menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kattestaart

Ga naar meest recente reactie

Marjo

Marjo

IN mijn tuin rukt de kattestaart steeds verderop ,hoe raak ik deze lastige plant kwijt?
dinsdag 24 juli 2007 - 23:12
minouke

Tekst aangepast

Minouke

hierop vind je wat info om ze te bestrijden :

http://users.skynet.be/hofmeester/tuinartikels/heermoes.htm

heermoes is wel heel moeilijk te bestrijden , ze zo diep mogelijk uitsteken helpt , na lange tijd heb je er wel minder maar helemaal weg ....

ze hebben erg diepe wortels

later bijgeschreven

de kattestaart waar je van spreekt is dat heermoes( lijkt op een groen dennetje)of is dat een plant met een rozerode bloem zoals hier op de foto : lythrium

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 25 juli 2007 - 08:00
aas

Aas

hallo,

Gardiflor heeft een goed product, dit gebruiken wij altijd.

Gardiflor Mutan voor netels, distels, bramen, stuikgewassen en paardestaarten.

Het duurt wel minstens een week voor ze beginnen te verkleuren.

Naar het schijnt moet je op de plaatsen waar veel kattestaarten staan kalk strooien ze kunnen niet tegen kalkrijke bodem.

groeten, Annelies.
woensdag 25 juli 2007 - 13:25
minouke

Tekst aangepast

Minouke

kalk strooien zal ik eens proberen, 'tis hier tamelijk zuur

donderdag 26 juli 2007 - 13:47
Spuddy

Spuddy

Als ik me niet vergis is kattestaart een beschermde plant in Belgie. Je mag hem dus eigenlijk niet uithalen.
vrijdag 27 juli 2007 - 20:29
minouke

Tekst aangepast

Minouke

die kattestaart toch niet

er zijn nog planten die kattestaart heten : heermoes, lythrium en ameranthus
vrijdag 27 juli 2007 - 21:05
Tine

Tine

Chantal, kattestaart is geen heermoes. Je komt van allebei heel moeilijk af. Ik kan me niet voorstellen dat de kattestaart een beschermde plant is. Hij zaait zich heel sterk uit en je ziet hem overal waar maar iets vochtige grond is. Heb je hem in je tuin, dan kom je er haast niet vanaf doordat hij een grote penwortel heeft. Ik word er ook wanhopig van omdat hij vrij hoog wordt en het uitzicht op de vijver belemmert.

Tine.
vrijdag 27 juli 2007 - 21:10
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Chantal, kattestaart is geen heermoes. Je komt van allebei heel moeilijk af. Ik kan me niet voorstellen dat de kattestaart een beschermde plant is. Hij zaait zich heel sterk uit en je ziet hem overal waar maar iets vochtige grond is. Heb je hem in je tuin, dan kom je er haast niet vanaf doordat hij een grote penwortel heeft. Ik word er ook wanhopig van omdat hij vrij hoog wordt en het uitzicht op de vijver belemmert.

Tine.


Hier noemen ze heermoes ook kattestaart, daaraan zie je dat een foto of de latijnse naam nog altijd beter is

en het zou me sterk verwonderen dat die heermoes een beschermde plant is, ze mogen ze komen halen anders : genoeg
vrijdag 27 juli 2007 - 21:41
grooteman

Grooteman

null
Kattestaart zeer makkelijk te verdelgen.
Na jaren experimenteren iets gevonden waar bijna geen plant last van heeft alleen de kattestaartword er door verdelgd.De eerste 4 kunnen gratis 5 l afhalen daarnaword het afhankelijk van de hoeveelheid gemiddeld 0,75 per liter.
maandag 2 augustus 2010 - 09:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon