menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte vlieg in serre

Figo

Figo

Zopas opgemerkt dat ik met witte vlieg en varenrouwmug in de (verwarmde) serre zit(20m²).. Daarin staan momenteel ook allerlei eetklare dingen als sla, citroenen en kumquats, die cranberry"s.. Wat kan ik eventueel spuiten tegen dat ongedierte? Als ik niks doe is binnen een paar weken alles om weg te gooien.. Nematoden is niet doenbaar, want alles staat in potten en bakken.. Gele lijmplaten helpen een beetje (daarmee ook gezien dat er ook witte vlieg binnenzit..), maar lost het probleem niet op. Is bijv Eradigun een oplossing, of Karate??
donderdag 8 november 2018 - 10:51
leerling

Leerling

Heb je hier wat aan? https://www.velt.nu/vraag-antwoord/moestuinvragen/wat-doe-je-tegen-de-witte-vlieg

Als het nog niet te laat is, kan je ondertussen misschien al vliesdoek over je planten leggen, om ze te beschermen.
vrijdag 9 november 2018 - 19:47
Figo

Figo

Bedankt voor de link. Maar die had ik ook al gevonden.. maar waar kan je nu nog een behoorlijke hoeveelheid boerenwormkruid vinden?.. en lavas is al helemaal de grond in gekropen.. Vandaar dus de vraag naar "kant en klaar"-middel.. Er is wel bitter weinig te vinden aan "bestrijdingsmiddelen".
zaterdag 10 november 2018 - 08:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon