menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Rode kleur

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Waarom is een gedeelte van de tekst tegenwoordig in het rood.?. Sorry dat ik het zeggen moet, maar het is voor mij alleen met flink wat inspanning te lezen.
donderdag 2 januari 2020 - 22:24
lilyboskat5

Lilyboskat5

Op de iPad heb ik dat niet, gelukkig.
Zit jij op de computer, Roeli ?
donderdag 2 januari 2020 - 22:51
leerling

Leerling

Waar zie jij rode letters, Roeli? En met welk toestel?

Hier nl. ook geen rood (laptop en smartphone).

Zie je dat rood ook op andere websites?
donderdag 2 januari 2020 - 23:52
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Ik heb een computer, desktop.
De namen bij de avatars zijn rood. Bloemen en Planten, struiken en bomen, tuinaanleg etc. zijn rood. Daar en tegen staan de woorden Forum. Siertuin etc.
weer gewoon in het zwart. Bij reactie bv. staat mijn naam weer in het rood.
Wanneer ik dus de enige ben die dat heeft moet mijn zoon zondag maar eens even goed kijken of er ergens op een verkeerd knopje is gedrukt.
En nee, het is alleen bij tuinadvies. Niet bij andere websites.
gr. Roeli
vrijdag 3 januari 2020 - 10:12
Louisa S

Louisa S

Beste Roeli , er is niets mis met jouw pc ..... alles wat aanklikbaar is heeft hier ook een oranje
kleur . Groetjes , Louisa
vrijdag 3 januari 2020 - 10:24
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik heb net even gekeken.
De Nederlandse site heeft gewoon blauw.
Maar de Belgisch-Nederlandse site heeft de rode/oranje tekst.
Dus kijk eens op welke site je zit, Roeli
vrijdag 3 januari 2020 - 11:51
Roeli

Roeli

Ik heb de Nederlandse vlag uithangen.
vrijdag 3 januari 2020 - 12:56
kristine 16

Kristine 16

Roeli,'t is al gans de kerstperiode zo.Ik zit op een laptop en zie dezelfde kleuren als jij.
vrijdag 3 januari 2020 - 12:59
Louisa S

Louisa S

Lily , toch niet .... op de Nederlandse site is het hetzelfde , ook oranje !!!
vrijdag 3 januari 2020 - 13:04
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Ja Kristine, daar heb je gelijk in. Ik wilde niet direct lopen te zeuren, maar ik heb een oogafwijking zodat ik die kleuren slecht zie. Je ziet het tegenwoordig ook vaak in bladen . Hebben ze ook opeens een zwart stuk omkadert of andere kleur letters. is voor mij heel lastig.
Mag van mij ook oranje heten, hoor.
vrijdag 3 januari 2020 - 13:44
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

En dat rood is dus oranje in werkelijkheid. Dat heb ik bij darten op tv. Die lichtgroene en witte letters bij behaalde score is voor mij ook een fiasco. en mijn tablet ziet nu ook oranje ipv blauw. Vond het wel een aardige geste naar de hollanders toe.
vrijdag 3 januari 2020 - 15:47
kristine 16
vrijdag 3 januari 2020 - 16:12
lilyboskat5

Lilyboskat5

Bij mij op de iPad, op de Nederlandse site, heb ik de letters Blauw .
vrijdag 3 januari 2020 - 16:41
zuurtje

Zuurtje

VanDAAG is rood, tralala en morgen trouwens ook tralala, hier dus ook.
Ineke
zaterdag 4 januari 2020 - 12:10
Roeli

Roeli

Jammer dat we geen geluid hebben, Ineke.
zaterdag 4 januari 2020 - 15:07
zuurtje

Zuurtje

Soms wel, maar soms niet
zaterdag 4 januari 2020 - 17:06
leerling

Leerling

Roeli,
Ah, nu zie ik wat je bedoelt.

Het schijnen inderdaad vooral links te zijn die van kleur zijn veranderd.
Welke browser gebruik je? Sommige browsers laten je toe om je eigen voorkeuren in te stellen.
Voor Firefox vind je bv. de instructies hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/lettertypen-en-kleuren-die-websites-gebruiken-wijzigen#w_lettertypekleur-wijzigen
In het voorbeeld dat ze daar aanhalen, wordt de kleur alleen aangepast wanneer je 'High Contrast themes' gebruikt, maar je kan daar ook kiezen voor 'Always'.

Hopelijk helpt dat?
zaterdag 4 januari 2020 - 20:31
Roeli

Roeli

bedankt, Leerling. Heb mijn jongste zoon vanmiddag gevraagd en die weet het niet. Nu de anderen nog maar even aanspreken.
gr. Roeli
zondag 5 januari 2020 - 16:07
leerling

Leerling

Dag Roeli,
Als je niet weet welke browser je gebruikt, kan je naar https://www.whatsmybrowser.org/ surfen. Bovenaan de pagina staat dan welke het is.
zondag 5 januari 2020 - 21:31
Roeli

Roeli

Mijn zonen werken dagelijks met de computer, die vraag ik wel. Als ik zelf iets probeer is het altijd....Ma, blijf af . Blijf van die knopjes af. Ze vertrouwen mij niet, snik, snik.
Gelijk hebben ze, want als er iets verkeerd gaat moeten zij de rotzooi weer opruimen.
maandag 6 januari 2020 - 14:06
leerling

Leerling

Geen probleem, Roeli. Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel.
maandag 6 januari 2020 - 22:46
leerling

Leerling

@Roelie,

Mocht je nog geen oplossing voor het probleem hebben gevonden, probeer dan eens te klikken op een tekst die je moeilijk kan lezen, druk dan de Ctrl-toets in en terwijl je die ingedrukt houdt, ook de 'A'-toets. Daarmee selecteer je die hele tekst. Bij mij komt die dan in een blauwe achtergrond met witte letters te staan. 't Ziet er niet uit, maar misschien is het voor jou zo wel leesbaarder? Gewoon weer ergens anders klikken, en je gaat terug naar de gewone weergave.

Geen idee waarom Tuinadvies voor oranje/rode letters kiest.
'k Heb zelf geen problemen met de kleuren, maar vind blauw toch ook veel duidelijker.
zondag 26 januari 2020 - 01:13
Roeli

Roeli

Dat durfde ik zelf wel te proberen, maar helaas helpt dat ook niet.. Gewoon een witte ondergrond met zwarte letters . dat is het.
Overigens, ik heb al een tijd geen Digituin meer. Weet jij of daar storing in is ? Of zit ik hier misschien op aardstralen.
zondag 26 januari 2020 - 09:15
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Roeli de digituin lag er hier ook twee dagen uit. Zelfs het hele internet. Alles doet het nu weer. Als je op forum wel kunt komen dan klik je rechts onder forum de tuinfoto's aan. Zo kom je er ook.
zondag 26 januari 2020 - 11:45
Roeli

Roeli

Niet helemaal, Joukje.
Dan kan ik wel alle fotoalbums zien, maar niet digituin.
zondag 26 januari 2020 - 17:42
leerling

Leerling

Roeli, ik merk net dat wanneer je je muis over een oranje link plaatst, dat oranje op sommige plaatsen wat donkerder wordt. Misschien helpt dat de leesbaarheid voor jou wat?

Voor zover ik weet heb ik zelf geen oogproblemen, maar als het wat donkerder is, is ook voor mij dat oranje onduidelijker.
Blijkbaar hebben wel meer mensen problemen met die kleur. Ik begrijp die aanpassing naar oranje dan ook niet. Was het de bedoeling om het te laten overeenkomen met het Tuinadvies logo?

Vriendelijk verzoek aan de webmaster om bruikbaarheid te laten voorgaan op het esthetische.
vrijdag 3 juli 2020 - 23:48
lilyboskat5

Lilyboskat5

Leerling, ik ga daar in mee met jou !

IK ZIE OOK LIEVER BLAUWE LETTERS !

De rode stoten me af en blauw ziet fris uit.

Laat de blauwe letters aub vlug terugkomen !
zaterdag 4 juli 2020 - 06:55
Roeli

Roeli

Wanneer je er tegenaan kijkt, komen de zwarte letters naar voren en verdwijnen de rode in de diepten.
Inderdaad, wanneer je een rode naam aanklikt komt er een beetje zwart door het rood en zie je de naam wat duidelijker, maar daar kan je verder niets mee.
zaterdag 4 juli 2020 - 07:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon