menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwembad ondergrond

Ga naar meest recente reactie

CK2007

Tekst aangepast

CK2007

Hallo allemaal,

wij zijn van plan om een Gré zwembad te kopen. Ofwel met een metalen wand (9m15 op 4m70) ofwel met een metalen wand, behuisd met hout (8m40 op 4m70). Ik heb de handleiding van deze zwembaden al doorgenomen en ook op internet al verschillende websites geraadpleegd.

Wat betreft de ondergrond zijn er mensen die zeggen dat er een laag stabilisé of chappe gegoten moet worden, de andere zegt dat de grond gewoon zeer vlak en egaal moet zijn, nog een andere zegt dat een laag gezuiverd zand (4cm) genoeg is....

Nu vraag ik me af of het echt nodig is om een laag chappe te gieten, aangezien dit toch wel zeer veel extra moeite is. Als dit niet noodzakelijk is, zouden we gewoon de grond waterpas willen maken, al het onkruid weghalen en één of andere plaat waar nix doorkan te leggen. Daarover zouden we dan 4-5 cm zand willen leggen en dit aanstampen.

De meningen zijn hierover zeer verdeelt blijkbaar, daarmee dat ik de vraag zelf nog eens stel.

P.S.: Het is zeker niet de bedoeling om het in te graven!

Ik hoop dat jullie me kunnen verderhelpen.
Bedankt alleszinds!


CK
zaterdag 12 mei 2007 - 21:06
semperfi

Semperfi

Ik heb zojuist een Gré ingegraven met ch
zondag 13 mei 2007 - 02:22
semperfi

Semperfi

Sorry op het verkeerde knoppie gedrukt !!!

Ik heb zojuist een gré ingegraven met chappe en isolatie en daar bij een vilten vloer onder de liner.
Als je het niet ingraaft is dat - volgens mij - allemaal niet nodig.
Het enige nadeel dat je dan hebt is dat als er iemand wat brutaal in het dok springt, er een hielafdruk in de bodem overblijft. Deze afdruk wordt steeds maar erger met de tijd, de bodem wordt een mollenhoop.
Maar ja, als je het dok niet ingraaft, dan kan je het volgende jaar alles terug rechtzetten ...
Hopelijk ben je - met dezer - wat wijzer geworden,
Grutjes,
Bob

zondag 13 mei 2007 - 02:27
Esem

Esem

Als je even nog de tijd hebt dan vraag ik het maandag aan mijn buur hoe ze bij hem het zwembad hebben geplaast.
Maar dan moet je wel geduld hebben tot maandag avond.
Gr Esem,
zondag 13 mei 2007 - 08:02
semperfi

Semperfi

Voor in het geval je het nog niet gezien hebt :

http://www.gre.es/pags/consejos.asp?id_consejo=2#

Veel succes !
Bob
zondag 13 mei 2007 - 22:34
cafekraenke

Cafekraenke

Hallo allemaal,

wij zijn van plan om een Gré zwembad te kopen. Ofwel met een metalen wand (9m15 op 4m70) ofwel met een metalen wand, behuisd met hout (8m40 op 4m70). Ik heb de handleiding van deze zwembaden al doorgenomen en ook op internet al verschillende websites geraadpleegd.

Wat betreft de ondergrond zijn er mensen die zeggen dat er een laag stabilisé of chappe gegoten moet worden, de andere zegt dat de grond gewoon zeer vlak en egaal moet zijn, nog een andere zegt dat een laag gezuiverd zand (4cm) genoeg is....

Nu vraag ik me af of het echt nodig is om een laag chappe te gieten, aangezien dit toch wel zeer veel extra moeite is. Als dit niet noodzakelijk is, zouden we gewoon de grond waterpas willen maken, al het onkruid weghalen en één of andere plaat waar nix doorkan te leggen. Daarover zouden we dan 4-5 cm zand willen leggen en dit aanstampen.

De meningen zijn hierover zeer verdeelt blijkbaar, daarmee dat ik de vraag zelf nog eens stel.

P.S.: Het is zeker niet de bedoeling om het in te graven!

Ik hoop dat jullie me kunnen verderhelpen.
Bedankt alleszinds!


CK
woensdag 23 mei 2007 - 15:13
cafekraenke

Cafekraenke

kijk eens op deze website daar kun je zien hoe je het in moet bouwen
http://www.gre.es/graficos/ppt/secuencia_montaje.pps#261,1,Dia 1
ik ga nu zelf een inbouwen 810x470
groetjes wil
woensdag 23 mei 2007 - 15:20
CK2007

CK2007

Jep thx, heb ik allemaal al gecheckt, maar het is helemaal niet de bedoeling om het zwembad in te bouwen, maar gewoon op de grond te plaatsen....

bedankt!
vrijdag 25 mei 2007 - 19:35
belgiansoldier

Belgiansoldier

@ ck2007

Hoe heb je het nu geplaats? Wil het ook gewoon opbouw. (gre louko 370cm rond)

Mvg
maandag 21 juni 2021 - 10:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon