menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre in dubbelglas

frankyherm14

Frankyherm14

Hallo,
Ik zou willen een serre zelf maken met gerecupereerd dubbel glas uit ramen.
Is dit een goed idee of zijn er meer nadelen dan voordelen?
Waar moet ik op letten?
Groeten,
Franky
maandag 12 september 2016 - 21:32
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Waar moet ik op letten?


Dat het glas en de constructie stevig genoeg is opdat het glas niet in gruizelementen op uw hoofd valt. Voor de rest : zeker doen, en eventueel een foto laten zien

Voordelen van dubbel glas : beter geïsoleerd, dus uw serre koelt 's nachts en in de winter minder af, afhankelijk van wat je er in zet kan je daar je voordeel mee doen. maar als het echt hard vriest zal het zonder verwarming in een serre met dubbel glas toch even koud zijn als in een serre met enkel glas en dat is even koud als buiten... Het verschil zal je vooral merken als het licht vriest, dan blijft een gewone serre vorstvrij tot -2 of zo, en die met dubbel glas blijft misschien vorstvrij tot -4...
Nadeel: dubbel glas laat iets minder licht door, ik weet niet of je daar in de praktijk,iets van zal merken.

Wat wil je er in doen ?
maandag 12 september 2016 - 22:40
Carib

Carib

Ik heb zelf een kas met dubbelglas. Het is een gekocht product, geplaatst als oranjerie op een laag muurtje. Voordeel is uiteraard dat hij veel gemakkelijker vorstvrij te houden is zonder met noppenfolie aan de gang te moeten. Nadelen heb ik nog niet gemerkt. Ik gebruik ook schaduwdoek, dus de lichtdoorlatendheid is hier niet zo relevant. De dakdelen zijn overigens niet van dubbelglas maar van speciaal kunststof. Het verschil is niet te zien, maar kennelijk is een dak van dubbelglas veel te zwaar dus was (destijds) niet leverbaar.
dinsdag 13 september 2016 - 16:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon