menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinpad en oprit behandelen met bleekwater

Ga naar meest recente reactie

Nick

Nick

Beste tuinvrienden,

Wanneer is het het geschiktste moment om de oprit en de tuinpaden te behandelen met bleekwater?
Ik ben van plan , teneinde groenaanslag te vermijden, de oprit en de tuinpaden te bespuiten met bleekwater.Moet dit gebeuren in een droge periode of is het best dit te doen als men regen voorziet?
Groetjes Nick
woensdag 25 april 2007 - 05:41
Esem

Esem

Nick
ik zou het nu doen dan heeft het bleekwater de tijd om in te werken.
Bij regen spoelt alles weg en dan komt het daar waar het niet nodig is.
Gr Esem,
woensdag 25 april 2007 - 05:43
cornelia

Cornelia

Mijn ervaring is dat bleekwater ook beter zijn werk doet met de zon er op. Ik doe ieder jaar bleekwater in zo'n fles die je onder druk kunt zetten en sproei dan bleekwater op het terras e.d. Dit laat ik verder gewoon drogen en daarna spoel in de boel met schoon water even na. Alle aanslag etc. is dan weg, zonder schrobben e.d. Overigens; als je ergens een klein stukje hebt wat je moet ontdoen van aanslag, ergens in een hoekje of zo, dan moet je als je aardappels hebt gekookt het water wat je afgiet niet door de gootsteen laten lopen maar eens over dat plekje gieten. Als je er naast blijft zitten zie je de aanslag voor je neus verdwijnen.

groeten
woensdag 25 april 2007 - 15:21
Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Bestaat er eigenlijk geen beter middel dan bleekwater?

Dat is toch een sterk oxiderende chloorverbinding die je daar zomaar op de grond spuit.

Niet zo onschuldig als de meeste mensen wel denken, ook al wordt het zoveel gebruikt in het huishouden. Het bevat twee komponenten die erg slecht zijn voor planten, natrium en chloor.

Dan ben ik meer voor de aardappelnat methode of waarom niet gewoon afspuiten met de hogedrukreiniger, iemand al eens geprobeerd met aardappelzetmeel in water? Of is het toch een andere component die de werking doet?

Steven
woensdag 25 april 2007 - 19:46
Esem

Esem

Ja maxpowa,
persoonlijk ben ik ook meer voor het biologische.
Er wordt toch al zoveel vervuild.
Gr Esem,
donderdag 26 april 2007 - 01:11
Nigella

Nigella

Ja maxpowa,
persoonlijk ben ik ook meer voor het biologische.
Er wordt toch al zoveel vervuild.
Gr Esem,


wat gebruiken jullie dan biologisch
je kunt niet ik weet niet hoeveel vierkante meters met aardappelwater doen he

Ik kreeg van iemand de tip : 3 l bleekwater van 15%, 1 liter azijn , 4 l water
gaat dat straf genoeg zijn om voldoende in te werken
donderdag 26 april 2007 - 04:21
Esem

Esem

Hoge druk reiniger Nigella.
Gr Esem,
donderdag 26 april 2007 - 07:45
Nigella

Nigella

Hoge druk reiniger Nigella.
Gr Esem,


dat kan niet, anders moet je hier de oprit en elke terras (te veel om te doen) opnieuw met zand vullen
donderdag 26 april 2007 - 15:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon