menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Woekerplant

Ga naar meest recente reactie

Tjoeptjie

Tjoeptjie

Iemand een idee hoe ik deze woekerplant uit mijn tuin kan verwijderen? Ben het uittrekken beu! En zoals je op de foto kan zien heeft het de voorbije weken niet stilgezeten...

Allerlei Vragen ivm de Tuin

dinsdag 16 juli 2019 - 20:20
LT

LT

Bijna onbegonnen werk! Zitten met hun witte wortels tot wel één meter diep
dinsdag 16 juli 2019 - 20:39
Marei

Marei

Is toch wel weg te krijgen hoor! Zo diep mogelijk uitgraven. Telkens zodra er weer scheuten boven de grond komen, die direct weer verwijderen. Het kost even wat moeite, maar de aanhouder wint!
Succes.
woensdag 17 juli 2019 - 07:41
Carib

Tekst aangepast

Carib

Inderdaad, deze haagwinde gewoon blijven uittrekken. Het helpt als je een bamboestokje op iedere plek waar hij uit de grond komt, zet. Dan klimt de nieuwe scheut namelijk in het stokje en niet in je hekwerk en kun je de nieuwe scheut makkelijk in één keer verwijderen. Het is belangrijk om de scheuten vroegtijdig te verwijderen. Als je iedere keer zo lang wacht, kunnen de ondergrondse wortels steeds meer reserves opbouwen en zich verder uitbreiden.
woensdag 17 juli 2019 - 10:48
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Ik heb ze hier ook, vroeger nog 3 jaar lang met Roundup-gel aangestipt maar elk jaar waren ze daar weer. Nu trek ik ze sinds 2 jaar, vanaf de lente uit maar zoals je zegt er lijkt geen einde aan te komen.
Smijt ze zeker niet op de composthoop!
woensdag 17 juli 2019 - 11:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon