menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Oude topics

Roeli

Roeli

Beste moderaters etc.
Zouden die oude topics , van bv. een jaar en langer geleden, ook op slot kunnen worden gezet ? Zodat ze alleen nog maar zijn te lezen . Het gebeurt mij nl wel dat ik al een poosje een probleem aan het lezen ben en dan op eens ontdek dat het een topic is van jaren geleden. Natuurlijk, ik moet beter opletten, maar de datum staat onder de topic,
dus je hebt het niet zo snel in de gaten. Het is geen halszaak, maar licht irriterend.
vr. gr. Roeli
maandag 21 mei 2018 - 08:37
Tuinprins

Tuinprins

Ik vind dat in de regel niet irriterend als de recente reactie direct te maken heeft met de oorspronkelijke vraag. Roeli, je opmerking is waarschijnlijk ingegeven door die reactie op die bladvlekken bij de Cornus mas. De oorspronkelijke vraag stamde uit 2010, dat is dus 8 jaar geleden. Ik vermoed dat Batdah daar toen op gereageerd heeft omdat de vragensteller Batdah bedankt. Hij heeft of de vraag privé beantwoord of Batdah heeft zijn account verwijderd inclusief alle reacties die hij hier op het forum heeft gegeven.

De persoon die nu in 2018 op dit topic reageert, zit met eenzelfde probleem als de oorspronkelijke vragensteller. Dat stoort mij niet. Het is wel een beetje naïef te denken dat iemand die in 2010 hier een vraag stelt, daar in 2018 nog op reageert. Het merendeel van de mensen die hier een vraag stelt, zit met een specifiek probleem en wil daar antwoord op. Als zij een antwoord hebben gekregen komen zij niet meer op het forum.

Ik heb de vraag over de bladvlekken bij Cornus mas beantwoord en ik hoop dat de persoon die op het topic reageerde daar wat aan heeft.


Gegroet, de tuinprins
maandag 21 mei 2018 - 08:53
leerling

Leerling

Er zijn bestaan fora waar het de regel is dat je eerst zoekt of er al een gelijkaardige vraag is gesteld en waar men je mogelijk, al dan niet vriendelijk, vertelt dat je je vraag aan het oorspronkelijke topic moet toevoegen. Niet verwonderlijk dus dat er mensen zijn die dat hier ook zo doen.

Voordeel om de topics open te laten is dat vragen en antwoorden over hetzelfde onderwerp wat meer bij elkaar (zouden kunnen) blijven.
Je kan ook beter opvolgen, of nieuwe inzichten meegeven.
Als je vorig jaar raad kreeg over iets waarvan je pas een tijd later kan aangeven of het hielp of niet (denk bv. aan bestrijden van heermoes) dan is het prettig dat je dat ter plekke kan doen, i.p.v. je relaas nog eens uit de doeken te doen.
Grepen mensen vroeger meteen naar de gifspuit, dan wordt er nu toch dikwijls naar andere middelen gekeken.

Nadeel is dat je hier die bijvragen/antwoorden moeilijk ziet, omdat ze niet zichtbaarzijn in de 'Nieuwste topics in het forum'. Je krijgt alleen een notificatie als je indertijd zelf gereageerd hebt op dat topic of hebt aangegeven dat je het wil volgen. Je kan ook kijken naar alle forumonderdelen waar recent wat veranderd is, maar ik weet niet hoeveel mensen dat doen. Het aantal reacties dat je krijgt als je een bijvraag stelt, zal daardoor beperkt zijn.
maandag 21 mei 2018 - 13:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon