menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit ook weer onkruid

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Hallo,

Mijn tuin komt vol met deze bloemetjes, ik heb er ook een detail van de blaadjes bij gezet, misschien is het duidelijk om te definieren

[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]

als het weeral onkruid is zal ik nog meer moeten schoffelen, maar ik denk vaak dat het de moeite waard is om af te wachten wat het gaat worden,
woensdag 23 mei 2007 - 16:44
hugo

Hugo

corrie, is het dat lichtgroene met fijn blad?? lijkt mij kleefkruid te zijn

groetjes
woensdag 23 mei 2007 - 18:06
corrielat

Corrielat

Hugo,

Ik heb snel even bij google gekeken maar het is geen kleefkruid, de blaadjes zijn anders (niet zoals jij zo beschrijft) en bij kl.kr. zijn de bloemetjes wit, bij deze zijn ze blauw,
woensdag 23 mei 2007 - 20:41
Spuddy

Spuddy

Het bloempje is volgens mij een vergeetmijnietje. Er zijn inderdaad zaailingen die veel blad produceren en maar heel kleine bloempjes zodanig dat het op onkruid lijkt.
woensdag 23 mei 2007 - 22:52
corrielat

Corrielat

Nee hoor Spuddy,
Het is geen vergeetmenietje, die heb ik ook staan maar die zien er heel anders uit
woensdag 23 mei 2007 - 23:39
Bowie

Bowie

Kan je geen nieuwe foto maken van het bloempje, wat verderaf zodat je scherp kunt stellen?
donderdag 24 mei 2007 - 02:57
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]

misschien duidelijker,misschien dat je aan de knopjes iets meer duidelijkheid krijgt,
donderdag 24 mei 2007 - 17:39
Spuddy

Spuddy

Das inderdaad geen vergeetmijnietje

Wel een knap bloempje
vrijdag 25 mei 2007 - 15:41
garene

Garene

Het is Linum perenne, blauwe vlas.
vrijdag 25 mei 2007 - 16:21
corrielat

Corrielat

Garene,
Je hebt helemaal gelijk, hij staat op google, is het onkruid? dat word niet vermeld, ik wil hem graag laten staan, ik vraag dit omdat hij op veeel plekken in mijn tuin voortkomt
zaterdag 26 mei 2007 - 06:21
Spuddy

Spuddy

Heb even gekeken in me onkruid boek (flora van de lage landen) en er zijn 2 linum soorten die in belgie en nederland in het wild voorkomen en die van jou is er niet bij.
zondag 27 mei 2007 - 21:56
corrielat

Corrielat

Hoi Spuddy,

Voorlopig laat ik hem staan ik vind hem hool mooi, hij bloeit alleen als de zon schijnt, dat is wel jammer he, de laatste dagen niet veel bloemetjes aan gehad, wel veel zaad bolletjes, die zal ik maar in de gaten houden zeker? ik ben bang dat hij anders heel de tuin volzaait.
maandag 28 mei 2007 - 00:43
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Hallo corrielat,


Linum perenne, blauwe vlas mooi hé
Is geen onkruid, ik heb hem vorig jaar gezaaid
kon hem in geen enkel tuincentrum vinden !!!
Staat nu te pronken in de bloementuin als vaste plant.
maandag 28 mei 2007 - 01:57
Lungsey

Tekst aangepast

Lungsey

Ooooooh Adrienne! Zou je willen verklappen waar je het zaad toch nog vandaan hebt?
Ik heb het plantje jaren achter elkaar staan, door de tuin verspreid. Toen ik er (eindelijk) achterkwam dat het uit mijn vogelzaad komt, heb ik opgezocht hoe de zaden er uit zien en tegenwoordig vis ik het maar uit mijn zakken vogelzaad [afbeelding verwijderd niet-https] Te mooi om zomaar aan m'n vogeltjes op te voeren... hahahaha.

Ik zou heel graag op een wat gemakkelijkere manier de prachtig fijne vlasbloempjes willen krijgen!

Corrielat, volgens mij is het geen probleem hoor, deze schoonheid. Lekker laten staan en van genieten.
(bedenk wel dat ik ook degene ben die kattestaart laat staan)
zaterdag 2 juni 2007 - 06:40
corrielat

Corrielat

Hallo Lungsey, ik geloof dat het plantje zoals hierboven vernoemd heel veel zaad maakt, ik zal het proberen te verzamelen, en dat jij net als ik liever de planten zoals kttenstaarten enzo laat staan staat mij wel aan
zaterdag 2 juni 2007 - 07:07
Lungsey

Lungsey

Wat leuk! Het is best moeilijk om mensen te vinden die eerder kiezen voor het ongemak van te erg woekerend spul, dan voor het alles maar weg halen wat eventueel ooit een probleem zou kunnen veroorzaken. Ieder z'n eigen wens natuurlijk, maar wel leuk om een andere laat-maar-waaien tuinier tegen te komen
zaterdag 2 juni 2007 - 07:20
an

An

Ooooooh Adrienne! Zou je willen verklappen waar je het zaad toch nog vandaan hebt?
Ik heb het plantje jaren achter elkaar staan, door de tuin verspreid. Toen ik er (eindelijk) achterkwam dat het uit mijn vogelzaad komt, heb ik opgezocht hoe de zaden er uit zien en tegenwoordig vis ik het maar uit mijn zakken vogelzaad [afbeelding verwijderd niet-https] Te mooi om zomaar aan m'n vogeltjes op te voeren... hahahaha.

Ik zou heel graag op een wat gemakkelijkere manier de prachtig fijne vlasbloempjes willen krijgen!

Corrielat, volgens mij is het geen probleem hoor, deze schoonheid. Lekker laten staan en van genieten.
(bedenk wel dat ik ook degene ben die kattestaart laat staan)

kan je er een foto van maken van dat zaad en komen daar die mooie blauwe bloemen aan en zit dat in parkieten zaad
want dat heb ik ook
dan ga ik het er ook uit vissen,
gr an
woensdag 6 juni 2007 - 21:11
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hallo Corrielat,

Ook ik ben zoals Lungsey noemde het "laat maar waaien" type!
Ik ben pas een half jaar intensief met mijn tuin bezig, dus het is allemaal nieuw voor mij. Ik werk me stukje bij beetje door de tuin heen en kom vanalles tegen. Zoveel mooie bloemetjes waarvan ik niet weet of het onkruid is of niet. Het maakt me eigenlijk ook niet uit want wat mooi is laat ik gewoon fijn staan.
Maar die schattige leuke blauwe vlas-bloemetjes heb ik nog niet en ik wilde je vragen of je voor mij misschien ook wat zaad zou kunnen opvangen?

Groetjes Rialle.
maandag 11 juni 2007 - 19:10
corrielat

Corrielat

Hallo Rialle,

Zo gauw het zaad gedroogd is zal ik het eraf halen, en bewaren, help me tzt tijd aan herinneren want ik ben nogal lek als een zeef in mijn hersepan en weet niet meer wie er naar gevraagd heeft,
maandag 11 juni 2007 - 23:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon