menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe deze kamerplant te verzorgen

Ga naar meest recente reactie

rhcdg

Rhcdg

Geacht forum,

De plant op de foto valt ernstig uit de laatste tijd. Waarschijnlijk door eigen onkunde: er zat wit spul op de bladeren die ik er met de douche vanaf heb gespoeld. Bovendien ben ik verhuisd. Nu vraag ik me af hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen: moet ie in de zon of in de schaduw, veel of weinig water, kunstmest, enz. En hoe heet ie?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vriendelijke groet,

Rutger

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 1 juni 2014 - 12:07
patriciame

Patriciame

Zo te zien, Ficus benjamin, regelmatig water geven (liefst regenwater), niet in volle zon plaatsen, bij ons staat ie buiten in de schaduw, maar kan ZEKER niet tegen de vorst, moet binnen overwinteren! Succes
zondag 1 juni 2014 - 13:27
rhcdg

Rhcdg

Bedankt hoor, ook voor het determineren! Zo te zien is dit een nogal gevoelige plant!
zondag 1 juni 2014 - 21:15
cetinel

Cetinel

eigenlijk juist geen gevoelige plant...bij mij staat ie nu buiten(kleine plantjes,) van de zon te genieten.
binnen stonden die gewoon op de vensterbank,krijgt gewoon regelmatig water en voedingt thats all!
ik heb vorig jaar een heel klein plantje gekocht en die in drie gedeeld(gescheurd) voor bonsaiexperimentjes...
ik zit daar dus constant aan te prutsen en frubbelen...geen probleem.
wel voldoende licht geven..zo op de foto leek die me nogal ver van een raam te staan??
en ik denk dat je last hebt gehad(en mischien nog hebt)van wolluis als ik je berichtje zo eens lees....
kzal es zien of ik nog fotootjes heb van mijn mini prutskes...
maandag 2 juni 2014 - 09:07
cetinel

Cetinel

[afbeelding verwijderd niet-https]

en nog een broerke:
[afbeelding verwijderd niet-https]



maandag 2 juni 2014 - 09:12
rhcdg

Rhcdg

Mooie foto's hoor, en bijzonder die bonzaivarianten!
Mijn exemplaar heb ik gekocht (of gekregen? 't is lang geleden) met een stok en clips om hem vast te binden, omdat de takken anders erg gaan hangen. Daar lees ik op deze pagina verder niets over: URL GEBLOKKEERD /66/Verzorging-Ficus

Wel dat hij slecht tegen verhuizen kan, en tegen tocht, en dat hij gesteld is op regelmaat enz. Vandaar mijn indruk dat het een gevoelige plant zou zijn!
maandag 2 juni 2014 - 12:08
cetinel

Cetinel

hmmm vreemd....
ik heb geen gebruiksaanwijzing gekregen bij de mijne
regelmaat is bij mij nie echt aan de orde
ik ga altijd op mijn gevoel af met planten,en dat ging tot nu toe altijd prima!..
ik vind de ficus gemakkelijk te verzorgen..
en van een mals regenbuitje houden ze ook..
maandag 2 juni 2014 - 12:40
satomi

Satomi

http://www.bloemenbureauholland.nl/Print?type=wikiplant&number=116764&rnd=408e9082-f545-4562-9389-67d4733c6fa9

De verzorging geldt net zo goed voor de "gewone" Ficus benjamina. Ik mis daarin wel dat je ze niet vlak voor een radiator moet zetten. Als je de plant buiten zet, nooit in de volle zon.
dinsdag 3 juni 2014 - 18:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon