menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voegen met polymeer

Marcel71

Marcel71

Beste,

Wij hebben de tuin laten aanleggen door een hovenier. Nu zijn er eigenlijk 2 dingen waarover wij niet tevreden.

1) Tijdens het leggen van de siertegels is er aarde/modder de tegels ingelopen waardoor deze er nu 'zanderig/viezig' uit zien. Ik heb deze geprobeerd schoon te maken met een harde bezem en water, maar dit lukte niet geheel volgens wens (er blijven alsnog vlekken achter in de tegels).

2) Het voegen met Eurostone Polymeer is ons inzien niet goed gebeurd. Er zitten nog veel gaten in de voegen van de tegels.

Echter zijn wij niet zo bekend met hoe dingen opgeleverd dienen te worden. De reactie van de hovenier was:

1) Dat is 'bloesem' (van kalk) wat uit de tegels komt. Dit verdwijnt vanzelf in de loop van de tijd.
2) Dat er nog gaten zijn in de voegen is normaal. Je kan dit opvoegen met zwart fijnzand of volgend jaar nog eens de voegen herhalen met Polymeer. Het polymeer zit onder in de voeg wat voldoende is om onkruid tegen te gaan.

Bovenstaande antwoorden vind ik niet bevredigend en wil graag een mening van iemand onafhankelijk. Bijgaand wat foto's van de tegels en de voegen. Kan iemand mij vertellen of de hovenier zijn antwoorden kloppen?

Mijns inzien horen de voegen gewoon volledig dicht te zijn met het polymeer en hadden de tegels niet met aarde overlopen moeten worden waardoor er nu vlekken inzitten.

groet,
Marcel

Ps. de tegels zijn MBI tegels Geoardesia Milano.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

vrijdag 17 april 2015 - 10:26
RdB

RdB

Over de kalk zelf doe ik geen uitspraak maar klinkt wel vreemd, zou dit antwoord schriftelijk aan hem bevestigen zodat je aanspraak kan blijven maken op herstel.

Die voeg is gewoon slecht werk, moeten ze m.i. netjes afleveren en niks met zwart zand o.i.d. maar met het gewenste vulmiddel.

Ruud
vrijdag 17 april 2015 - 11:13
kerstkind

Kerstkind

De bloesem (waas) over de tegels kan ontstaan zijn door het "inwassen" van
de voegen. Is dit per voeg gebeurd of uitgesmeerd over de hele oppervlakte?
Meestal slijt dit na verloop van tijd. Maar je kunt ook eens proberen te dweilen met water en azijn.

De voegen op zich zijn naar mijn mening niet vol, hier zou ik geen genoegen mee nemen.
Hier hoef je zelf niks aan te doen, hij had dit naar behoren moeten opleveren.

José
vrijdag 17 april 2015 - 17:43
Marcel71

Marcel71

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik breng de hovenier op de hoogte hiervan.
maandag 20 april 2015 - 09:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon