12 augustus 2007 - 18:38
Lungsey

Lungsey

Marktplaats, ik zweer je, je kunt alles vinden op marktplaats, ook een gekleurd koetje voor Adrienne
zondag 12 augustus 2007 - 18:45
rialle

Rialle

Ja Adrienne, hier is het spreekwoord "rust...roest" letterlijk van toepassing.

Cetinel, ik heb ze al op Marktplaats.nl gezien of op Speurders.nl

Ikzelf heb hem gekregen van oud collega's. Ik heb in vroeger tijden in een kaaswinkel gewerkt en bij mijn afscheid kreeg ik hem cadeau.


Groetjes Rialle
zondag 12 augustus 2007 - 18:46
Lungsey

Lungsey

Ines, wat heb jij een schattig hondje! Echt heel heel lief, zo aandoenlijk!
zondag 12 augustus 2007 - 18:46
cetinel

Cetinel

eentje tegengekomen,wel ver weg en vraagpris 25 euro....vinnik wa veel
keb zo een zinken kuip van 1 meter doorsnee,daar passen zo melbussen wel bij vind ik,maar de prijs mag nou ook weer niet te veel zijn(vergeet nie da ik aan het bouwen ben hé)
zondag 12 augustus 2007 - 18:47
rialle

Rialle

Ik ben bang dat 25 euro niet eens zoveel is voor een mooi exemplaar Cetinel!

Zo'n zinken kuip is ook mooi trouwens. Wat heb je erin als ik vragen mag?

Groetjes Rialle
zondag 12 augustus 2007 - 18:51
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

meen je dat,bah en die keulse potten zijn ook al zo duur...
in de grote zinken kuip heb ik eerst gewoon een heleboel bloemen gehad(eenjarigen)
het jaar daarop heb ik m ingericht als vijvertje en dat heeft ie drie jaar lang prima gedaan(met goudvissen erin en paar planten)maar op een dag vond ik mijn zoon met zijn voeten erin,de vissen dood....
leeggemaakt,dat jaar heb ik het gebruikt om dan maar waterkers in te telen..
nu staat ie leeg met het oog op de nakende(nou ja duurt nog wel een half jaartje denk ik) verhuis.
zondag 12 augustus 2007 - 18:54
ines

Ines

Lungsey ja schattig maar het lijf ontbreekt, deze kop zit ergens tussen de lange takken van een dode
klimmer ik kan het niet over mijn hart verkrijgen deze keramieken gebroken hond weg te doen. Een ander beeldje staat op het graf van mijn derde hond.
Ik moet dringend eens verhuizen met mijn tuinornamenten.
dinsdag 14 augustus 2007 - 23:18
deburen

Deburen

ieder zijn goesting natuurlijk maar de mijne is het in de verste verte niet groetjes.........
zondag 19 augustus 2007 - 16:58
Catgarden

Tekst aangepast

Catgarden

Niet zo ver van waar ik woon is er ook zo'n voortuin, niet met beelden maar met zelfgemaakte houten molens.
Der staan serieuze kanjers tussen ook, totaal mijne smaak niet maar wel erg origineel.
Ik passeer daar niet zoveel, is op weg naar de tuinkweker waar ik het vaakst naar toe ga maar voorlopig heb ik geen planten nodig.
Als ik er nog eens moet zijn, zal ik proberen te onthouden om mijn camera mee te nemen en er een foto van te nemen

Waar we vroeger woonden had onze overbuur trouwens ook zo'n hobby. Zijn voortuin stond vol met zelfgemaakte, mooi beschilderde vliegtuigen. Die stonden dan allemaal op een 2meter hoge ijzeren staak en de vliegtuigen varieerden van 50 cm tot 1 meter lang. Ze stonden niet vast op die staak maar konden meedraaien met de wind en bij de minste wind gingen de propellers draaien. Daar zaten wel heel mooikes bij en zo eentje zou ik wel in de tuin willen maar natuurlijk geen tientallen zoals bij die overbuur.
Hij is trouwens nog een in Afrit 9 of Man bijt hond geweest op Een (VRT) in een reportage over zijn vliegerkes.
Ik heb overlaatst gehoord van iemand dat de vliegers er ondertussen weg zijn want die oude man is overleden en het huis is verkocht geweest, weg vliegers dus
maandag 20 augustus 2007 - 12:24
cetinel

Cetinel

gisteren nog eens langsgefietst en ik zag dat er al heel wat minder beeldjes zaten.
volgens mij verkopen ze ze dus mischien wel aan geinteresseerden.
dank da ik es ga informeren naar zo een melkbus.
zondag 26 augustus 2007 - 08:13
Sandy

Sandy

Vorige week waren we in Ouren en daar was ook een man die zijn hele garage vol stond met zelfgemaakte houten paarden en koetsen, ossen, ... en zelfs 2 grote fonteinen. Na een tijdje met hem gepraat te hebben vertelde hij dat hij ze vroeger in zijn tuin had staan, maar na het een ontelbaar keer gerepareerd te hebben (vanwege vandalen ) had hij ze in z'n garage geplaatst en bleef hij er maar bij als de poort open was... maar hij genoot van elke minuut, zowel van erover te vertellen, als van het maken.

Die mensen zijn toch goud waard he.

Misschien is dat ook zo met die mensen van de foto en genieten ze van elke minuut en zijn vriendelijk voor iedereen ('t is te hopen!) en dan kijk je toch met plezier naar die vreselijke beeldjes...
dinsdag 28 augustus 2007 - 23:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon