menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwammen onder heg verwijderen

Ga naar meest recente reactie

debeunhans

Debeunhans

Dag,
Onder mijn ligusterheg zitten veel zwammen. De struiken erboven kleuren bruin. Ik heb vorig jaar veel dood hout uit de (verwaarloosde) heg gehaald, die ook nog eens last van schimmel aan de stammen heeft. Ivm leemlaag is de tuin zeer vochtig.
Wat te doen? Paddestoelen verwijderen en sporen opzuigen met oude stofzuiger?
Bvd. Hans Smaal
maandag 22 oktober 2012 - 14:14
Lino

Lino

Ze groeien onder de planten? Dat kan toch geen kwaad? Ik zou die mooi laten staan.
maandag 22 oktober 2012 - 14:40
Bombycilla

Bombycilla

is ook volkomen zinloos,met het verwijderen van de vruchtlichamen verwijder je de zwamvlok niet.
plaats een foto dan weet je of het een schadelijke zwam is.
ook van de schimmel op de takken?
maandag 22 oktober 2012 - 16:03
Esem

Esem

Gewoon laten zoals het is, zwammen verteren meestal dood hout of bijna dood hout.
En zoals al geschreven is, het lichaam verwijderen heeft geen enkele zin,en eventuele sporen opzuigen nog minder.

Gr E.
maandag 22 oktober 2012 - 17:58
Boerke

Boerke

Alles heeft toch zijn eigen charmes .Ik laat ze ook staan. Kijk maar ,aan een stam die ik vorig jaar de takken afgezaagd heb.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

dinsdag 23 oktober 2012 - 19:39
Bombycilla

Bombycilla

mooi! maar wel einde verhaal voor de berk,Sombere honingzwam is een felle parasiet,de wortels zullen al flink aangetast zijn.
woensdag 24 oktober 2012 - 08:47
zuurtje
woensdag 24 oktober 2012 - 11:28
Esem

Esem

zuurtje ik versta niets van al wat je schrijft???

Grapje hoor,er staat dan ook geen tekst.

Grappige groeten

Eddy,
woensdag 24 oktober 2012 - 17:36
Boerke

Boerke

Het lijkt wel een berk maar het is een stam van een lijsterbes. Het was een hele mooie maar vorig jaar is hij droog gevallen. Hij was wel enorm hoog en toen heb ik hem afgezaagd. Boven op de stam zetten we nu een bloempot met bloemen natuurlijk.
donderdag 25 oktober 2012 - 17:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon