menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Last van wilde kat

Ga naar meest recente reactie

nandy

Nandy

Beste allemaal,

Ik heb last van een wilde kat in mijn tuin, en zoek een doeltreffende manier om dat beest voorgoed uit mijn tuin te houden.

Ik heb het niet over hier en daar een kuiltje of een poepje. Maar het leegrover van alle vogelnestjes in mijn tuin, maar dan ook echt allemaal...

Mijn vijver is al meerdere malen flink afgebroken, planten uit de vijver gehaald, de boel omver gegooid etc.

Mijn kippen leggen bijna geen eieren meer omdat ze steeds geterroriseerd worden door dat beest.

Mijn vriend had een jong eendje gevonden in de tuin, verdwaald en zonder moeder, even in een bak bij de achterdeur gezet, nog geen 10 min later kijkt hij weer, bak omver, eendje weg en een loopspoor door nabijgelegen gras naar de muur waar ik denk dat de kat altijd de tuin binnen komt...

Tips, idee
dinsdag 25 juni 2013 - 08:04
minouke

Minouke

Ik zou eens contact opnemen met dierenwelzijn.
Zou best kunnen dat ze hem dan komen halen.

groetjes
Chantal
dinsdag 25 juni 2013 - 08:14
Bombycilla

Bombycilla

het kan net zo goed een buurtkat zijn,waarom zou het een wilde moeten zijn.
dinsdag 25 juni 2013 - 09:06
nandy

Nandy

Dieren welzijn bellen, tja en waarom ik weet waarom het in wilde kat is,

Ik heb m maar een of 2 keer gezien, we kwamen thuis via de tuin, ineen keer zien we iets bruin's weg flitsen. De kat probeer zich door het gaas heen te wurmen, helemaal in paniek, de volledige heining zag je heen en weer gaan zo gigantisch in paniek was dat beest, hij zat ook ff vast.

Later heb ik die kat in de buurt van onze tuin nog eens gezien, geen halsbandje en volgens mij ook een beest van incest er mankeert iets mee, gigantisch lijf en poten en een heel klein kopje, echt maf om te zien.

En omdat ie zo vreselijk in paniek was toen hij mensen zag aankomen, ga ik er vanuit dat het een wilde kat is, een gewoon kat gaat er ook wel vandoor maar niet in z'on paniek aanval dat ik heb gezien, het was echt een wild beest. En ook daarom denk ik dat het niet veel nut heeft om dierenwelzijn te bellen, hij laat zich bijna niet zien. ofwel zouden ze al een val moeten komen zetten.
dinsdag 25 juni 2013 - 09:46
minouke

Minouke

ben je zeker dat het een kat is?
dinsdag 25 juni 2013 - 10:18
CindyV

CindyV

Dit lijkt mij niet echt het werk van een wilde kat en volgens jouw beschrijving twijfel ik ten zeerste. Eender welk beest het is, ik zou dierenwelzijn bellen.

Grts,
Cindy
dinsdag 25 juni 2013 - 11:49
CindyV

CindyV

Google eens op bunzing ,steenmarter, hermelijn. Dat zijn allemaal roofdieren die heel wat meer schade berokken dan een kat.

Grts,
Cindy
dinsdag 25 juni 2013 - 11:56
Bombycilla

Bombycilla

Dat zijn allemaal roofdieren die heel wat meer schade berokken dan een kat.


Dat klopt dus niet,wat jij noemt zijn natuurlijke vijanden en daar hoort huiskat niet bij.
dinsdag 25 juni 2013 - 12:22
nandy

Nandy

ik weet heeeel erg zeker dat het een kat is, ook weet ik heel erg goed hoe dat steenmaters en verwanten er uitzien. Dit was groter dan een normale huiskat..
dinsdag 25 juni 2013 - 14:09
nandy

Nandy

en moest het een steenmarter of verwante zijn, dan had ik nu wss geen kippen meer....
dinsdag 25 juni 2013 - 14:10
Feniks

Feniks

Toch geen wasbeer?
dinsdag 25 juni 2013 - 15:04
Feniks

Feniks

Het lijkt me ook erg vreemd dat die kat in je vijver zou bezig zijn...
dinsdag 25 juni 2013 - 15:06
jack1

Jack1

als je echt last heb van een wilde kat .zou ik gelijk krant en tv bellen .

ik denk gewoon dat het om een verwilderde huiskat is

of een huiskat die gewoon angst heeft als hij in andermans tuin is ...huiskatten hebben niet altijd een halsbandje om

gewoon de dierenbescherming bellen .probleem uit leggen .zij komen meestal een kattenval zetten om haar te vangen ...
dinsdag 25 juni 2013 - 15:46
Bombycilla

Bombycilla

http://www.youtube.com/watch?v=IKhCwYMppUE

Das.Wasbeer. Wasbeerhond lijken mij de beste opties in het geval van de vijver.
Een Das haalt geen vogelnesten uit bomen.
Katten en Steenmarters gaan niet door het gaas maar er over
dinsdag 25 juni 2013 - 18:06
nandy

Nandy

Hahaha ja ik heb een leeuw gespot in de tuin, ik heb het inderdaad over een verwilderde huiskat, ik noem dat een wilde kat.

Ik woon in een woonwijk waar niet direct in de buurt een bos ligt, dus dan zou het al een zeer verdwaalde das zijn. Daarom viel het me ook zo op, dat de kat door het hek hing, nu moet ik zeggen, het is flink begroeid en zal waarschijnlijk een opening hebben geleken tussen de tak en de kat zal een flinke tegenvaller hebben gehad toen dit niet het geval bleek.

Als de dierenbescherming een val komt zetten, lijkt mij dit de beste oplossing.

ze komen hier ook maar een keer in de twee week vuilnis ophalen, dus de vuilniszakken moeten er ook aan geloven.
dinsdag 25 juni 2013 - 18:56
nandy

Nandy

Nog nooit een kat bij een vijver gezien? Ze vissen even graag in je vijver als in je vis bokaal.
dinsdag 25 juni 2013 - 19:00
Feniks

Feniks

die van mij dan toch niet, noch in de vijver, noch in een bokaal.
dinsdag 25 juni 2013 - 19:23
CindyV

CindyV

Ik heb ook een brave huiskat. Misschien is het een ontsnapt exotisch dier? Tegenwoordig komen er terug lynxen voor in Belgi
dinsdag 25 juni 2013 - 22:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon