menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ligstrum toperie

molleke32

Tekst aangepast

Molleke32

Vraagje. Vandaag in het tuincentrum een ligstrum gezien gesnoeid in topiary.. Deze was in de vorm van een dolfijn. Zou dit kunnen in een bak in de volle zon? En in de winter blijft die daar dan ook staan uiteraard.zou ik deze dan moeten afdekken met een vliesdoek of dergelijke? En dan zoek ik ook een andere onderbeplanting want deze is afschuwelijk ondertussen. Veel te hoog. Deze carex snoeien is geen optie. Voor de Carex stond er vaste geranium. Vond ik prachtig maar dat vonden de buurtkatten ook. Ze woelde heel de grond om alsook mijn geraniums. Lavendel wordt ook te hoog, en verhout na een paar jaar..
Alvast bedankt!

groetjes vicky

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 1 juli 2020 - 20:08
Tuinprins

Tuinprins

Voor 'topiary' (vormsnoei) wordt heel vaak Ligustrum delavayanum gebruikt want die heeft wat kleiner blad dan veel andere liguster soorten. Deze soort is echter matig winterhard. Dus als je topiary van deze Liguster soort is dan is het zeker noodzakelijk deze vanaf matige vorst (-5 graden) te beschermen.

Onderbeplanting: eventueel tijmsoorten maar het kan zijn dat de buurtkatten daar weer op af komen.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 2 juli 2020 - 06:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon