menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk onkruid is dit en hoe kan ik het bestrijden

Ga naar meest recente reactie

Ledoc

Ledoc

Goeie middag

Ik heb een soort onkruid staan die ik niet ken en dus ook niet weet hoe ik ze best weg krijg, hebben jullie tips, het is redelijk hardnekkig en groeit nu zelfs in het gras.

Hierbij enkele foto's van de snoodaard !

[url=http://www.freeimagehosting.nl/#e9658b97334e6a330b7c89e23b2de1d9.JPG][afbeelding verwijderd niet-https]

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 6 mei 2013 - 11:07
PeterBo

PeterBo

Zo te zien is het zevenblad, het is erg moeilijk te verwijderen. Misschien 'n troost, je kunt het eten als spinazie of in 'n quiche. Smakelijk ;-0
maandag 6 mei 2013 - 12:05
minouke

Minouke

jawel dat is zevenblad... de pest onder de onkruiden.

Bestrijden met een product, zelf ben ik er wel tegen maar als je het maar 1maal moet behandelen en het blijft daarmee weg is het volgens mij dan toch beter dan het te laten groeien tot het een serieus probleem wordt. Had ik het in het begin gedaan was het allemaal maar tot een paar druppels gif gebleven.
4jaar lang heb ik ze willen uithalen met wortel en al, leek erg goed te gaan maar het jaar nadien had ik dubbel zoveel, en elk jaar opnieuw.
Ik heb het verleden jaar eerst getest op een klein stukje om te zien of het weg bleef, dit jaar is dat stukje zevenbladvrij gebleven en heb ik dit jaar al de rest behandeld.

Het zijn 2 producten die je moet mengen, voor 10l water
-100ml Panic garden van Edialux (glyfosaat360-Glyhosate 360)
- 150ml Sylvanet garden

Goed mengen en de omringende planten beschermen om ze niet aan te raken met het product.
Je moet dus alleen het onkruid aanraken of bestuiven.
Er moet wel al blad aanwezig zijn.

gr
Chantal
maandag 6 mei 2013 - 13:52
Bombycilla

Bombycilla

dacht dat tuinieren een werkwoord was
maandag 6 mei 2013 - 15:21
Ledoc

Ledoc

Ik heb zelf ook het net afgespeurd en ze zijn blijkbaar 4 oplossingen:

* de plant uitputten door de blaadjes constant te plukken en er soep ofzo van te trekken.

* Proberen met de riek alle, maar dan ook alle wortels te verwijderen.

* totale onkruidverdelger (maar is nog niet zeker of het 7 blad niet terugkomt)

* of 2 jaar afgedekt van zonlicht houden met een zwarte plastiek.

Ik ga voor optie 3, spuiten maar! :P

Kan ik mijn munt die daar in de buurt groeit eerst verplanten?
In de naastgelegen serre staan ook druivelaars en hun wortels groeien onder het 7 blad, kan dat sproeien daar dan geen kwaad ?


Bedankt voor de tips!
maandag 6 mei 2013 - 15:31
minouke

Minouke

Ik beklaag me alleen maar dat ik het niet direct gedaan heb toen het maar 1m
maandag 6 mei 2013 - 16:32
iecee

Iecee

een engels spreekwoord zegt

(vrij vertaald) als je van je zevenblad afwil moet je verhuizen
vrijdag 10 mei 2013 - 00:23
Roeli

Roeli

Dat uitputten klopt wel, Chantal. Maar dan niet de plant.
Het zal een jaar of 10 geleden zijn dat ik mijn voortuin een 50cm tot op sommige plekken 1m. heb afgegraven. Ik zit hier op de dikke vette klei moet je weten. En nu mag je raden wie er uitgeput was.
en ALLEMAAL VOOR NIETS.
Het staat al lang weer helemaal vol.
Ik heb het opgegeven en besloten om maar te genieten van de mooie bloemen die er aankomen. Die zijn echt mooi en staan lang in de vaas.
Achter in de tuin probeer ik het weg te houden. We hebben een afspraak, het zevenblad en ik, hij niet in de grote achtertuin, dan tolereer ik hem aan de zijkant en voor. En tot nu toe gaat het redelijk.

groetjes Roeli
vrijdag 10 mei 2013 - 19:32
Tuinman65

Tuinman65

Tuinieren is een werkwoord, genieten van je tuin is dat ook.
In extreme gevallen grijpt iedereen naar de spuitbus, ook zij die hier beweren van niet.

Leo
vrijdag 10 mei 2013 - 23:14
Bombycilla
zaterdag 11 mei 2013 - 00:50
Polplastron

Polplastron

Tuinieren is een werkwoord, genieten van je tuin is dat ook.
In extreme gevallen grijpt iedereen naar de spuitbus, ook zij die hier beweren van niet.


Die dag moet bij mij toch echt nog komen hoor, maar misschien heb ik nog geen extreme dingen meegemaakt!
zaterdag 11 mei 2013 - 10:50
iecee

Iecee

ik ook
voor slakken .

en ik heb nog een restje vergif staan dat ik gebruik in noodgevallen, wat moet ik er anders mee.
zaterdag 11 mei 2013 - 11:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon