menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nogmaals .. katten

Ga naar meest recente reactie

sugar

Sugar

Iedere twee - drie dagen ligt er een nieuw hoopje van een kat in mijn tuin, en ik ben dat grondig beu...(om me nog erg voorzichtig uit te drukken). De aanleg van een stuk tuin met boomschors was niet bedoeld als kattenbak

Motteballen wil ik niet strooien (ik wil zelf in mijn tuin kunnen zitten zonder geurhinder) , en ik vraag me eigenlijk af er iemand andere alternatieven met succes toepast.

Ik overweeg zelf het plaatsen een sproeiinstallatie met een afstandsbediening of de installatie van ophangen aan de muren (katten moeten over een stadmuurtje o min mijn tuin te geraken, via die visdraad zou dat beest zich misschien eens behoorlijk pijn doen en niet direct weerkeren?...

Andere tips?




vrijdag 4 mei 2007 - 04:12
annd6

Annd6

Mij hebben ze altijd gezegd van peper te strooien maar ik zou dan cayenne nemen, gewone helpt niet lang genoeg.
Wat ook helpt is ze , indien mogelijk, tijdens de "daad" te bespuiten met een waterpistool. Als je daar een paar keer in slaagt om ze vol te raken blijven ze zeker weg.
Groetjes
Ann
vrijdag 4 mei 2007 - 05:04
lisa

Tekst aangepast

Lisa

sugar, ik heb altijd last gehad van katjes in de kruidentuin
en hazen die aan mijn kool gegeten heben-dit hoort nu bij de vergangenheid
want ik heb couleus canina hyby.- op de lebel staat verpiss dich -gehaalt en geen last meer -mijn eigen katten gaan ook
niet meer lopen door de kruiden tuin-ik ben heel blij me

groetjes lisa
vrijdag 4 mei 2007 - 05:20
Esem

Esem

sugar,
de waterstraal met afstandsbediening is een diervriendelijke oplossing en het werkt efectief
gr Esem,
vrijdag 4 mei 2007 - 05:54
sugar

Sugar

sugar, ik heb altijd last gehad van katjes in de kruidentuin
en hazen die aan mijn kool gegeten heben-dit hoort nu bij de vergangenheid
want ik heb couleus canina hyby.- op de lebel staat verpiss dich -gehaalt en geen last meer -mijn eigen katten gaan ook
niet meer lopen door de kruiden tuin-ik ben heel blij me

groetjes lisa


Dit is een goede tip. dat wordt het eerste middel
vrijdag 4 mei 2007 - 05:54
lisa

Tekst aangepast

Lisa

ja ,ik dacht ook eerst na ik zal het eens proberen -op het eerst is men toch aan het twijfelen
tot ik zag dat mijn eigen kat niet meer door de kruidentuin ging -ik heb wel gelachen
en wat ook belangrijk is -ik woon waar echt veel hazen zijn -alles is nog da

groetjes lisa
vrijdag 4 mei 2007 - 06:00
sugar

Sugar

ja ,ik dacht ook eerst na ik zal het eens proberen -op het eerst is men toch aan het twijfelen
tot ik zag dat mijn eigen kat niet meer door de kruidentuin ging -ik heb wel gelachen
en wat ook belangrijk is -ik woon waar echt veel hazen zijn -alles is nog da

groetjes lisa


waar heb je dat plantje gevonden? al eens op internet gezocht, en niet direct gevonden
vrijdag 4 mei 2007 - 06:25
lisa

Lisa

net over de grenz in kleve ben ik het tegengekomen
heb je het wel gevonden?
vrijdag 4 mei 2007 - 13:35
Merel

Merel

Hey Sugar, van wijnruit houden katten ook niet, mischien makkelijker om te vinden

Groetjes Merel
zaterdag 5 mei 2007 - 03:51
brompie

Brompie

Ik was gisteren op de markt bij mijn vaste plantenhandelaar en hij verkocht planten met de naam Kattenschrik met garantie dat er geen kat meer inde tuin komt (latijnse naam weet ik niet)
Grt Brompie
zondag 6 mei 2007 - 17:46
sugar

Sugar

Ik was gisteren op de markt bij mijn vaste plantenhandelaar en hij verkocht planten met de naam Kattenschrik met garantie dat er geen kat meer inde tuin komt (latijnse naam weet ik niet)
Grt Brompie


en waar is die markt dan precies?
zondag 6 mei 2007 - 17:58
brompie

Brompie

In Vlaardingen
Grt Brompie
maandag 7 mei 2007 - 19:04
Lungsey

Lungsey

Ik ga voor de speelse manier:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Werkt als een tierelier - muwahahahahahaha
zaterdag 12 mei 2007 - 03:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon