menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aluminium serre bedekken

Ga naar meest recente reactie

Mohamed

Mohamed

Ik ben een beginnende tuinier en heb een vraagje over de bedekking van een serre. Het gaat om een grote aluminium serre dat oorspronkelijk bedekt was met glazen ramen. Omwille van beschadiging heb ik alle ramen weggehaald, dus er blijft een aluminium skelet over

Met wat kan ik het het best bedekken (plastiek, ...) voor een redelijk bedrag (250 euro?)?

Alvast bedankt
zondag 9 maart 2014 - 22:20
Roeli

Roeli

Volgens mij had je dat beter uit kunnen zoeken vóór je de ramen er uit haalde.
dinsdag 11 maart 2014 - 15:29
Mohamed

Mohamed

Ik had geen keus, de meeste ramen waren gebroken.

Bedankt voor het advies!
woensdag 12 maart 2014 - 14:22
daelman hendrik

Daelman hendrik

Mohamed; polycarbonaatplaten doen het goed, zijn vrij stevig en sterker dan plastiek die na enkele jaren scheurt van ouderdom.Je kan ze met de clips waarmee je glas vastzat vastzetten.De prijs hangt af van de dikte die je kiest.Voor het dak zou ik wat steviger nemen dan de zijkanten ,kwestie van hagelbuien te trotseren.Plastiek kan ook natuurlijk maar die kan je niet genoeg opspannen op een aluminiumframe en waait gemakkelijk weg.
Moest je alsnog beslissen om je frame weg te doen(verkopen) ,denk dan eens aan mij
Hoe groot is je serre trouwens??
zondag 13 april 2014 - 08:24
Mohamed

Mohamed

Daelman, dank je wel.

Ik ga voor de polycarbonaat platen (10 mm dik en op het dak 15mm ofzo). Ik heb eigenlijk 2 serres: 1 heel grote (8m x 6m), en zo'n leunende serre van 4mx3m (aan een muur). Die grote heeft een aluminium raamwerk, de kleine een ijzeren raamwerk. Ik zal beginnen met die kleine serre af te sluiten met polyc. platen.

dinsdag 11 november 2014 - 11:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon