menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte vlieg of niet

Ga naar meest recente reactie

jelle1

Jelle1

Sinds een paar dagen heb ik allemaal witte vliegjes in mijn serre zitten.
Het enige wat er nog in staat zijn een paar peperplanten en wat salade.
Het is de eerste keer dat ik deze vliegjes heb en ik denk dat het witte vlieg is.
Overleven deze de winter als er in de serre geen planten staan?
Indien deze wel overleven, is er dan geen plant die deze beestjes lokt, zodat ik deze plant dan kan vewijderen of bespuiten met een biologisch middel?
zondag 9 november 2014 - 21:00
RdB

RdB

Geen zorgen, die overleven niet,

Ruud
maandag 10 november 2014 - 08:18
sirius

Sirius

ik zou er mijn adem niet op inhouden!

Greenhouse Whitefly, Trialeurodes vaporariorum (Westwood) (Hemiptera: Aleyrodidae)

Greenhouse whitefly is found widely around the world, including most of the temperate and subtropical regions of North America, South America, Europe, Central Asia and India, northern and eastern Africa, New Zealand and southern Australia. It does not thrive in most tropical locations, and occurs in colder regions only by virtue of its ability to survive winter in greenhouses. It often overwinters only in such protected locations, but in mild-winter areas it survives outdoors throughout the year.
maandag 10 november 2014 - 11:34
RdB

RdB

Nogmaals: geen zorgen...

In het hierboven afgedrukte stukje gaat het op een in de winter gestookt en begroeide kas. Daar kunnen ze een nachtmerrie zijn, dat klopt. Maar in de kale kas/serre van de vragensteller is dat niet aan de orde.

Ruud
maandag 10 november 2014 - 14:07
danny2

Danny2

Maar ze overleven wel buiten op vele planten, vorige winter gewoon als vliegjes, meestal in het ei-stadium.

groetjes danny
maandag 10 november 2014 - 19:02
RdB

RdB

Anders waren ze hier wel uitgestorven, maar buiten heb je er niet veel last van maar in de kas! Vroeger in de tomaten voordat de sluipwesp nagekweekt werd was het een verschrikking. In je ogen, neus, mond, oren, overal kropen ze in. Koffie met witte vlieg...bweh... maar ja, geen koffie was nog minder een optie!

Ruud
maandag 10 november 2014 - 21:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon