menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paal voor schaduwdoek

JanMetDepet

JanMetDepet

Ben van plan komende zomer een schaduwdoek te plaatsen. Als ik kijk naar de prijzen van de RVS palen hiervoor, dan varieren deze tussen 150 Euro en 300 Euro het stuk...wat me toch wel veel lijkt.
Ik heb dan wat zitten rondkijken naar alternatieven en volgende gevonden (spijtig kan ik geen links geven):
- composietpalen (bijv. WPC schuttingpaal van timberlux = paal gevuld met hout : 1054/WPC/HK in google afbeeldingen , neem de eerste foto)
- palen uit gerecycleerd kunststof (bijv. de palen van govaerts-recycling punt be)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn deze palen helemaal niet geschikt?

Verder heb ik nog zitten denken aan stalen kokers van 80x80x5 , doch dat is dan wel wat zwaarder

Foto bijgevoegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Herman

Allerlei Vragen ivm de Tuin

donderdag 6 december 2012 - 20:24
jdcoster

Jdcoster

De palen van het eerste type ken ik wel maar ik heb er geen ervaring mee. Uiteindelijk moet de kracht opgevangen worden door een houten paal van 7 cm vierkant. Nogal licht vind ik
De palen van Govaerts heb ik reeds gebruikt en ik vond ze nogal 'slap'. Ze zullen zeker meebuigen als de wind iets met uw schaduwdoek van plan is ... .

Een bedenking. Met die 150
donderdag 6 december 2012 - 21:13
JanMetDepet

JanMetDepet

Ik moet je gelijk geven...voor dat geld kan ik inderdaad al heel wat houten palen kopen. Denk dan ook dat ik dat ga doen.
Bedankt om me wakker te maken
donderdag 6 december 2012 - 22:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon