menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakken veeeeeeeeeeeeeeeeeeel en nog meeeer

Ga naar meest recente reactie

kabouterke

Kabouterke

hallo forumleden,
is er iemand die mijn slakken wil,ze zijn nog lekker ook .
Nee nu even serieus ik zoek waar ik aan de aaltjes,PHASMARHABDITIS, die in een artikel van het laatste tuinadvies beschreven worden kan geraken.Ze zouden wel moeten opgestuurd worden naar Frankrijk.
Mijn Hosta's (14 stuks)lijken heel erg op gatenkaas,er staat nogthans hysop en salie naast,want die zijn dus blijkbaar slakkenwerend ook scherp strooisel helpt niet,enz enz.
Dus graag het verlossende berichtje waar ik de bewuste wormpjes kan krijgen.
Alvast op voorhand bedankt.
Groetjes,
freddy
donderdag 17 mei 2007 - 19:46
corrielat

Corrielat

Kabouterke,

Helpen een paar schaaltjes bier niet? dat is het enige wat bij mijn planten echt werkt, s'avonds onder de bladeren van de hosta zetten en....s'morgens maar eens kijken hoeveel er verdronken zijn in dit heerlijke nat, toch niet zo'n echte slechte dood wel?
donderdag 17 mei 2007 - 20:27
Bowie

Bowie

Ik heb een klein vijgeboompje staan (05,m) en die had ik afgedekt met een grote zwarte emmer (waarin gaten), omdat om de zoveel tijd ik de kippen tussen de fruitbomen laat lopen, zodat ze al het onkruid opeten.

Nu, deze morgen, de kippen terug achter hun omheining gezet. Ik neem de pot weg, en wat zit erin, 5 grote slakken (met huisje).

Dus misschien een tip, zet hier en daar potten omgekeerd, kijk er 's anderendaags naar, de slakken zullen eringekropen zijn om de warmte op te zoeken.
donderdag 17 mei 2007 - 20:33
kabouterke

Kabouterke

Hoi Corrielat en Tania,
bedankt voor het antwoord,ten eerste wat het bier betreft dat drink ik voortaan zelf uit want het helpt wel,maar toch.Ik denk dat het er gewoon te veel zijn.
En ik heb dakpannen op strategische plaatsen waar veel slakken zitten liggen en daar vang ik er alle dagen toch wel een 100 tal mee waar de eenden en de kippen reuze blij mee zijn .
Gisteren heeft het hier vrij goed geregend,en juist voor het vallen van de avond hebben we méér als één volle emmer geraapt en weggedaan.
En daar ik er geen fultime job van wil of kan maken,gaan we er dus de aaltjes opzetten,als ik dus weet waar ze te kopen zijn,nog netjes biologisch ook.Dat is dus ook de reden dat ik geen klassieke slakken korrels gebruik .
Ik heb namelijk een groot aantal leuke bewonners in mijn tuin,2 egels verschillende padden,echt wel grote bijna een desertbord en kikkers,de vogels niet meegetelt enz,en die doen echt wel hun deel van het werk,en dat wil ik graag zo houden .
groetjes,
Freddy
donderdag 17 mei 2007 - 21:04
Spuddy

Spuddy

Wat ik doe naast bierschaaltjes is na zonsondergang op zoektocht gaan door de tuin gewapend met een zaklamp en een snoeitang. Elke slak die ik tegenkom knip ik in 2, geen compassie met dat ongedierte. Zo heb ik er gisterenavond opnieuw meer dan 50 naaktslakken gevonden.
vrijdag 18 mei 2007 - 01:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon