menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinontwerp

Lynda

Lynda

Ik heb een tuinplan getekend voor men schoonzus die nu aan het bouwen is. Ik heb een jaar avondschool gevolgd in tuinaanleg maar mijn plantenkennis was toen nog te beperkt om er echt iets mee te doen...ok in Latijn ben ik nooit goed geweest...maar het was vooral de interesse in planten die mij daartoe aangezet heeft. Ondertussen door men eigen tuin te ontwerpen en nog steeds te verbeteren ken ik al wel wat planten...maar omdat deze tuin niet voor mezelf is had ik graag wat professioneel advies over de planten combinaties en de keuzes die ik gemaakt heb

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 29 september 2021 - 12:12
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Een belangrijk element mis ik: hoeveel zon krijgt deze tuin?
Een flink deel van de planten die je hebt gekozen wil volle zon.

Wat verder in me opkomt:

== heeft je schoonzus zin om te tuinieren of wil ze een kant-en-klare tuin waar ze verder weinig aan hoeft te doen?

== weet je schoonzus dat een deel van de gekozen planten aan het eind van de herfst tot de grond toe afsterft?

== een plant als Echinacea houdt het in een border met andere planten meestal niet zo lang uit.

== Bergenia als onderbeplanting van Photinia 'Red Robin' op stam vind ik zelf niet mooi/spannend want te veel van hetzelfde qua bladvorm.

== Photinia 'Red Robin' in struikvorm planten in de buurt van Photinia 'Red Robin' op stam is te veel van hetzelfde. Een van de twee zou ik vervangen door iets anders.

== Hosta's alleen planten in tuinen waar in principe weinig tot geen slakken zitten.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 30 september 2021 - 07:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon