menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Van gras naar moestuin

sarap

Sarap

Hallo,

ik ben momenteel nog een echt moestuingroentje, maar zou er graag aan willen beginnen.
ik lees heel veel over wel/ niet omspitten van gras en het gebruik van karton. en dus ondertussen ben ik de kluts kwijt.

mijn vraag is nu. kan ik van mijn gazon nu nog een moestuin maken en zoja is het haalbaar dit te doen dmv. van afdekken van het gras en plantgaten te maken? ik wilde graag in april beginnen planten... .
ik heb het geluk van een zuiggerichte tuin te hebben.

alvast bedankt

dinsdag 18 maart 2014 - 14:09
Driez

Driez

Ik heb vier jaar geleden een kwart van mijn gazon omgezet in moestuin door de gazon goed onder te spitten. Is prima gelukt. Ik heb dat jaar wel geen wortels of pastinaak gezet, en het omspitten gebeurde in januari.
Op een ander deel had ik karton gelegd met daarop een dikke laag hakselhout. Daarop heb ik in plantgaten pompoen, courgette, aardpeer en tomaten gezet, en dat is ook prima gelukt.
Gewoon proberen zou ik zeggen, dat komt wel in orde
woensdag 19 maart 2014 - 09:45
Sophieetje

Sophieetje

ik heb echt een handig artikel van loungeset.nl gevonden. Hier staat hoe je makkelijk een moestuintje kunt aanleggen.

dit is de link naar het artikel: http://www. loungeset.nl/ blog/tips/moestuin-hoe-ga-ik-te-werk Maar dan aan elkaar haha, urls worden geblokkeerd, zie ik
vrijdag 21 maart 2014 - 14:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon