menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Uitsluitend onderwerpen Tuin/Natuur op het forum

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Mag ik iedereen vragen om hier op het forum uitsluitend nog over planten, tuinen, natuur te hebben.
Het laatste jaar is het opvallend dat er meer en meer onderwerpen verschijnen die niet op een tuinforum passen. Zoals buitenlandse reizen, 'kunstfoto's', gefotoshopte foto's, enz... Kunnen soms wel erg interessant zijn, daar niet gelaten, maar passen hier niet.

Groetjes
Chantal (mod)
vrijdag 1 december 2017 - 07:47
lilyboskat5

Lilyboskat5

Dat is duidelijk, Minouke.
Maar waar ligt de grens ?
Wandelingen en foto’s van andermans tuinen, die mogen dan wel ?
Of bomen/paddestoelen bv in het bos.
Het lijkt me wel moeilijk om hier een grens te stellen.

Ik wil wel even laten weten dat ik de foto’s van Kees erg mooi en interessant vond en jammer dat ze verwijderd zijn.
Terwijl al die anderen vakantiekiekjes blijven staan.

Maar goed, ik ben geen moderator.
Lijkt me best wel ingewikkeld om iedereen naar hun zin te maken.
Succes ermee.

Groetjes Lily
vrijdag 1 december 2017 - 08:08
minouke

Minouke

Maar waar ligt de grens ? Wandelingen en foto’s van andermans tuinen, die mogen dan wel ? Of bomen/paddestoelen bv in het bos.


Ja, dat heeft te maken met tuin en natuur.

Ik wil wel even laten weten dat ik de foto’s van Kees erg mooi en interessant vond en jammer dat ze verwijderd zijn. Terwijl al die anderen vakantiekiekjes blijven staan.


Tuurlijk, ik vond ze ook interessant maar past totaal niet op een tuinforum Andere vakantiekiekjes zullen voortaan ook verwijderd worden tenzij ze wel over natuur, tuinen en planten gaan.

Lijkt me best wel ingewikkeld om iedereen naar hun zin te maken.

Zo is het, maar de lijn ligt nu TUIN/PLANTEN/NATUUR, lijkt me iets duidelijker
vrijdag 1 december 2017 - 08:26
charlotje

Charlotje

Prima iniatatief, Minouke!!
We zijn 'TUINVRIENDEN' en voor andere uitingen zijn 'social media' uitermate geschikt, daar heeft men de keus om in te loggen en willens en wetens met allerlei persoonlijke wetenswaardigheden geconfronteerd te worden.
Ook op ons Forum is er nog wel een gaatje te vinden om mededelingen van persoonlijke aard mede te delen, en dat lijkt me daar ook een prima plek voor.
Op Tuinvrienden voel ik me soms 'overvallen' door sores van de vrienden, waarbij een PB ook had kunnen volstaan en zelfs wenselijker was geweest.

chapeau!!
vrijdag 1 december 2017 - 08:31
minouke

Minouke

Bedankt Charlotje

We zijn 'TUINVRIENDEN' en voor andere uitingen zijn 'social media' uitermate geschikt, daar heeft men de keus om in te loggen en willens en wetens met allerlei persoonlijke wetenswaardigheden geconfronteerd te worden.


Volledig akkoord, er is genoeg op internet te vinden zoals FB. Laten wij het dan vooral op Tuinen/planten/natuur houden daarom heet het ook Tuinvrienden.

De lat werd met de tijd steeds meer en meer opgeschoven en soms had ik de indruk dat ik op een verkeerd forum zat.
vrijdag 1 december 2017 - 08:48
lilyboskat5

Lilyboskat5

Nou, dat is dan nu duidelijk !

vrijdag 1 december 2017 - 09:18
starrider

Starrider

Dat dit een site is die verband houdt met tuin-gerelateerde zaken, zoveel is duidelijk.
Maar... ik kan mij inbeelden dat er ongetwijfeld mensen bij de Tuinvrienden zijn die niet in de mogelijkheid zijn om te reizen, om welke reden dan ook. Door enkele foto's te plaatsen van één of andere reis, kunnen dezen ook meegenieten van de flora en fauna van plaatsen waar ze misschien niet of nooit (kunnen) komen, en dat er dan eens foto's bij zijn van mooie gebouwen kan ik alleen maar toejuichen, als het inderdaad binnen de perken blijft. Spijtig dat de foto's van China zijn verwijderd, ik had ze graag aan mijn vrouwtje laten zien. Ook het feit dat op de meeste foto's ook planten en bloemen staan vermeld, die meestal in de zomerperiode worden gefotografeerd, kunnen ze ook een beeld geven of deze flora ook in onze lage landen kan gedijen, een eenvoudige opzoeking via google is daarvoor de beste leidraad.
Maar geen probleem voor mij hoor, als het mij wordt gevraagd zal ook ik mijn albums over onze reizen verwijderen.
vrijdag 1 december 2017 - 09:23
minouke

Minouke

Starrider, er bestaan ook reisfora op het net voor wie geïnteresseerd is. Men kan hier niet alles toelaten omdat mensen daar nu ook interesse voor hebben. Je zit hier niet op FB.
Ik ben gaan kijken naar uw reizen maar die gaan over de flora en fauna, wat dus oké is.
vrijdag 1 december 2017 - 09:39
starrider

Starrider

Sorry Minouke als er enige twijfel is, maar voor alle duidelijkheid, ik zit NIET op FB, heb daar ook geen behoefte aan, alles wat men daar zet en ziet, mensen posten foto's terwijl ze nog op reis zijn en zijn dan verwonderd dat wanneer ze terug thuis komen, er werd ingebroken.
vrijdag 1 december 2017 - 10:19
c j de k

C j de k

Ik zit helaas ook niet op FB en heb daar ook geen behoefte aan .
Maar wat mij het meest stoort is dat er klachten zijn gekomen van bepaalde mensen die het met deze gang van zaken niet eens waren .
Dit kan ik ergens begrijpen maar ik heb eerst DUIDELIJK gevraagd of hier belangstelling voor was en toen geen tegenstemmen gehoord.
Verder alleen maar positieve reactie's gekregen .
Maar als je het er dan niet mee eens bent wees dan zo FLINK en stuur gewoon een PB.
Nu wordt de moderator voor het karretje gespannen die ik overigens niets kwalijk neem hoor .
Ik was druk bezig met foto's plaatsen en heb dus niet gezien dat ze mij gevraagd had hier mee te stoppen.
Maar goed we zullen wel gaan zien waar de grens ligt , het lijkt me idd een moeilijke klus .
vrijdag 1 december 2017 - 12:30
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Kees. Niet iedereen zit regelmatig op de digituin om je voorstel te lezen. En nu er duidelijk uitleg is gegeven moet je dit accepteren. En geen verdachtmakingen insinueren. Dat stoort me wel.
vrijdag 1 december 2017 - 15:27
plume

Plume

Nog even deze bedenking... in al ons enthousiasme lopen/liepen we soms eens naast het lijntje (tuinen, planten, natuur) en eveneens laten/lieten we ons ook al eens te enthousiast meeslepen door reacties van andere tuinvrienden... maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen dat altijd met de beste bedoelingen doet/deed. Dus niemand hoeft zich geviseerd of verongelijkt te voelen... Vanaf nu een duidelijke lijn, alhoewel... "natuur" ook nog een redelijk rekbaar begrip is.. Doch als éénieder voor zichzelf, met een dosis gezond verstand, uitmaakt wat kan en wat niet, zal dit forum er wel bij varen!!! We leren hier veel van elkaar, op alle gebied. En.. als we vinden dat iets niet echt past op dit forum dan laten we de persoon in kwestie dat weten via een privé berichtje.
Misschien nog dit: is het niet mogelijk om, als je de site "tuinvrienden" opent, deze duidelijke regel te laten verschijnen??? zodat ook nieuwe mensen weten waaraan ze zich moeten houden?
En nog een bedenking/voorstel... zich beperken tot een bepaald maximum/dag (5 foto's bvb...)???
vrijdag 1 december 2017 - 15:54
minouke

Minouke

"natuur" ook nog een redelijk rekbaar begrip is.


Daarmee bedoel ik landschappen, weilanden, bossen ....

is het niet mogelijk om, als je de site "tuinvrienden" opent, deze duidelijke regel te laten verschijnen???


Vroeger bestond die mogelijkheid maar met de laatste aanpassingen hebben ze dit vergeten. Ondertussen heb ik al aan Ilse (webmaster) gevraagd om dit weer te installeren. Dat zal misschien volgende week al mogelijk zijn.

Gr. Chantal
vrijdag 1 december 2017 - 16:07
plume

Plume

"natuur" ook nog een redelijk rekbaar begrip is.


Ik dacht o.a. aan zonsondergangen, maanfoto's, luchten...
vrijdag 1 december 2017 - 16:11
charlotje

Charlotje

sneeuwlandschappen bv???

Misschien zou er ook vaker gebruik gemaakt kunnen worden van de mogelijkheid om foto's onder de eerste foto te plaatsen, zodat één onderwerp getoond wordt in één item en niet steeds meer van hetzelfde met aparte foto's??

Enneh, nu ik toch bezig ben... zou ook dat aparte bedanken voor elk commentaartje, smiley o.i.d. iets beperkt kunnen worden, s.v.p. ??
vrijdag 1 december 2017 - 16:26
minouke

Minouke

Sneeuwlandschappen, luchten, dieren, zonsondergangen vind ik niet zo vreemd, dat hoort bij de natuur.

Misschien zou er ook vaker gebruik gemaakt kunnen worden van de mogelijkheid om foto's onder de eerste foto te plaatsen, zodat één onderwerp getoond wordt in één item en niet steeds meer van hetzelfde met aparte foto's??


Goed idee, Ilse gaat weten wat doen (grapje) ze heeft al erg veel werk met de webshop.

Enneh, nu ik toch bezig ben... zou ook dat aparte bedanken voor elk commentaartje, smiley o.i.d. iets beperkt kunnen worden, s.v.p. ??


Bedoel je de icoontjes weglaten??? vroeger had je er 5 staan zoals nu onderaan maar op aanvraag van toch meerdere leden heeft Stijn toen meer smilies geplaatst.
vrijdag 1 december 2017 - 16:59
charlotje

Charlotje

Nee!!!, NIET de icoontjes weglaten; ik ben een groot fan van de icoontjes!

Maar...er hoeft toch niet elke keer (afzonderlijk!!!) bedankt te worden, nà het geven van een bloemetje of het plaatsen van een icoontje?
vrijdag 1 december 2017 - 17:13
starrider

Starrider

Hallooooo... aantal foto's beperken ??? Smileys weglaten of beperken ??? Waar zijn we mee bezig ??? Is dit soms een Trump-site aan het worden ??? Een bedankje ligt maar op een kleine plaats, teken van vriendelijkheid en appreciatie !!!
Voor mij niet gelaten, als het zo zit, dan hou ik er gewoon mee op !!!
Bedankt aan allen, Starrider out !!!
vrijdag 1 december 2017 - 17:26
minouke

Minouke

Dat wordt moeilijk se Charlotje..... hoe kan je nu iemand verbieden om te bedanken
vrijdag 1 december 2017 - 17:27
minouke

Minouke

Starrider Kalm, kalm, het zijn maar suggesties meer niet
vrijdag 1 december 2017 - 17:30
charlotje

Tekst aangepast

Charlotje

Starrider:...géén smileys weglaten!!! daar zijn ze veel te leuk voor!!

Het ontbreekt vaak genoeg aan gewone summiere info zoals plantennamen bij de foto's, maar diezelfde 'anonieme' foto's komen wel talloze malen langs met hun nutteloze bedankjes; "dank je wel, A" en twee minuten later: "Dank je wel, B"
Als er dan zonodig bedankt moet worden, dan zou dat in 1 keer aan allen kunnen, of per P.B.


Minouke: Gewoon appeleren op enig gezond verstand???

:
vrijdag 1 december 2017 - 17:45
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Zo zie je maar, het is altijd moeilijker om schriftelijk iets duidelijk te maken. Maar uiteindelijk begrijpen we mekaar wel.
vrijdag 1 december 2017 - 17:52
c j de k

C j de k

Ik maak helemaal niemand verdacht Joukje , het was alleen wel zo fatsoenlijk geweest dat diegene of diegenen die hier een probleem in zagen mij daarvan via een PB op de hoogte te brengen .


En Starrider gooi niet zo snel de handdoek in de ring hè
vrijdag 1 december 2017 - 17:56
minouke

Tekst aangepast

Minouke

C j de k maar mijn berichten heb je ook niet gezien, misschien die van hun ook niet en laten we nu de discussie sluiten.
Ik denk dat alles nu wel duidelijk is.


vrijdag 1 december 2017 - 18:08
lilyboskat5

Lilyboskat5

Lieve vrienden,

Direct contact met iemand waar het over gaat is altijd beter dan via...via.
Dan krijg je geen communicatiestoornissen, dat willen we allemaal niet, toch?

En teveel regeltjes gaat het ook niet leuker maken.
Ik zit hier voor ontspanning en genieten.
Niet meer op school

Dat er nu duidelijkheid is, is goed, maar drijf het niet te ver door.

Lieve mensen, laten we het leuk houden.

Lily
vrijdag 1 december 2017 - 18:12
c j de k

C j de k

Lily
vrijdag 1 december 2017 - 18:15
minouke

Minouke




Dit topic is gesloten
vrijdag 1 december 2017 - 18:16
Terug naar boven icoon