menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon doodspuiten met schoonmaakazijn?

Ga naar meest recente reactie

Jonas93

Jonas93

Hallo! Wij zouden graag ons gras wegdoen, waarbij het eerst zouden doodspuiten en omspitten, ik heb gelezen dat je hiervoor "Roundup" kunt gebruiken, maar dit is wel een erg chemische stof en eventueel schadelijk voor onze hond.

Nu, ik bestrijd mijn onkruid met schoonmaakazijn, deze gaan door dit product dood, zou dit ook niet kunnen helpen voor een gans gazon?

Omdat dit een natuurlijker product is en misschien ook minder tot niet schadelijk voor onze hond zou ik dan dit overwegen als het zou helpen ...

Mvg,
donderdag 23 maart 2017 - 16:19
deHaan

DeHaan

Gazon doodspuiten en daarna omspitten, doe je onnodig veel werk wat voor de grond ook niet helemaal geweldig is.
Dus niet doodspuiten maar gelijk gaan spitten.
donderdag 23 maart 2017 - 17:28
Jonas93

Jonas93

@DeHaan met gewoon omspitten, gaat je gras daarvan ook dood? Maw, groeit je gras nog als je het gewoon omspit?
donderdag 23 maart 2017 - 17:45
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Dun afsteken en als graszoden weggeven
Om wat voor oppervlakte (tekst aangepast) gaat het?

Ineke
donderdag 23 maart 2017 - 17:53
Jonas93

Jonas93

@zuurtje het gras staat redelijk hoog, maar ik wil het weg
donderdag 23 maart 2017 - 18:00
deHaan

DeHaan

Eerst maaien dan spitten en als je goed spit komt het gras niet op, dan hoef je zelfs niet te maaien.
donderdag 23 maart 2017 - 22:57
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

schoonmaak azijn is niet natuurlijk word industrieel aangemaakt.
voedings azijn word wel natuurlijk gemaakt en werkt ook tegen onkruid.
je kan dit verdunnen met water en uitgieten met gieter met broes op klinkers werkt dit.
in mijn gieter lukt het met 2 liter azijn en 3 liter water.
op gras zal dit ook werken maar als het over een grote operavlakte gaat .
zal je wel een hoop azijn nodig hebben .
en ook best zeer kort maaien dat het bij de wortels komt dan werkt het het beste .

kort maaien en afdekken met zwarte plastic dood het gras ook.
maar dan moet je er wel een jaar op zien .
wat komt er nadien ?
vrijdag 24 maart 2017 - 05:04
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Kan er nu niemand nog spitten?
Je maakt gewoon een gleuf van een spade diep en legt de aarde daarvan ergens weg of even in de kruiwagen. Er naast steek je de graszode een spa breed oppervlakkig af en legt die zode omgekeerd en in een beweging in die gleuf. Daarna volgt de rest van de aarde, dus weer tot een spade diep. Zo heb je weer een gleuf en doe je weer verder met de zode af te steken.
Werk grondig en precies en het gras is weg, komt er niet meer door en dient ook nog eens als groenbemester.
Zo bewerkten mensen al eeuwen hun grond voor de chemische industrie kans kreeg om aan alle verloren gegane kennis en vaardigheid, dik geld te verdienen.
vrijdag 24 maart 2017 - 08:07
zuurtje

Zuurtje


Ineke
vrijdag 24 maart 2017 - 12:17
Yoni

Yoni

Kan er nu niemand nog spitten? Je maakt gewoon een gleuf van een spade diep en legt de aarde daarvan ergens weg of even in de kruiwagen. Er naast steek je de graszode een spa breed oppervlakkig af en legt die zode omgekeerd en in een beweging in die gleuf. Daarna volgt de rest van de aarde, dus weer tot een spade diep. Zo heb je weer een gleuf en doe je weer verder met de zode af te steken. Werk grondig en precies en jet gras is weg, komt er niet meer door en dient ook nog eens als groenbemester. Zo bewerkten mensen al eeuwen hun grond voor de chemische industrie kans kreeg om aan alle verloren gegane kennis en vaardigheid, dik geld te verdienen.


En ik maar denken dat ik gewoon lui aan het doen was om zo om te spitten (het werkt, waarom dan de moeite doen om al dat gras er 'tussenuit te peuteren'?)

pluim voor mezelf, beter bezig dan verwacht

vrijdag 24 maart 2017 - 14:40
zuurtje

Zuurtje


Ineke
vrijdag 24 maart 2017 - 16:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon