menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Manuele heggeschaar

leerling

Leerling

Wie heeft ervaring met een manuele heggeschaar?

We hebben een elektrische heggeschaar en die gaat wel goed, maar ik heb een hekel aan machines die lawaai maken.
Een manuele heggeschaar heeft dat probleem niet, maar het lijkt me niet zo gemakkelijk om er mooi rechte lijnen mee te scheren.

We hebben een 70m haag. Beuk en taxus. Volgend jaar komt daar hopelijk een 30m losse, gemengde haag van o.a sleedoorn en meidoorn bij, die vooral in hoogte en langs de straatkant beperkt zal worden.

Is dat doenbaar met een manuele heggeschaar? Ook voor weinig gespierde mensen? (De klus mag gerust meerdere dagen in beslag nemen.)
Dingen waar je best op let bij aankoop?
Tips bij gebruik?
Ander advies?
donderdag 1 augustus 2019 - 01:55
pplakke

Pplakke

Ik heb jaren met een freund 5380 TA geschoren. En het gaat maar nu heb ik een accu schaar sinds dit jaar,en dat gaat toch wel wat sneller. Ik zou zelfs zeggen nu lijkt het afvoeren naar achter in de tuin langer te duren, terwijl met manueel het gevoel zeker andersom was. Ik vind het geluid mee vallen, ik weet wel dat die van mijn buurman meer lawaai maakt, maar ik vermoed dat die elektromotors tegenwoordig stiller zijn. Mij motor is koolborstelloos en dat verschil hoor je echt goed.
https://www.klium.be/blog/waarom-zou-je-kiezen-voor-een-koolborstelloze-boormachine/


Ik heb 140 m haag te snoeien en de hagen zijn niet gemeenschappelijk moet dus 2 kanten, op zich gaat dit wel. Maar als je elektrische gewoon bent ga je het in elk geval trager vinden.
donderdag 1 augustus 2019 - 04:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon