menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft er een vernevelingsysteem van rainbird

Tackie

Tackie

Beste lezers,

ikzelf zou graag een vernevelingsysteem plaatsen in de tuin. Wie heeft er reeds zo'n systeem in z'n tuin? Mag ook van een ander merk zijn.

Groetjes

Geert
woensdag 21 maart 2007 - 20:07
Willemke

Willemke

Hallo Tackie , tegenwoordig zijn veel soorten nevelsystemen te koop in dhz zaken en legerstocks ,
ikzelf heb er enkele in mijn tuin geplaatst en ben er zeer tevreden van , het systeem van deze vernevelaars is popup ( zodra er druk van water opkomt komen deze omhoog en zodra het water afgesloten is dan gaan ze terug naar beneden ) in verschillende standen in te stellen : kwart cirkel tot volledige cirkel en met een wateraflaat zodat ze in de winter niet kapot vriezen ! en geen probleem met gras maaien want ze zitten enkele centimeter dieper dan het gazon !
ik heb ze met zwarte kunststofslang aan elkaar gekoppeld welke +/- 40 cm diep in de grond ingegraven is , wel moet ik erbij vertellen dat de koppelstukken ( in kunststof ) redelijk duur zijn maar dat is een eenmalige investering voor vele jaren !
Succes ermee !
zondag 8 april 2007 - 03:32
Willemke

Willemke

Hoi Tackie,
Het type wat ik gekocht heb is een verzonken turbinesproeier Gardena 50 , is geschikt voor 12 - 50 vierkante meter te besproeien bij 2 bar waterdruk , dus als je er 3 bar op zet gaat dit meer oppervlakte zijn . dit type was voor mij genoeg omdat ik maar een kleine oppervlakte te besproeien heb , er zijn natuurlijk ook types met groter debiet . zie de volgende link: http://www.gardena.com/servlet/ProductDisplay? catalogId=10058&storeId=10058&productId=13252&langId=15&parent_category_rn=14618
instelbaar op 90 , 180 , 270 en 360 graden ( dus kwart cirkel tot volle cirkel )
Ik heb deze hier in Kinrooi in een dhz zaak gekocht en de prijs was 9,30 euro per stuk ( +/- 2 jaar geleden )
en tenslotte heb ik dit systeem aangesloten op grondwater via een pomp ( hier is het grondwater beter dan het leidingwater wat veel kalk bevat )
eventueel kan je in een tuincenter meer produktinfo vragen van dit soort sproeiers .
Succes ermee !!!

Willemke
woensdag 11 april 2007 - 01:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon