menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinforum online geweest

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Ja, gisteren waren er weeeeeeral problemen...

Conclusie: als we een mailing verzenden komen er te veel mensen ineens op de site en naar het forum. Vooral op het forum zijn er heel veel connecties en databerekeningen nodig waardoor de server tilt slaat en plat komt te liggen. Na heropstart viel de server binnen het half uur terug uit en de site was zeer moeilijk te bereiken (zeer traag). Daarna heb ik dan maar beslist om tijdelijk het forum offline te halen zodat de mensen hun nieuwsbrief wel zouden kunnen openen. Anders krijg ik tientallen mails van mensen die hun mailing niet kunnen openen en die zich dan uitschrijven.

Inmiddels heb ik aan de hostingsfirma gevraagd voor een nog zwaardere server
2x Intel Xeon 5120
4GB RAM
4x 74GB Raptor 10000rpm
Hardware RAID-10
300GB/maand
In mensentaal wil dat zeggen dat er ruim twee keer zoveel bezoekers tegelijkertijd op tuinadvies mag komen dan nu al het geval was. De bestelling is gebeurd en hopelijk is het voor woensdag in orde.

Ik hoop nu dat het zo spoedig mogelijk in orde komt zodat we bij een volgende mailing niet opnieuw met de gebakken peren zouden zitten, want dan krijg ik daar nog maagzweren van...

Voor woensdag vrees ik eigenlijk ook want dan wordt tuinadvies.nl in de 'Telegraaf' in de kijker gezet op 1 volle pagina. Die meest gelezen krant van Nederland telt wel een oplage van 750.000 stuks die gelezen wordt door ruim 2,5 miljoen lezers... als daar 1 % van naar de site komt kijken + de 15.000 die we zo al dagelijks hebben, dan vrees ik terug voor problemen. Ik vrees er namelijk voor dat men die tweede server niet voor woensdag in orde zal krijgen. Wanneer het te druk wordt zal dan ook weer het forum tijdelijk worden gesloten.
We zien wel.

Mvg,
Kurt V.
dinsdag 26 juni 2007 - 02:41
Jeannette1

Jeannette1

Beste Kurt, maagzweren is voor niemand een pretje, maar jou kunnen wij zeker niet missen!

Wie moet of wil ons dan helpen als het TuinForum etc. weer in de penairie komt???

Blijf maar lekker alles op je gemak doen, als wij allemaal een beetje meewerken door woensdag alleen heel vroeg of pas donderdag komen op het TuinForum, blijft het misschien draaien zoals het nu doet.

Op die manier is het beter voor je gezondheid!

Ook bedankt voor de grote hoeveelheid die je het TuinForum schenkt aan inhoud!

Op deze manier zullen wij wel veel vlugger contact krijgen.

Groetjes, Jeannette
dinsdag 26 juni 2007 - 04:07
minouke

Minouke

ja dat is een goed idee, dus woensdag gaan we gaan wandelen
dinsdag 26 juni 2007 - 04:17
Jeannette1

Jeannette1

Ja Minouke, ook mooie foto's maken van een andere natuur!!!

Wild fruit of zo!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 26 juni 2007 - 04:21
minouke

Minouke

ja zo kunnen we weer erin vliegen donderdag
dinsdag 26 juni 2007 - 05:15
Jeannette1

Jeannette1

GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG


Groetjes, Jeannette
dinsdag 26 juni 2007 - 05:34
an

An

kurt wanneer staat het dan in de telegraaf want dan ga ik het even opzoeken
gr an
dinsdag 26 juni 2007 - 05:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon